Sunt direct responsabili de gestionarea trimiterii angajaților în alte locuri de muncă sau la alți angajatori (detașare/delegare) și trebuie să știe cum să facă asta corect, să informeze angajații și să le respecte drepturile.
Când trimite un salariat să lucreze în străinătate, angajatorul trebuie să stabilească clar dacă este vorba de delegarea sau detașarea angajatului. De ce? Pentru că în cazul detașării, angajatorul are posibilitatea, și îi este recomandat, să încheie cu entitatea la care își trimite salariatul un acord prin transferul responsabilităților privind securitatea și sănătatea în muncă (SSM). O implicație directă a acestui acord este că, în cazul unui accident de muncă, răspunderea judiciară nu "pică" pe administratorul firmei din România. Citește articolul
Acest departament se ocupă de angajați. Dacă angajații conduc mașini de serviciu sau pentru muncă, este important ca ei să știe despre noile reguli rutiere, mai ales că o suspendare a permisului le poate afecta munca. HR-ul trebuie să comunice aceste informații și să gestioneze situațiile legate de permisul angajaților.
Începând din iarnă, șoferii ce depășesc cu mult limita de viteză stabilită pentru drumul respectiv sau nu stau la barieră atunci când se apropie trenul riscă amenzi de aproape 3.000 de lei și suspendarea permisului de conducere timp de patru luni, primind dovadă fără drept de circulație. După cum a anunțat duminică Poliția Română, în doar o săptămână, circa 200 de șoferi au rămas fără permis de conducere timp de patru luni pentru depășirea, cu peste 70 de km/h, a vitezei legale, unul dintre ei fiind prins circulând pe un segment de autostradă cu 253 km/h. Citește articolul
E crucial pentru pregătirea și gestionarea corectă a contractelor de muncă, pentru a ști cum să compenseze și să administreze legal orele suplimentare ale angajaților, conform noilor cerințe.
Recompensarea orelor suplimentare prin oferirea de ore libere plătite, în mod corespunzător, este regula în ceea ce privește modul cum îi răsplătim pe angajați pentru acele ore peste program pentru că doar așa își pot reface capacitatea de muncă. Dar de multe ori, în privat, sporul este cel care apare singur în discuție, ca și cum regula ar fi de fapt sporul de muncă suplimentară, iar nu invers. Angajatorii trebuie să fie cu atât mai atenți la această regulă acum că trebuie să cuprindă referiri la munca suplimentară și în contractele de muncă. Citește articolul
Departamentul de Resurse Umane trebuie să fie conștient că practicile ilegale de angajare, cum ar fi munca la negru sau gri, sunt vizate de controale fiscale, ceea ce poate aduce probleme mari companiei.
Atunci când vine vorba despre verificarea documentară derulată de la distanță de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), care este supranumită desk audit, avem în prezent mai multe probleme decât certitudini, așa cum reiese din spusele fiscaliștilor. Practic, vorbim de un tip de control reglementat sumar de care autoritățile se folosesc pentru a impune contribuabililor, pe repede înainte, sume suplimentare de plată. Iată ce e de știut acum despre verificarea documentară, tip de control fiscal pentru care sunt în pregătire unele ajustări prin OUG. Citește articolul
Departamentul de Resurse Umane este interesat de evoluția salariilor, a puterii de cumpărare a angajaților și a inflației pentru a putea stabili salarii corecte, a înțelege așteptările personalului și a gestiona cât mai bine bugetul de cheltuieli cu angajații. De asemenea, scăderea productivității muncii este o informație importantă pentru HR.
Creșterea accelerată a salariilor în lei din ultimii trei ani, precum și relativa stabilitate a cursului leu/euro (chiar aprecierea monedei naționale din această vară) au dus la un avans puternic al puterii de cumpărare în euro a salariului mediu, reiese din datele Institutului Național de Statistică, ale Băncii Naționale a României (BNR) și ale Eurostat. Pe de altă parte, evoluția galopantă a inflației a generat o scădere a puterii de cumpărare a salariului mediu net, în lei. Citește articolul
Proiectul include dezvoltarea de competențe digitale pentru peste 50 de cadre didactice, cercetători și personal auxiliar, aspect direct legat de formarea și dezvoltarea angajaților.
Universitatea Româno-Americană continuă demersurile pentru transformarea digitală a universității, astfel încât să asigure studenților cele mai înalte standarde în educație pentru dobândi cunoștințele teoretice și mai ales practice necesare în profesiile digitale ale viitorului. Astfel, a fost semnat cu Ministerul Educației, în calitate de Coordonator de reforme și investiții responsabil pentru componenta C15 – Educație a Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), contractul de finanţare nr. 14031 / 16.09.2022 pentru implementarea proiectului: ”Transformarea digitală a Universității Româno-Americane în vederea pregătirii studenților pentru profesiile digitale ale viitorului”. Citește articolul