Departamentul de HR trebuie să înțeleagă noile reguli despre cum pot angajații să aibă mai multe locuri de muncă, cum să gestioneze contractele de muncă multiple, ce informații nu are voie să ceară și cum să adapteze politicile interne pentru a fi în conformitate cu legea.
Nici nu a apărut de o lună de zile în Codul muncii, că limitarea privind suprapunerea programelor de lucru din mai multe contracte de muncă a suscitat deja numeroase discuții. Și, ca întotdeauna, am încercat să le trecem în revistă pe cele mai multe dintre ele. Având în față o precizare care nu are foarte mult context în spate pentru salariații și angajatorii români, nici sancțiuni pentru vreuna dintre părțile raportului de muncă, rămâne să vedem cum va fi „procesată” în mod concret. O sinteză a discuțiilor, în cele ce urmează: Citește articolul
Departamentul de Resurse Umane este direct responsabil de redactarea și gestionarea contractelor de muncă. Acest articol le oferă o listă detaliată a elementelor pe care trebuie să le includă în contractele de telemuncă, având în vedere modificările legislative.
Lipsa corelării între modificările aduse Codului muncii (prin Legea 283/2022) și prevederile Legii telemuncii face ca în contracte de telemuncă să fie regăsite mai multe prevederi decât în cele în care nu se prestează muncă sub acest regim, iar acest lucru să fie perfect legal. Citește articolul
Analiza tendințelor de pe piața muncii ('Marea Demisie' și 'Marele Regret'), a satisfacției angajaților și a dificultăților de recrutare este vitală pentru strategiile de atragere, dezvoltare și retenție a talentelor în cadrul companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de gestionarea angajaților, inclusiv de redactarea și modificarea contractelor individuale de muncă, de informarea corectă a candidaților și salariaților despre orele suplimentare și de asigurarea că regulile sunt aplicate corect în practică.
O perspectivă eronată asupra noii specificații ce trebuie făcută în contractele de muncă în privința muncii suplimentare ar putea face unii angajați să refuze să semneze contractul și pe unii angajatori să refuze să introducă prevederea obligatorie. Iată de ce: Citește articolul
Departamentul de Resurse Umane gestionează dosarele angajaților și trebuie să știe exact cum se calculează vechimea, în special când angajații lipsesc de la muncă din motive medicale. Această informație este crucială pentru a stabili corect drepturile, beneficiile și evoluția în carieră a salariaților.
Perioadele mai mari de o lună în care funcţionarii publici de execuţie au raporturile de serviciu suspendate pentru incapacitate temporară de muncă vor reprezenta, potrivit unui proiect legislativ ce ar putea primi chiar azi votul favorabil al senatorilor, vechime în gradul profesional al funcției publice deținute. Citește articolul
Oferă ghidare esențială pentru crearea structurii organizaționale, stabilirea fișelor de post, distribuirea sarcinilor și asigurarea unui tratament corect și nediscriminatoriu pentru toți angajații, conform legii.
„Angajatul X constată că ocupă același post ca alți doi colegi de-ai săi, dar există diferențe între ce scrie în fișa postului fiecăruia dintre ei. În plus, X constată că are mai multe sarcini decât ceilalți doi, dar salariile sunt toate trei egale între ele. Are angajatorul o abordare corectă aici?” Ca să răspundem la această întrebare trebuie să avem în vedere dreptul angajatorului de a stabili organizarea și fuuncționarea activității sale și limitările sale. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de subiectele legate de salarii, majorări salariale și de modul în care angajații sunt compensați. Informațiile despre creșterile salariale în sectorul public pot influența politica de salarizare a companiei și strategia de păstrare a angajaților valoroși.
Personalul din instituțiile și autoritățile publice care se ocupă de proiectele finanțate din fonduri europene nerambursabile, inclusiv acorduri de împrumut aprobate de Parlament, dar și personalul implicat în implementarea Mecanismului de redresare și reziliență pot beneficia, de-acum, de creșteri ale salariilor de bază de până la 50%. Ordonanța ce conține măsura a fost oficializată recent. Citește articolul
Este interesat de modificările legislației muncii, cum ar fi noile modele de contracte individuale de muncă și regulile pentru concediul de îngrijitor, pentru a adapta politicile și procedurile interne.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii care începe astăzi. Citește articolul
Articolul discută despre cum dezvoltarea rezilienței, capacitatea de a lua decizii și de a învăța din greșeli sunt esențiale. Aceste calități sunt foarte importante și pentru angajați, ajutându-i să fie mai adaptabili, să-și asume responsabilități și să se dezvolte profesional. HR-ul este interesat de cultivarea acestor aptitudini la personal.
Majoritatea părinților își doresc copii-vedetă într-un anumit domeniu: sport, artă sau învățământ. Dar dorința lor de a-i vedea strălucind le lasă micuților prea puțin timp ca să facă greșeli din care să învețe. Această obsesie a părinților a devenit o epidemie, iar copiii sunt încorsetați în anumite activități de la vârste tot mai fragede. E adevărat că toți ne dorim ca micuții noștri să reușească în viața. Dar cu ce preț? Citește articolul
Este responsabil cu managementul angajaților, inclusiv cu stabilirea și gestionarea programelor de lucru, și trebuie să știe cum să răspundă cererilor de programe flexibile și să motiveze refuzurile.
Stabilirea unor programe individualizate de muncă, ce presupun un mod de organizare flexibil a timpului de lucru, poate fi soluția ideală de compromis pentru angajator și angajata care ar dori să se întoarcă la muncă, dar să poată să-și dedice o parte semnificativă din timp și copilului său. Dacă se înțeleg, angajata poate reveni la muncă, într-un program care să satisfacă nevoile ambelor părți. Dar dacă angajatorul nu e de acord, e obligat acum și să spună de ce nu. Citește articolul