avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 887 soluții astăzi

Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.

Acasă Act normativ: LEGE nr 208 / 2021

Act normativ: LEGE nr 208 / 2021

ACCES GRATUIT

Reges-Online: Iată ce ar trebui să știi, ca salariat, despre noul registru de evidență a salariaților și de ce ar trebui să îți faci un cont

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
2 Aprilie 2025 | 17489 | Timp de citire: 4 min.

Pentru angajați, Reges-Online aduce, în esență, acces direct la propriile informații din contractele de muncă, active și încheiate, posibilitatea de a verifica în timp real corectitudinea datelor introduse de angajator, notificări automate atunci când apar actualizări privind raportul de muncă, precum și opțiunea de a descărca extrase pentru a demonstra vechimea în muncă sau alte detalii esențiale din relația de muncă. Noul Reges, care fi destul de curând accesibil tuturor, își propune să sporească transparența, să reducă riscurile de erori în datele transmise, dar și să materializeze un drept pe care angajații îl dobândiseră teoretic mai demult. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Digitalizarea în SSM - oportunități și beneficii pentru companii. Analiză pe cifre între modelul tradițional și cel digital de SSM

Eurofin Consult în Relații de muncă & Asigurări sociale
10 Mai 2024 | 2678 | Timp de citire: 7 min.

În era digitală, adaptarea la tehnologie este esențială pentru eficiența și flexibilitatea în mediul de afaceri. Un domeniu care a început să beneficieze de această transformare este și cel al securității și sănătății în muncă (SSM), unde digitalizarea poate simplifica și eficientiza o parte a proceselor, reducând în același timp costurile asociate. Implementarea soluțiilor digitale în acest domeniu devine din ce în ce mai accesibilă, mai ales în lumina reglementărilor legislative care favorizează acest proces. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Declarațiile pe propria răspundere pentru aplicarea scutirii de la suprataxarea part-time pot fi date și semnate electronic?

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
18 August 2022 | 1 | 2281 | Timp de citire: 3 min.

Nici ordonanța care a introdus suprataxarea la contractele part-time sub minimul pe economie, nici ordinul care reglementează aplicarea uneia dintre excepțiile de la suprataxare nu prevede în ce măsură declarațiile cu privire la existența altor contracte date de salariații part-time pot fi semnate și transmise electronic sau trebuie depuse în mod obligatoriu, fizic, cu semnătură olografă. Așa că ne rămâne doar să ne uităm în Codul muncii pentru a încerca să răspundem la această dilemă: Citește articolul

ACCES PREMIUM

Controale ITM: Cum decurge o inspecție la un angajator care are documentele semnate și în format electronic?

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
7 Martie 2022 | 7337 | Timp de citire: 3 min.

În cazul apariției unui control a reprezentanților inspectoratului teritorial de muncă (ITM), angajatorul care are documentele în format electronic și/sau care sunt semnate electronic, le va pune la dispoziție doar în format electronic, fără a fi nevoie să le prezinte în format fizic. Cum se procedează efectiv a explicat Dantes Nicolae Bratu, inspector general de stat al Inspecției Muncii (IM), în cadrul unei conferințe organizate vinerea trecută. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce obligații ai, ca angajator, în cazul unui control al ITM

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
3 Martie 2022 | 1 | 12094 | Timp de citire: 5 min.

Angajatorii, pe lângă obligațiile față de salariați și cele legate de plata taxelor către stat, au o serie de îndatoriri și în situația în care se confruntă cu un control al inspectoratului teritorial de muncă (ITM), anunțat sau nu. Acest lucru nu este deloc de neglijat pentru că, pe lângă amenzile prevăzute de Codul muncii și Legea securității și sănătății în muncă, angajatorii pot fi amendați și pentru nerespectarea Legii 108/1999. Anul trecut, peste 1.400 de angajatori au fost amendați cu 6 milioane de lei pe baza acestei legi. Citește articolul