Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), aprobat recent de Comisia Europeană (CE), prevede, dincolo de direcțiile asumate pentru absorbția celor 29 de miliarde de euro, și un set de reforme fiscale de implementat până la finalul anului 2026. Printre acestea se numără modernizarea administrației cu două obiective principale: creșterea veniturilor fiscale cu 2,5 puncte procentuale din PIB până la finalul anului 2025 și reducerea deficitului de încasare la TVA cu cel puțin cinci puncte procentuale până la jumătatea anului 2026 (ambele în raport cu 2019). Cel de-al doilea obiectiv poate fi considerat conservator, raportat la experiența țărilor vecine cu privire la reducerea evaziunii fiscale ca urmare a implementării unor metode eficiente de creștere a colectării, precum SAF-T sau facturarea electronică. Citește articolul
Din martie 2022, relația firmelor și persoanelor fizice cu Fiscul se va derula exclusiv online, prin intermediul contului obligatoriu în Spațiul Privat Virtual (SPV), conform unor modificări recente la Codul de procedură fiscală. În același timp, documentele tipărite nu vor mai fi primite de autorități, legislația stabilind clar că „nu vor fi luate în considerare”. În acest context, specialiștii avertizează că, dacă digitalizarea relației cu Fiscul nu se va face cum trebuie, contribuabilii pot avea de suferit. Citește articolul
Comunicarea persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate (PFA) sau a altor entități fără personalitate juridică cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) se va face, din 1 martie 2022, exclusiv online, ceea ce înseamnă că, până la acea dată, toți contribuabilii care au o relație cu Fiscul vor trebui să se înregistreze în Spațiul Privat Virtual (SPV), potrivit unei OG oficializate marți, care modifică Codul de procedură fiscală. Citește articolul
La un an de la lansarea aplicației online pentru programări, 30.000 de contribuabili au optat pentru această modalitate de a valida conturile nou-create în Spațiul Privat Virtual (SPV) al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), după cum se arată într-un comunicat publicat luni. În acest context, reamintim cum se procedează efectiv pentru validarea unui cont nou în SPV fără a face deplasări la instituțiile statului. Citește articolul
Procedura de înregistrare a contractelor de fiducie în registrul central al fiduciilor și al construcţiilor juridice similare fiduciilor și formularele necesare pentru acest lucru au fost modificate joi de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Principala noutate este că înregistrarea se face, de-acum, numai prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV). Citește articolul
În acest an, autoritățile au anunțat, pe diverse căi, mai multe modificări ale codurilor fiscale, care urmează a fi operate până-n decembrie. Dacă unele s-au concretizat deja prin acte oficiale, altele încă sunt în pregătire. Astfel, în viitorul apropiat, ne așteptăm să vedem modificări noi ce țin de SAF-T, comunicarea cu Fiscul, tratamentul fiscal al diurnelor și nu numai. Citește articolul
Intenția ca firmele să se înregistreze obligatoriu în Spaţiul Privat Virtual (SPV) al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), iar comunicarea cu Fiscul să se facă exclusiv online poate fi problematică, mai ales din perspectiva implementării, au subliniat marți doi dintre liderii EY România, în cadrul unei conferințe de fiscalitate organizate de avocatnet.ro. Citește articolul
Facilitățile disponibile în Spațiul Privat Virtual (SPV) urmează să fie extinse în perioada următoare, anunță Ministerul Finanțelor (MF) printr-un comunicat remis aseară redacției noastre. Iar principala schimbare în acest sens va fi apariția declarațiilor fiscale precompletate, despre care autoritățile vorbeau acum câteva luni. Citește articolul
În contextul în care Guvernul vrea să oblige companiile și PFA-urile să se înregistreze obligatoriu în Spațiul Privat Virtual (SPV), e bine de știut că deschiderea unui cont în aplicație se poate face fără deplasări la instituțiile statului. Mai precis, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) pune la dispoziție trei modalități online de validare a conturilor noi. Citește articolul
Dacă apar probleme la transmiterea fișierelor de la casele de marcat cu jurnal electronic la sistemul de monitorizare, autoritățile îi vor informa lunar pe comercianți prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV). Practic, acest lucru se va întâmpla după conectarea caselor de marcat la sistemul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), operațiune ce a început de câteva zile. Citește articolul