Succesul unei afaceri debutante depinde de mulți factori, însă felul în care este asigurată interacțiunea cu potențialii clienți are un rol hotărâtor. În timp ce magazinele fizice au în continuare o prezență foarte ridicată, mediul online devine din ce în ce mai atractiv pentru antreprenori, ca urmare a investițiilor inițiale mai mici. Cu toate acestea, ambele tipuri de afaceri au avantaje și dezavantaje, iar în cele ce urmează le vom analiza pe cele mai importante dintre acestea. Citește articolul
Directiva europeană privind serviciile de plăți va intra în vigoare în 14 septembrie, însă în privința măsurilor cele mai importante (cele care obligă procesatorii de plăți să aibă elemente suplimentare de securitate când plățile se fac folosind date despre conturi bancare) va exista o perioadă de grație - nedefinită, deocamdată. În esență, aceasta înseamnă că autoritățile nu vor sancționa entitățile care, încă, nu se conformează măsurilor suplimentare de securitate, astfel încât comerțul online să nu fie afectat brusc de aceste noi reglementări. Citește articolul
Avocatnet.ro, site-ul care explică legislația pe înțelesul tuturor, a încheiat un parteneriat cu TRUSTED.RO, programul prin care afacerile online sunt învățate cum să respecte legislația în domeniul comerțului electronic. Scopul este susținerea reciprocă a proiectelor de comunicare despre aspectele legislative către companii și persoane fizice. Citește articolul
Autoritățile vor să întărească dialogul dintre Fisc și comercianții online, deoarece aceștia din urmă pot veni cu informații utile referitoare la practicile evazioniste ale firmelor rivale, se arată în proiectul unui plan de acțiuni pentru domeniul comerțului electronic. Planul de acțiuni a fost inițiat de Ministerul Comunicațiilor. Citește articolul
După cum stabilește legislația din țara noastră, atunci când optează pentru cumpărăturile online, clienții magazinelor trebuie să primească obligatoriu o serie de informații de la comerciant. Pentru că în curând va începe perioada în care se fac reduceri mari de preț, iar cele mai multe produse sunt cumpărate online, îți spunem astăzi care sunt drepturile consumatorilor și ce informații trebuie să le furnizeze acestora comercianții online. Citește articolul
În contextul în care comercianți importanți din România au dat deja startul reducerilor din sezonul de toamnă, prezentăm astăzi cele mai importante recomandări venite din partea autorităților, respectiv din partea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), care i-ar putea feri pe cei ce vor să facă cumpărături de Black Friday de o serie de neplăceri. Citește articolul
Activitatea de publicare a unor anunțuri pe un site de vânzări nu este suficientă, prin ea însăși, pentru a determina calitatea de comerciant a persoanei care a publicat anunțurile respective. Ce contează, cu adevărat, a reținut Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) într-o hotărâre recentă, este activitatea în sine care a determinat publicarea acelor anunțuri. Citește articolul
Utilizatorii care se înregistrează pe site-urile web furnizează informații importante pe care cei care dețin respectivele site-uri nu-și permit să le neglijeze ca securitate. Intervențiile nepermise ale terților pe datele personale ale utilizatorilor sunt considerate incidente de securitate și se supun Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). Securitatea datelor utilizatorilor este întărită de măsuri tehnice pe care deținătorii site-urilor ar putea să le ia serios în considerare: cerințe complexe de autentificare, criptarea unor informații, împiedicarea indexării anumitor fișiere ș.a. Citește articolul
Ai deja un e-shop sau te gândești să îți deschizi un magazin online? Atunci descoperă mai jos câteva aspecte importante privind comerțul online. Citește articolul
Începând cu 25 mai 2018, Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) aduce schimbări considerabile în ceea ce privește operarea și gestionarea datelor cu caracter personal. Domeniul vânzărilor online este unul dintre cele mai vizate de noile reglementări, iar comerțul online, pe teritoriul Uniunii Europene, reprezintă 25% din PIB-ul mondial. Așa că hai să vedem care sunt cele cinci lucruri de care trebuie să ții cont dacă lucrezi în acest domeniu. Citește articolul