Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Echipele de vânzări care primesc bani direct de la clienți, mai ales în numerar, trebuie să știe cum să folosească corect chitanțele fiscale pentru a înregistra vânzările și a se asigura că toate tranzacțiile sunt documentate corespunzător.
Chitanța fiscală este documentul emis odată cu vânzările produselor a căror plata se face cu numerar, ce include și TVA, astfel justificându-se primirea unei sume de bani în numerar de la emitent. Orice chitanță se identifică prin serie și numere unice secvențiale ce au la bază structura organizatorică a firmei, în funcție de punctele de lucru, filiale etc. Citește articolul
Pentru a evalua impactul modificărilor la Start-up Nation (criterii de eligibilitate), al programului 'o familie, o mașină' (potențiale creșteri ale vânzărilor auto) și al închiderii localurilor care servesc alcool minorilor (afectarea operațiunilor de vânzare în HoReCa).
79 de proiecte și propuneri legislative au trecut tacit de Senat pentru că ar fi trebuit să fie votate în martie sau aprilie și nu au mai ajuns să fie dezbătute în plen. Așadar, merg mai departe, pentru discuții și vot final, la Camera Deputaților. Am selectat 13 din aceste proiecte ce conțin măsuri importante pentru persoanele fizice și pentru firme deopotrivă: Citește articolul
Pentru departamentele de vânzări ale firmelor vizate (ex: dezvoltatori imobiliari), tranzacțiile de valoare mare pot declanșa obligații suplimentare de verificare și raportare, afectând procesul de vânzare.
Guvernul plănuiește să modifice cadrul legislativ aplicabil în domeniul prevenirii spălării banilor și a finanțării terorismului, printr-un act normativ aflat acum în lucru. De fapt, schimbările reprezintă o transpunere a legislației europene relevante, care este într-o continuă modificare. Unul din lucrurile care se vor schimba vizează clarificarea faptului că și dezvoltatorii imobiliari sau evaluatorii autorizați vor avea anumite obligații de raportat tranzacțiile care se fac prin intermediul lor autorităților cu competență în domeniul prevenirii spălării banilor (acest lucru se aplică și acum, dar într-o formă limitată, după cum se va vedea mai jos). Citește articolul
Relaxarea restricțiilor și reluarea activității economice, în special a celei comerciale, influențează direct oportunitățile de vânzare și modul în care echipa de vânzări își poate desfășura activitatea.
Odată ce se termină starea de urgență, la mijlocul lunii mai 2020, persoanele fizice vor putea circula din nou fără declarații pe propria răspundere (și probabil și fără adeverințe de la angajator), a declarat în urmă cu câteva minute președintele României, Klaus Iohannis. Totuși, acesta a subliniat că românii vor trebui să poarte măști atunci când se află în spații publice închise sau în transportul public. Citește articolul
Pentru a identifica noi oportunități de vânzare și a înțelege cum pot fi adaptate strategiile comerciale în perioade de criză, reorientând activitatea.
Firmele care, din cauza pandemiei de coronavirus, au fost nevoite să-și suspende parțial activitatea pot face angajări în continuare, adică și pe perioada stării de urgență, chiar dacă au trimis o parte dintre angajați în șomaj tehnic. Acest lucru le este util, în special, firmelor ce activează în domeniul alimentației sau a turismului și care au decis dezvoltarea sau reorientarea către alte activități. Citește articolul
Articolul vorbește direct despre problemele cu care se confruntă vânzătorii pe piață, cum ar fi lipsa spațiilor de stocare și incapacitatea de a vinde produsele, ceea ce duce la decizii neobișnuite de preț.
Economia globală a întâlnit un fenomen unic, în istorie. Petrolul american a fost tranzacţionat la valori negative, astfel că preţul unui baril a ajuns la minus 40 de dolari. Citește articolul
Când economia scade, oamenii și firmele cheltuiesc mai puțin, ceea ce înseamnă că departamentul de vânzări trebuie să se adapteze la o piață mai dificilă.
Pandemia cauzată de noul coronavirus tulbură piețele financiare din întreaga lume, fiind așteptate efecte importate asupra economiei mondiale, ca urmare a măsurilor luate pentru gestionarea crizei. Citește articolul
Deși nu oferă strategii de vânzări, articolul explică modul în care restricțiile legale pot afecta capacitatea fizică de a vinde în anumite locații și care sunt implicațiile contractuale și financiare ce decurg de aici pentru operațiunile comerciale.
Dezechilibrul economic provocat în România de pandemia COVID-19 și de măsurile luate ca urmare a instituirii stării de urgență afectează în mod semnificativ şi sectorul de real estate din România. Vom aborda aici raporturile juridice derivând din contractele de închiriere, precum şi provocările cu care se confruntă atât chiriașii, cât și proprietarii, întrucât opţiunile manifestate astăzi pot avea consecinţe serioase în viitor. Citește articolul
Oferă informații importante pentru echipa de vânzări despre cum un client nemulțumit poate depune o reclamație la ANPC, ajutându-i să gestioneze mai bine așteptările clienților și să rezolve rapid potențialele probleme, prevenind escaladarea situațiilor.
Dacă vrei să faci o reclamație, în această perioadă, împotriva unui comerciant, poți să accesezi o platformă online pusă la dispoziție de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC). Însă, înainte de a depune această plângere trebuie să faci dovada că ai încercat să ajungi la o înțelegere cu respectivul comerciant, pe cale amiabilă. Citește articolul
Acest departament trimite oferte și promoții către clienți și trebuie să știe exact cum să facă acest lucru corect prin e-mail, fără să încalce regulile de confidențialitate sau preferințele clienților, pentru a nu crea probleme firmei.
Multe firme ar putea să fie interesate să își informeze clienții cu privire la felul în care li se va desfășura programul în perioada următoare sau cum vor fi afectate anumite evenimente, din cauza efectelor crizei coronavirus și a măsurilor luate de autorități, ca răspuns. Trebuie spus, din start, că acest lucru este considerat legal, în baza Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), însă firmele trebuie să aibă grijă să nu transforme aceste comunicări în comunicări comerciale, prin includerea de oferte. Citește articolul