De vineri, specialiștii din domeniul construcțiilor își pot desfășura activitatea cu mult mai multă ușurință decât în trecut, deoarece Guvernul permite folosirea semnăturii electronice calificate în locul semnăturii olografe (adică de mână). În plus, pentru anumiți specialiști, semnătura electronică calificată ține loc inclusiv de ștampilă/parafă, iar autoritățile sunt obligate să primească documentele electronice astfel semnate, se arată într-o ordonanță de urgență a Guvernului publicată vineri în Monitorul Oficial. Citește articolul
Firme și persoane fizice deopotrivă vor trebui, de anul viitor, să colecteze separat biodeșeurile, stabilește o lege apărută în 20 august în Monitorul Oficial, dar aplicabilă abia din 20 februarie 2021. Cei care nu vor respecta obligația vor putea fi amendați de Garda de Mediu cu câteva sute sau cu câteva zeci de mii de lei. Țara noastră, alături de alte state europene, este obligată să bifeze această bornă în domeniul colectării selective până în 2023. Citește articolul
Terasele, barurile și cluburile în aer liber din 16 județe și din București pot fi deschise până la ora 24:00. Același lucru e valabil și în cazul sălilor de jocuri din București și din 13 județe. Măsura a fost extinsă astfel la mai multe județe, iar programul de funcționare a fost extins și el cu o oră. Citește articolul
De acum, înregistrarea cererilor în sistemul integrat de cadastru și carte funciară se face mai simplu, datorită unor modificări aduse sistemului informativ eTerra, informează Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI). Noua versiune a programului vizează continuarea procesului de digitalizare a activității de cadastru și carte funciară. Citește articolul
Din 21 februarie 2022, firmele de transport care vor comite încălcări grave ale legislației fiscale (precum și managerii de transport) nu vor putea să desfășoare activitatea specifică. Schimbarea se va produce din cauza Regulamentului Uniunii Europene (UE) nr. 1055/2020, recent oficializat și care va include, din 2022, încălcările menționate mai sus printre cauzele ce vor afecta buna reputație a unei companii de transport (cerință esențială pentru desfășurarea activității de transport, aplicabilă și acum). Citește articolul
Din 21 februarie 2022, expeditorii, agenții de expediție, contractanții și subcontractanții (dar doar cei care vor acționa ca profesioniști) vor putea fi sancționați pentru încălcarea anumitor reglementări europene în domeniul transportului, de către firmele din acest sector pe ale căror servicii le folosesc. În esență, e vorba de încălcări ale Regulamentului nr. 1072/2009 (cele privind transportul rutier internațional de mărfuri, în numele unui terț, în cadrul Uniunii Europene - UE - și cele privind cabotajul). Citește articolul
Regulile Uniunii Europene (UE) privind transportul rutier se vor schimba considerabil din 21 februarie 2022, după ce Regulamentul nr. 1055/2020 a fost oficializat recent. Apar modificări considerabile în privința condițiilor pe care companiile de transport (atât rutier, cât și de persoane) vor trebui să le îndeplinească pentru a putea să își desfășoare activitatea. Printre altele, companiile care nu vor avea un număr de vehicule și de angajați proporțional cu volumul activității desfășurate vor fi nevoite să investească pentru a se ajunge la un echilibru. Citește articolul
Un Regulament al Uniunii Europene (UE) recent oficializat (Reg. UE nr. 1055/2020), dar aplicabil abia din 21 februarie 2022, va aduce o serie de schimbări complexe în domeniul transportului pentru firmele active în această arie. Printre modificări se numără limitări de timp cu privire la care un vehicul al unei firme românești poate să circule în afara țării, înainte de a se întoarce în România sau obligația pentru firmele de transport de a asigura un parc auto și un număr de șoferi proporțional cu activitatea. Există, însă, și vești bune: legislația europeană le va interzice statelor UE, inclusiv României, să impună condiții suplimentare (față de ce există în legislația europeană) pentru desfășurarea activității de transport. Citește articolul
Regulamentul Uniunii Europene (UE) nr. 1055/2020 va aduce, din 21 februarie 2022, o serie de schimbări radicale în domeniul transportului rutier, iar firmele românești vor fi vizate și ele de aceste modificări. Printre acestea se va număra și obligația pentru companiile de transport românești să se asigure că vehiculele folosite pentru desfășurarea internațională a activității se vor întoarce în țară în cel mult opt săptămâni de la plecare. Citește articolul
Start-up-urile tehnologice nu ar trebui să neglijeze aspectele ce țin de proprietatea intelectuală (IP) la început, chiar dacă ele pot părea costisitoare, iar gestionarea chestiunilor de IP ale business-ului de unul singur poate fi o greșeală. Avantajul unei atenții acordate la început și proprietății intelectuale create în acel business este în principal de ordin concurențial, dar nu se rezumă doar la asta. Citește articolul