Într-o piață a muncii din ce în ce mai competitivă, atragerea talentelor, respectiv retenția angajaților-cheie, dar nu numai, este una dintre preocupările generale ale acționarilor. Așadar, pe lângă alte beneficii salariale (bonusuri de performanță, tichete/bilete valorice, pensii facultative, prime de asigurare voluntară de sănătate suportate de angajatori, decontarea contravalorii transportului, diverse cursuri de pregătire etc.), una dintre oportunitățile explorate cel mai frecvent se referă la implementarea de planuri de remunerare bazate pe capitaluri proprii. Citește articolul
În luna ianuarie, unora dintre angajatori le revin obligații suplimentare, aduse de legi care au intrat în vigoare spre finele anului precedent. Diverse completări în regulamentele interne, negocieri colective și proceduri noi de pus în funcțiune. Iată cele mai importante repere ale începutului de an: Citește articolul
Ținând cont de creșterea numărului de cazuri de îmbolnăvire prin gripă din ultima perioadă peste media ultimelor cinci sezoane, autoritățile sanitare au instituit joi stare de alertă epidemiologică determinată de gripă. De aceea, Ministerul Sănătății a publicat o serie de recomandări destinate angajatorilor, administratorilor de școli și populației, în general, pentru prevenirea și limitarea îmbolnăvirilor cu gripă și alte infecții virale respiratorii. Citește articolul
Și în cazul celor ce lucrează cu ziua legea impune respectarea unei remunerații minime, care crește în fiecare an, odată cu salariul minim brut garantat în plată. Beneficiarii muncii ziliere pot fi sancționați dacă nu acordă remunerații peste minimul legal, dacă folosesc zilieri în alte domenii decât cele permise în lege și dacă nu completează registrul special de evidență. Citește articolul
Facilitatea ce constă în 200 de lei netaxabili se aplică în 2023 dacă salariul de bază brut este de 3.000 de lei. Însă aceasta rămâne valabilă chiar și în situația în care un angajat primește indemnizații, sporuri și alte adaosuri la salariul de bază de până la 1.000 de lei brut. Cu alte cuvinte, salariul de bază brut trebuie să fie de 3.000 de lei, iar venitul brut total (care include indemnizații, sporuri și alte adaosuri) poate ajunge efectiv până la 4.000 de lei. Citește articolul
Dacă pentru angajați, teambuilding înseamnă, în general, o experiență plăcută, pentru departamentele ce se ocupă de contabilitate și de resurse umane teambuilding înseamnă un pic de bătaie de cap. Când și cum se pot deduce unele cheltuieli? Le impunem sau nu le impunem anajaților să vină? Avem nevoie de un întreg cadru de „reglementare internă” a acestor evenimente sau plecăm doar într-un soi de mini-concediu pe banii angajatorului? Câte documente trebuie să facem dacă un angajat are un accident și cum putem face să scăpăm de responsabilitate în anumite situații? Citește articolul
Completările aduse acum câteva luni Legii concediului paternal au fost oficial transpuse și la nivel de norme de aplicare printr-o hotărâre care a intrat în vigoare pe 4 ianuarie. Astfel, și în norme regăsim acum detalii despre majorarea numărului de zile de concediu paternal acordat, au fost eliminate prevederile care fac trimitere la calitatea de salariat a beneficiarului ș.a.m.d.. Citește articolul
Faptul că avem un nou model-cadru pentru contractul individual de muncă (CIM), dar și modificările aduse de Legea 283 anul trecut Codului muncii nu ar trebui interpretat ca fiind motiv de a actualiza toate contractele de muncă în derulare. Cu toate acestea, chiar un organ de control a pretins asta unui angajator anul trecut. Citește articolul
Măsura suprataxării contractelor part-time aflate sub nivelul minimului pe economie continuă și în acest an, cu o particularitate la calcule însă, față cum se aplica măsura anul precedent. Alături de suprataxare, care nu vizează oricum toate contractele cu normă parțială, e bine de știut că tratamentul de care beneficiază acești angajați trebuie să fie destul de similar cu cel de care beneficiază cei cu normă întreagă, cu unele excepții. Citește articolul
Opțiunea pentru aplicarea impozitului micro sau pentru păstrarea acestuia, de la 1 ianuarie, a presupus în unele cazuri încheierea unui contract de muncă, chiar dacă scopul lui este doar îndeplinirea unei condiții (alții optând pentru mandat). În acest context, societățile au avut de bifat și au de bifat, în continuare, mai multe formalități pentru acel unic angajat. Citește articolul