avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1234 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Strategie & Planificare Corporativă

Departament: Strategie & Planificare Corporativă

ACCES PREMIUM

Riscă vreo sancțiune firmele care nu asigură formarea profesională a salariaților?

Acest departament este interesat de modul în care formarea profesională contribuie la obiectivele pe termen lung ale companiei, la menținerea competitivității și la dezvoltarea unei forțe de muncă potrivite pentru viitor, evitând pierderile cauzate de lipsa de competențe sau de demotivarea angajaților.

Dan Năstase în Resurse umane
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
20 Noiembrie 2020 | 2514 | Timp de citire: 3 min.

Dacă vorbim strict de amenzi, chiar dacă nu vom găsi imediat o sancțiune directă pentru nerespectarea obligațiilor privind asigurarea formării profesionale, salariatul îi poate trage de mânecă pe inspectorii de muncă și aceștia pot obliga angajatorul să remedieze situația. În ipoteza în care nu o face, în timpul oferit de inspectori, poate fi amendat cu câteva mii de lei. Dacă ne ducem mai departe de sancțiuni însă, adevăratul dezavantaj al ignorării formării profesionale a angajaților este altul. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Ursula von der Leyen: Două vaccinuri anti-COVID ar putea fi autorizate luna viitoare în Europa

Departamentul de strategie utilizează date macroeconomice precum creșterea construcțiilor și planurile UE pe termen lung pentru energie regenerabilă pentru a-și orienta deciziile strategice, a identifica noi piețe sau a adapta direcția generală a afacerii.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
20 Noiembrie 2020 | 843 | Timp de citire: 3 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Q&A: Zece întrebări și răspunsuri despre ce presupune telemunca și cum ne raportăm la ea în această perioadă

Acest departament se ocupă cu direcția generală și obiectivele pe termen lung ale firmei. Informațiile despre telemuncă sunt importante pentru a decide cum să organizeze munca la nivel strategic, cum să optimizeze costurile și să răspundă cerințelor legale și angajaților, mai ales în contextul obligațiilor impuse de guvern.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
19 Noiembrie 2020 | 2728 | Timp de citire: 5 min.

De când a apărut în legislația din România, în 2018, telemunca nu a suscitat interesul atât de mult ca anul acesta, în contextul în care pandemia COVID-19 ne forțează să ne retragem cât mai mult către propriile locuințe - inclusiv cu munca. Telemunca nu e posibilă în toate sectoarele de activitate, nici măcar în toate firmele din același sector. Ea presupune ca munca să poată fi făcută folosind tehnologia și mijloacele de comunicare, fără a mai fi nevoiți să mergem la birou. Am ales, în cele ce urmează, să răspundem la zece întrebări esențiale ce țin de acest tip de muncă. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Studiu Deloitte

Multinaționalele ar putea fi afectate serios de noile reglementări propuse pentru taxarea economiei digitale și impozitarea minimă a profitului

Schimbările majore în sistemul global de taxare, precum taxarea economiei digitale sau impozitul minim pe profit, pot afecta fundamental modul în care compania își planifică afacerile pe termen lung, investițiile și expansiunea, deci departamentul trebuie să le ia în considerare în strategia generală.

Dragoș Niculescu în Taxe și impozite
Redactor coordonator, avocatnet.ro
19 Noiembrie 2020 | 1 | 2630 | Timp de citire: 2 min.

Mai mult de jumătate dintre companiile de pe glob estimează că se vor confrunta cu o creștere a poverii fiscale aferente impozitului pe profit, ce este efectul implementării unor noi reguli anunțate, la începutul anului, de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) în zona taxării economiei digitale și aplicarea unui impozit minim pe profit, potrivit unui studiu realizat de către specialiștii în fiscalitate de la Deloitte. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Controalele Fiscului se intensifică: Atenție la taxarea bonusurilor pentru salariații care lucrează de acasă și la colaborări

Departamentul de strategie este interesat de modul în care schimbările fiscale pot afecta planurile pe termen lung ale companiei, mai ales în ceea ce privește structura forței de muncă (angajați permanenți, temporari, colaboratori) și extinderea internațională, pentru a planifica eficient viitorul.

Alexandros Bakos în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
19 Noiembrie 2020 | 3374 | Timp de citire: 2 min.

În contextul pandemiei, mulți angajatori se văd puși în situația de a-și modifica pachetele de beneficii pe care le acordă salariaților, în special acelea care sunt corelate cu munca de acasă. În acest context, EY avertizează (printr-o opinie trimisă pe adresa redacției) că firmele trebuie să fie atente la chestiunile fiscale ce apar cu privire la aceste beneficii, mai ales că Fiscul pare a face tot mai multe controale în această zonă a contribuțiilor și impozitului datorate pentru salariați. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Webinar avocatnet.ro

Dosarul prețurilor de transfer – aspecte practice de avut în vedere în contextul apropierii termenului limită pentru întocmire

Pentru a integra aspectele legate de prețurile de transfer în planificarea pe termen lung a companiei, optimizând astfel rezultatele fiscale și reducând riscurile neprevăzute.

avocatnet.ro în Webinarii / Media premium
19 Noiembrie 2020 | 1606 | Timp de citire: 56 min.

Am discutat, în acest webinar, despre cine are obligativitatea întocmirii dosarului prețurilor de transfer, tipologii de tranzacții, termenul limită pentru întocmirea dosarului și așa mai departe.

 

Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Comisia Europeană avertizează România: Deteriorare masivă a finanțelor publice în 2020

Analizează contextul macroeconomic, tendințele de piață și evoluțiile sanitare majore pentru a elabora planuri de afaceri pe termen lung și strategii de dezvoltare.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
19 Noiembrie 2020 | 853 | Timp de citire: 3 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Interviurile avocatnet.ro

Cu Cătălin Teniță, despre responsabilitate guvernamentală, stat responsabil și proiecte legislative de viitor

Informațiile despre potențialele schimbări legislative și de guvernanță pot influența deciziile strategice ale companiilor, în special cele care colaborează cu sectorul public sau sunt afectate de regulile generale ale pieței.

Alin Popescu în Comunitate
Fondator, avocatnet.ro
18 Noiembrie 2020 | 1 | 12421 | Timp de citire: 4 min.

Pentru că se apropie alegerile, ne-am gândit că e bine să vedem câteva dintre proiectele legislative din zona de digitalizare, pe care le propun candidații. Am trimis, deci, rugămintea de-a ne acorda câteva minute pentru o discuție online, mai multor candidați, de la toate partidele mari. Le-am cerut, în schimb, un lucru important. Să își asume faptul că vor da un raport, aici, la noi, la fiecare șase luni, și vor povesti ce s-a întâmplat cu proiectele propuse de ei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Proiect: Angajatorii vor putea vira bani în plus pentru pensia privată a salariaţilor, pe care apoi să-i deducă din impozit

Acest departament analizează cum schimbările din legislație pot influența planurile viitoare ale firmei, mai ales cele legate de gestionarea costurilor cu angajații și de atragerea talentelor.

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
18 Noiembrie 2020 | 3127 | Timp de citire: 1 min.

Angajatorii vor putea să facă plăţi suplimentare pentru pensiile private obligatorii (Pilonul II) ale salariaţilor, sume pe care apoi le vor putea deduce din impozitul pe profit sau din cel micro, dacă un proiect depus de curând la Senat va deveni lege. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Kurzarbeit: Firmele au șanse să obțină decontările de la stat abia de anul viitor. Iată de ce

Deciziile privind aplicarea Kurzarbeit afectează planurile pe termen scurt și mediu ale companiei, inclusiv bugetul, numărul de angajați și adaptarea la condițiile de piață, fiind esențiale pentru strategia generală.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
18 Noiembrie 2020 | 2941 | Timp de citire: 3 min.

La Parlament s-au adoptat marți modificări la Ordonanța Kurzarbeit (OUG nr. 132/2020), prin legea de aprobare a ordonanței. În mare, putem spune că modificările simplifică mecanismul pe care firmele au avut reale dificultăți practice să-l aplice. Cum am trecut deja de jumătatea lunii, modificările legislative au șanse să intre în vigoare spre finalul lui noiembrie. Cu tot cu normele suplimentare care vor mai fi necesare, e posibil ca firmele să primească decontările de la stat abia din ianuarie. Citește articolul