Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Ne propunem, prin prezentul articol, să expunem o serie de aspecte importante pentru companii referitoare la modalitatea de stabilire a impozitului local pe mijloacele de transport, facilitățile fiscale aferente, termenele de plată și alte chestiuni relevante din Codul fiscal. În 2023, firmele trebuie să achite impozitul la autoritățile locale dacă dețineau vehicule la finele anului trecut. Citește articolul
Încă de anul trecut, munca în regim hibrid s-a remarcat ca o preferință în creștere față de lucrul 100% de acasă, iar în anul curent se estimează o creștere a interesului pentru regimul hibrid. În realitate, acesta poate presupune ceva mai multă bătaie de cap decât varianta în care angajații muncesc numai de la distanță, dacă angajatorii nu sunt pregătiți să abordeze toate aspectele muncii hibride. Citește articolul
Deducerea personală suplimentară pentru copii, care se aplică începând de anul acesta, se va acorda numai pentru unul dintre cei doi părinți ai acestora, nu pentru ambii, prevede actul care a modificat semnificativ regimul deducerilor personale. Citește articolul
Iată principalele aspecte ce trebuie știute, în 2023, de către firme, privind modalitatea de stabilire a impozitului pe terenuri, termenele de plată aferente, bonificația acordată și nu numai, conform Codului fiscal. Citește articolul
Încă de la începutul anului, merită să fixăm câteva noutăți relevante în domeniul telemuncii: una ce ține de formalismul negocierii cu privire la desfășurarea activităților de către angajat în afara biroului și alta ce ține de regimul cheltuielilor acoperite de angajator. Pe lângă acestea, ne reamintim câteva puncte în discuția despre ce reprezintă și ce nu reprezintă telemunca. Citește articolul
Deși e foarte posibil ca tichetele de masă să rămână avantajul preferat atât de angajați, cât și de angajatori, e bine de știut că de anul acesta angajatorii mai au la dispoziție încă o variantă, destul de bună din punct de vedere fiscal, pentru a oferi angajaților o sumă de bani ca să acopere cheltuielile cu masa în zilele lucrate: suportarea contravalorii hranei la locul de muncă. Atât tichetele, cât și acest beneficiu secundar au tratamente fiscale preferențiale, dar diferite, iar plafonul pentru prima parte a acestui an este, în ambele cazuri, de 30 de lei pe zi. Citește articolul
Firmele și persoanele fizice care trebuie să depună declarații fiscale online la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) trebuie să aibă pe computere sisteme de operare cu asistență de la producător și actualizări făcute la zi, conform unui anunț recent. În condițiile în care Windows este, de departe, cel mai folosit sistem de operare în România, asta înseamnă că trebuie folosite numai versiunile 10 și 11. Citește articolul
Într-o piață a muncii din ce în ce mai competitivă, atragerea talentelor, respectiv retenția angajaților-cheie, dar nu numai, este una dintre preocupările generale ale acționarilor. Așadar, pe lângă alte beneficii salariale (bonusuri de performanță, tichete/bilete valorice, pensii facultative, prime de asigurare voluntară de sănătate suportate de angajatori, decontarea contravalorii transportului, diverse cursuri de pregătire etc.), una dintre oportunitățile explorate cel mai frecvent se referă la implementarea de planuri de remunerare bazate pe capitaluri proprii. Citește articolul
După ce la începutul anului 2022 s-a stabilit că notarii trebuie să raporteze la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) tranzacțiile imobiliare ce erau sub plafonul neimpozabil de 450.000 de lei, această obligație a dispărut de la 1 ianuarie 2023, odată cu respectivul plafon. Citește articolul
Folosirea angajaților temporari în industria servirii a crescut în ultimii ani, cel mai probabil pe fondul unei acute crize a forței de muncă. „Împrumutul” de personal și plimbarea angajaților dintr-o parte în alta, respectiv de la un operator economic la altul sau de la o locație la alta ale aceluiași operator economic sunt destul de comune, dar întrebarea e cât de facilă va fi aplicarea Legii bacșișului, în forma sa actuală, în toate aceste situații în care se pot regăsi angajatorii cu activități tipice barurilor și restaurantelor. Citește articolul