Companiile, indiferent că sunt mici, medii sau mari, vor putea să acceseze, în curând, fonduri nerambursabile pentru a face investiții pentru reciclarea deșeurilor, prevede un ordin oficializat recent de Ministerul Mediului. Procesul va trebui să aibă ca finalitate obținerea de produse noi, materiale reciclate sau materii prime secundare. Citește articolul
De-acum, acordul scris între angajatorul-microîntreprindere și salariații lui privind evidența orelor de muncă nu mai este necesar, după ce OUG 37/2021 care l-a introdus a fost abrogat de astăzi. Actul normativ este cel care a eliminat regulamentul intern și fișele de post și care a fost respins de deputați la trecerea prin Parlament. Prin dispariția acestui acord înseamnă că angajatorul va putea să țină evidența așa cum dorește, însă îi rămâne obligația legală de a anunța salariații despre modalitatea aleasă în mod unilateral. Citește articolul
Ordonanța de urgență care a stabilit, în mai 2021, că regulamentul intern și fișa postului sunt opționale pentru microîntreprinderile cu până la nouă salariați urmează să fie respinsă oficial prin lege, actul normativ oficializat azi în acest sens fiind aplicabil efectiv din 6 octombrie 2022. Asta înseamnă că măsurile luate de Guvern se anulează și că de joi se revine la obligativitatea celor două documente. Citește articolul
Persoanele fizice vor putea să obțină anumite facilități fiscale și dacă investesc în firmele mici (organizate ca SRL-uri) sume de peste 200.000 de euro, conform unui proiect de lege ajuns recent la Senat. În prezent, așa-numiții investitori individuali („business angels”) pot obține facilitățile numai dacă se încadrează în acea limită maximă. Citește articolul
Un proiect de lege prin care se propuneau obligații noi pentru afaceri a fost schimbat radical la Senat, după reacțiile negative apărute în spațiul public, acestea fiind eliminate din document. Așa-numitul Catalog al firmelor, în care acum se înscriu opțional doar societățile, urma să devină obligatoriu atât pentru companii, cât și pentru PFA-uri și întreprinderile individuale și familiale (II și IF). Aceste entități urmau să achite anual „taxe” către Camera de Comerţ şi Industrie a României (CCIR). Totodată, societățile urmau să aibă o obligație suplimentară - reprezentantul legal să obțină un certificat special de la autorități. Citește articolul
Chiar dacă nu este încă oficializată revenirea la obligația de a întocmi regulamentul intern și fișele de post, microîntreprinderile care au fost exceptate prin OUG nr. 37/2021 și care, fie au renunțat de tot la aceste documente, fie nu le-au mai întocmit, ar trebui să înceapă să le pregătească. Miercuri, legea prin care această ordonanță este respinsă a fost adoptată la votul final, ceea ce înseamnă că e doar o chestiune de timp până când ordonanța va fi oficial abrogată. Citește articolul
Programul Femeia manager a fost regândit pentru a deveni mai atractiv pentru antreprenoare. Mai precis, dacă în anii trecuți se dădeau bani pentru participarea la conferințe și workshop-uri, în 2022 se dau până la 200.000 de lei pentru dezvoltarea afacerilor proprii. Citește articolul
În 2022 se desfășoară a treia ediție a programului Start-up Nation, ce este destinat stimulării întreprinderilor mici și mijlocii (IMM) nou-înființate, înscrierile fiind în derulare până joi. Prin programul relansat de Ministerul Antreprenoriatului și Turismului (MAT), firmele nou-înființate pot să ceară până la 200.000 de lei pentru înființarea de locuri noi de muncă. Citește articolul
Noutățile fiscale publicate în această vară au modificat cadrul fiscal aplicabil microîntreprinderilor, astfel că, de la începutul anului 2023, multe companii care plătesc (acum) impozit pe veniturile microîntreprinderilor vor intra sub incidența impozitului pe profit. În acest context, contribuabilii vor trebui să anticipeze impactul noilor obligații fiscale și să pună în balanță avantajele, precum și dezavantajele aduse de fiecare sistem de impozitare. Citește articolul
După „remodelarea” granturilor pentru investițiile IMM-urilor într-o nouă formă, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) a publicat recent forma oficială a ordinului cu ghidul pentru accesarea ajutoarelor de până la 500.000 de euro. Acesta era necesar pentru a pune efectiv în aplicare granturile pentru investiții. Perioada în care companiile pot depune cereri a început astăzi. Citește articolul