Conceptul de „loc al muncii" reprezintă o componentă fundamentală a contractului individual de muncă, cu implicații juridice și practice semnificative. Odată cu implementarea Reges-Online, care va înlocui complet Revisal după 30 septembrie 2025, angajatorii sunt obligați să declare cu exactitate detaliile privind locul muncii, incluzând atât adresa completă (sediu social, sucursală, filială sau punct de lucru), cât și secția, serviciul sau departamentul. Deși sistemul permite precizarea locului de muncă fix sau mobil, câmpul „Alte detalii” din platformă, destinat individualizării complete a acestei clauze esențiale, ar putea fi frecvent ignorat din cauza lipsei de claritate a instrucțiunilor. Citește articolul
Regimul sancționatoriu aferent Reges-Online reflectă o evoluție spre o reglementare mai riguroasă în ceea ce privește consecințele pentru nerespectarea obligațiilor privind utilizarea registrului. Vorbim de amenzi pe alocuri mai mari, în timp ce pentru altele se specifică expres că acestea se aplică pentru fiecare angajat și caz de netransmitere a informațiilor în parte. Citește articolul
Deși pare un proces relativ simplu, la prima vedere, gestionarea corectă a concediilor medicale implică o serie de responsabilități atât din partea salariatului, cât și a angajatorului, fiind guvernată de o legislație specifică și, mai nou, influențată de digitalizarea proceselor administrative. Pe lângă legislația generală privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate (în principal ne referim la OUG nr. 158/2005), recenta HG 295/2025 a adus modificări în modul de înregistrare și raportare a datelor salariaților prin noul sistem Reges-Online. Aceste schimbări au un impact asupra modului în care angajatorii trebuie să gestioneze administrativ perioadele de concediu medical, dat fiind că acesta presupune suspendarea contractului individual de muncă. Pornind de la aceste reguli, putem creiona un flux intern ideal pentru gestionarea concediilor medicale în cadrul unei companii. Citește articolul
Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a publicat joi în transparență decizională procedura actualizată de completare și transmitere a datelor în Registrul general de evidență a salariaților online (REGES-ONLINE / ex-REVISAL), un demers menit să eficientizeze sistemul, să elimine erorile anterioare și să integreze noile cerințe legislative, adică cele introduse prin HG 295/2025. Citește articolul
Așteptat deja, încă de la 1 aprilie, de angajatori și prestatori de servicii deopotrivă, proiectul de ordin privind procedura de acces în Reges-Online a apărut în dezbatere la Ministerul Muncii joia aceasta, aducând, cu certitudine, mult mai puțin decât se așteptau cei dintâi menționați la nivel de lămuriri. Citește articolul
Una dintre prevederile din HG nr. 295/2025 introduce o nouă obligație semnificativă pentru toți angajatorii din România: înregistrarea în Registrul general de evidență a salariaților online (Reges-Online) a informațiilor privind gradul de handicap și/sau invaliditate al angajaților. Această măsură, care vizează inclusiv personalul deja activ în companii la momentul intrării în vigoare a modificărilor, ridică trei întrebări practice importante. Ce presupune exact noua obligație? Este necesară încărcarea documentelor justificative în sistem? Și, mai ales, care este scopul acestei noi cerințe de raportare? Citește articolul
Modificările importante ale contractului de muncă necesită acord bilateral, consemnat în act adițional semnat înainte ca acestea să producă efecte, conform Codului muncii. Transmiterea în Revisal/Reges trebuie făcută cel târziu în ziua anterioară modificării. Deși noul Reges-Online oferă opțiunea de a genera acte adiționale direct din platformă, ordinea corectă a operațiunilor rămâne esențială: întâi negocierea, semnarea actului adițional și apoi transmiterea în registru. Inversarea acestor pași poate crea probleme, mai ales că angajații cu cont în Reges primesc notificări instant despre modificările operate, putând interpreta transmiterea prematură drept un abuz din partea angajatorului. Citește articolul
Platforma Reges-Online aduce o schimbare importantă pentru angajați, oferindu-le acces direct la propriile contracte de muncă și istoricul acestora din 2006 încoace. Salariații care își creează cont vor primi notificări instant despre orice modificări operate de angajatori în sistemul electronic - de la schimbări salariale și sporuri, până la suspendări sau încetări de contract. Această transparență obligă angajatorii să fie mai atenți la datele introduse în registru și să respecte ordinea operațiunilor, putând genera un volum mai mare de muncă pentru departamentele de resurse umane și potențiale conflicte de muncă în cazul neregulilor constatate. Citește articolul
Începând cu 2024, angajatorii vor trebui să înregistreze în Reges-Online și suspendările contractelor individuale de muncă bazate pe concediile medicale, dar e important de reținut că nu toate concediile medicale duc la suspendarea contractului și, astfel, nu toate medicalele trebuie transmise în Reges. Citește articolul
Procedura de acces în Reges-Online este încă așteptată de angajatori și prestatorii de servicii, chiar dacă ea poate fi conturată deja, în mare parte, cu informațiile pe care le avem la acest moment. În lipsa ei, a unei comunicări coerente pe acest subiect, dar și în contextul unor prevederi din hotărârea de Guvern ce sunt deja contestate în rândul profesioniștilor, au apărut nenumărate nelămuriri în ceea ce privește tranziția la noul registru. Citește articolul