avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 912 soluții astăzi
Acasă Departament: Vânzări (Commercial - partea de "sales")

Departament: Vânzări (Commercial - partea de "sales")

ACCES PREMIUM
Nelămuriri fiscale actuale

Reminder e-Factura B2C: Amenzile pentru netransmiterea la Fisc a facturilor emise pentru consumatori se aplică abia de la 1 iulie 2025

Acest departament se ocupă cu vânzările către clienți. Articolul specifică modul în care trebuie emise și transmise facturile pentru produsele sau serviciile vândute direct persoanelor fizice, o informație crucială pentru procesul de vânzare și post-vânzare.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Iunie 2025 | 1 | 17871 | Timp de citire: 2 min.

Cu toate că obligația de transmitere a facturilor, în sistemul e-Factura, pentru relația business to consumer (B2C) se aplică de la 1 ianuarie 2025, amenzile pentru nerespectarea acesteia se aplică abia de la 1 iulie 2025. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Recomandările FMI pentru reforma fiscală se referă, în mare, la taxarea muncii, taxarea proprietăților, TVA și accize

Modificările la TVA și alte taxe pe consum pot schimba prețurile produselor sau serviciilor, ceea ce influențează direct strategiile de vânzare și prețurile finale pentru clienți.

avocatnet.ro în Taxe și impozite
6 Iunie 2025 | 2943 | Timp de citire: 3 min.

Deoarece autoritățile de la noi au solicitat asistență de specialitate de la Fondul Monetar Internațional (FMI) pentru conturarea reformei fiscale planificate pentru 2025, un raport cu măsuri recomandate a fost dat publicității în cursul zilei de vineri. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Date pe înțelesul tuturor

Lipsă de asumare din partea României: nu am livrat niciun plan, reformele se mișcă greu, iar prognoza se înrăutățește. O ultimă atenționare de la Bruxelles

Avertizează asupra scăderii puterii de cumpărare a populației și a încetinirii creșterii economice, factori care pot influența direct volumul vânzărilor și strategiile comerciale.

Radu Stochița în Aspecte juridice
Cercetător,
6 Iunie 2025 | 827 | Timp de citire: 4 min.

În primăvara anului 2025, România se afla din nou în centrul unei atenții serioase la Bruxelles. Pentru a înțelege de ce, trebuie să ne întoarcem la începutul crizei: în 2019, când planurile bugetare ale Guvernului au prevăzut un deficit peste 3% din PIB, Comisia Europeană și Consiliul Uniunii Europene au declanșat pentru prima dată procedura privind deficitul excesiv (EDP).  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Interviu Obținerea formularului A1, cursă cu obstacole: Companiile suportă costuri duble și pierd oportunități externe din cauza statului. „E nevoie de fast-track aici”

Acest departament se ocupă cu atragerea clienților și încheierea de contracte. Întârzierile cu formularul A1 pot duce la pierderea de contracte importante, la incapacitatea de a începe lucrările la timp și la afectarea reputației companiei în fața partenerilor externi.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
5 Iunie 2025 | 1 | 957 | Timp de citire: 10 min.

Procesul obținerii formularului A1 poate dura uneori extrem de mult, ceea ce afectează grav activitatea companiilor, generând întârzieri în mobilizarea angajaților, riscuri de sancțiuni în statele europene unde se detașează și probleme financiare prin dublarea contribuțiilor. Refuzurile adesea arbitrare ale autorităților române complică și mai mult situația, în special pentru sectoare precum construcțiile, transportul și IT-ul. Comunicarea cu CNPP este marcată de dificultăți, iar companiile se confruntă cu lipsa de transparență și răspunsuri întârziate, uneori ajungându-se la rezilierea contractelor cu partenerii de afaceri. Gabriela Pleșa, expert în mobilitate globală, a discutat cu avocatnet.ro despre dificultățile întâmpinate de angajații români în obținerea formularului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Comerț online: ANAF depistează deja, prin formularele D395 și F7000, mii de contribuabili care nu-și îndeplinesc obligațiile fiscale, conform datelor pe 2023 și 2024

Dacă firma operează un marketplace online sau o platformă de intermediere servicii (precum ride-sharing), departamentul de Vânzări este interesat de modul în care ANAF monitorizează activitatea vânzătorilor sau prestatorilor de servicii, deoarece acest lucru poate influența strategia comercială și relația cu partenerii sau utilizatorii platformei.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Iunie 2025 | 27453 | Timp de citire: 2 min.

Formularele prin care Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) află date despre evazioniștii din comerțul online produc deja efectele scontate, conform datelor furnizate recent redacției noastre. Astfel, în baza informațiilor din formularele D395 și F7000, care sunt depuse de intermediari, ANAF a identificat și notificat, în 2023 și 2024, mii de persoane care nu se conformaseră. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Proiect: Termenul „ţărănesc” nu va mai fi considerat practică înşelătoare, dacă sunt respectate cerinţele de etichetare

Oferă informații despre cum pot fi promovate și vândute produsele alimentare, asigurându-se că mesajele comerciale sunt clare și nu induc în eroare clienții.

Cristina Iacob în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
4 Iunie 2025 | 386 | Timp de citire: 2 min.

Un proiect legislativ înregistrat recent la Senat propune ca utilizarea termenului „ţărănesc” în denumirea, etichetarea sau promovarea produselor alimentare să nu mai poată fi considerată, în sine, o practică comercială înşelătoare. La fel, termenul nu ar trebui confundat cu cel de „tradiţional”, iar folosirea lui nu va necesita atestare oficială, atât timp cât sunt respectate regulile de etichetare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Emiterea cărții electronice de identitate, extinsă treptat: Și copiii de până la 14 ani pot avea, de-acum, astfel de documente

În anumite procese de vânzare, mai ales pentru servicii sau produse care cer verificarea identității clientului (ex: contracte, servicii financiare), personalul de vânzări trebuie să fie la curent cu noile tipuri de cărți de identitate și informațiile disponibile pe ele.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
3 Iunie 2025 | 3 | 16513 | Timp de citire: 3 min.

Emiterea cărților electronice de identitate este posibilă din martie 2025, iar de-atunci emiterea documentului a devenit posibilă treptat la nivel național, potrivit unor hotărâri oficializate recent. De fapt, autoritățile vin în continuarea programului-pilot din 2021 (județul Cluj). Cu toate astea, emiterea cărților electronice de identitate pentru copiii de până la 14 ani este posibilă abia din 2 iunie 2025 (gratuitatea nu se aplică acestora, astfel că trebuie achitată o taxă de 67 lei). Citește articolul

ACCES PREMIUM

GDPR, de la aniversare la reformă: Modificările propuse recent la regulament ar reprezenta un nou capitol pentru protecția datelor în UE

Echipele de vânzări colectează și prelucrează datele clienților. Simplificările GDPR pot influența modul în care aceste date sunt obținute, stocate și folosite, ajutând la o gestionare mai ușoară și conformă a informațiilor.

Baciu Partners în GDPR & Protecția datelor personale
3 Iunie 2025 | 1016 | Timp de citire: 3 min.

Luna mai 2025 a marcat nu doar maturizarea unuia dintre cele mai influente instrumente legislative ale Uniunii Europene, Regulamentul general privind protecția datelor (Regulamentul UE 2016/679 - GDPR), ci și debutul unui nou ciclu de reflecție instituțională asupra eficienței și proporționalității acestuia în raport cu mediul de afaceri. Sub semnul aniversării de șapte ani de la aplicarea efectivă a Regulamentului, Comisia Europeană a lansat un pachet de propuneri menite să reducă povara administrativă pentru operatori, păstrând în același timp exigențele de protecție a datelor cu caracter personal. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză Cine și cât pierde din războiul tarifelor dintre SUA și UE

Informațiile despre creșterea prețurilor produselor exportate și scăderea cererii din cauza tarifelor sunt cruciale pentru departamentul de vânzări, ajutându-l să își ajusteze strategiile, obiectivele și relațiile cu clienții din piețele afectate.

EY Romania în Taxe și impozite
30 Mai 2025 | 1 | 717 | Timp de citire: 6 min.

Cele două continente sunt despărțite de un Atlantic ce oferă multe provocări, iar, de câteva luni, și de aprige dispute tarifare, care par a avea și mai multe necunoscute. Europa, mai exact, țările membre ale Uniunii Europene, și Statele Unite ale Americii, după instalarea noii administrații la Casa Albă sub președinția Trump, se înfruntă, de aproape o jumătate de an, într-un conflict comercial: cu „arma” numită taxe vamale (ultima salvă a fost trasă acum câteva zile - un salt tarifar de la 10% la 50% în direcția UE). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Raportările Intrastat 2025: Ce praguri se aplică anul acesta și cum se fac raportările

Departamentul de vânzări este responsabil pentru "expedierile de bunuri" către UE, iar volumul acestor vânzări poate duce la obligația de a completa declarația Intrastat, fiind o sursă importantă de date.

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
29 Mai 2025 | 1110 | Timp de citire: 4 min.

Ca o regulă generală, important de precizat este faptul că, în anul 2025, toate companiile care efectuează schimburi de bunuri intracomunitare cu alți membri ai Uniunii Europene trebuie să completeze o declarație Intrastat. Totuși, anumite companii sunt exceptate, dacă volumul lor de schimburi intracomunitare nu depășește un prag specific stabilit de fiecare stat membru al UE pentru fiecare an. Citește articolul