avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 841 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Act normativ: ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr 57 / 2019

Act normativ: ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr 57 / 2019

ACCES PREMIUM

Exemple de motive pentru care un angajat ar putea să refuze detașarea

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
4 Mai 2023 | 4989 | Timp de citire: 2 min.

Spre deosebire de delegare, în cazul detașării se recunoaște dreptul excepțional de a refuza dispoziția angajatorului. Motive personale de ordin familial sau medical pot fi considerate motive temeinice de refuz a dispoziției de detașare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Angajări la ANAF: Peste 100 de posturi sunt scoase la concurs, inclusiv pentru structurile de control fiscal

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 Martie 2023 | 22815 | Timp de citire: 1 min.

Peste 100 de posturi vacante au fost scoase la concurs de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), conform unui anunț publicat vineri. Perioada de înscriere a început deja și va ține până spre jumătatea lunii viitoare, prima probă, cea scrisă, fiind programată pentru 27 aprilie 2023. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Funcționarii publici sunt evaluați anual

Toți funcționarii publici trebuie să fie evaluați profesional până la 31 martie - procedura completă

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
4 Martie 2023 | 1 | 22574 | Timp de citire: 4 min.

Evaluarea performanțelor profesionale individuale ale funcționarilor publici se realizează în conformitate cu prevederile Codului Administrativ și ale Metodologiei prevăzute în Anexa 6 a acestuia. Procesul de evaluare, care are loc în perioada 1 ianuarie - 31 martie, constă în stabilirea obiectivelor și a criteriilor de evaluare, comunicarea clară a așteptărilor, completarea raportului de evaluare, interviul și contrasemnarea, ulterior aprobarea documentului de către superiorul ierarhic, în general, urmată de posibilitatea de contestare a calificativului obținut de către funcționar. Acest proces are ca scop asigurarea calității serviciilor publice și îmbunătățirea eficienței administrației. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Angajări ANAF: Peste 300 de posturi vacante sunt scoase la concurs în București

Ioana Elena Secu în Știri & Revista presei
Redactor, avocatnet.ro
14 Februarie 2023 | 1 | 16164 | Timp de citire: 1 min.

Pentru mai mult de 300 de funcții publice de execuție s-a dat startul înscrierilor la concursul organizat de Direcția Regională a Finanțelor Publice (DRFP) din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Dosarele de înscriere se pot depune până la 1 martie 2023. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Debirocratizare: Ce poți să faci dacă un funcționar public refuză să aplice măsurile de simplificare stabilite de legislație

Orlando Surugiu-Pânzaru în Salarizare, taxare & relația cu statul
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
23 Ianuarie 2023 | 1 | 4837 | Timp de citire: 4 min.

O lege apărută recent va extinde, din iulie 2023, măsurile de debirocratizare pe care instituțiile și autoritățile publice trebuie să le aplice în relația cu persoanele fizice și juridice. În acest context, amintim pașii procedurali pe care o persoană fizică sau juridică trebuie să îi parcurgă pentru a face o sesizare, atunci când o autoritate sau o instituție publică refuză să aplice măsurile de debirocratizare. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Măsurile de debirocratizare, extinse

Din iulie, autoritățile locale sunt vizate și ele de obligațiile de simplificare în relația cu contribuabilii

Orlando Surugiu-Pânzaru în Aspecte juridice
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
15 Ianuarie 2023 | 2517 | Timp de citire: 4 min.

Din iulie 2023, inclusiv autoritățile locale trebuie să pună în aplicare măsurile de debirocratizare care până acum erau obligatorii doar pentru autoritățile centrale, așa cum reiese dintr-o lege apărută recent în Monitorul Oficial. Astfel, relația persoanelor fizice și juridice cu aceste entități ar trebui să se simplifice în curând. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Impozite locale 2023: Ce ar trebui să știe firmele despre impozitul pe clădiri

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
6 Ianuarie 2023 | 6033 | Timp de citire: 3 min.

Am reunit în acest articol o serie de aspecte fiscale importante privind modalitatea de stabilire a impozitului pe clădirile aflate în proprietatea companiilor la data de 31 decembrie 2022, care trebuie achitat în 2023 la autoritățile locale. Ne referim, în continuare, la cotele de impozit, termenele de plată, bonificația acordată și nu numai. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Reminder Mâine este ultima zi în care funcționarii publici se pot transfera numai dacă au și acordul șefului instituției în care lucrează

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
30 Decembrie 2022 | 4 | 30932 | Timp de citire: 3 min.

Pentru o mai bună organizare și planificare a resurselor umane din administrația publică, Guvernul a stabilit, printr-o ordonanță apărută în august, introducerea unei reguli temporare la procedura de transfer la cerere aplicabilă funcționarilor publici. Astfel, în cazul în care vor să se transfere la o altă instituție publică, funcționarii trebuie să obțină acum, pe lângă acordul șefului instituției la care vor să se mute, și acordul șefului de la actualul loc de muncă. Regula specială va fi eliminată de la începutul anului viitor. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Clarificare adusă de Legea 283/2022

Perioadele petrecute de funcționarii publici în formare profesională sunt asimilate timpului de muncă

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
30 Noiembrie 2022 | 1725 | Timp de citire: 2 min.

Legea 283/2022 a introdus în Codul administrativ o clarificare privind timpul petrecut de funcționarii publici în formare profesională, mai exact, aceste perioade sunt asimilate timpului de muncă și, pe cât posibil, ar trebui să se desfășoare în timpul programului de lucru. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sinteza modificărilor aduse Codului muncii - de la prevederile contractului de muncă și până la noile amenzi

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
26 Noiembrie 2022 | 4412 | Timp de citire: 6 min.

Legea care a modificat Codul muncii toamna asta are deja o lună de când își produce efectele - din 22 octombrie mai exact. De atunci și până acum, am tot discutat pe seama noutăților și clarificărilor aduse, pe care le-am sintetizat astăzi, în acest material. Între timp, încă așteptăm câteva acte normative subsecvente, necesare aplicării noilor prevederi. Citește articolul