Deși numele ar părea să sugereze că un transportator de mărfuri sau persoane ar avea nevoie de licență comunitară pentru a desfășura activitate specifică în cadrul Uniunii Europene, legislația românească îi obligă pe toți profesioniștii care vor să desfășoare activitate de transport să dețină o licență comunitară. Mai mult, legislația românească nu pare să excepteze niciun transportator de la această obligație, deși Regulamentul Uniunii Europene (UE) nr. 1.072/2009 - care a introdus obligația de deținere a licenței comunitare - o face. Citește articolul
În contextul în care sălile de spectacole și cinematografele se pot redeschide de la 1 septembrie 2020, autoritățile au oficializat aseară un ordin cu regulile ce trebuie respectate, în aceste cazuri, pe perioada stării de alertă. Redeschiderea depinde, în esență, de numărul de infectări din ultimele 14 zile, decizia fiind luată la nivel de județ (inclusiv dacă e vorba doar de anumite localități din județ). Citește articolul
Pentru ca firmele să știe ce trebuie să facă pentru redeschiderea spațiilor interioare ale restaurantelor și cafenelelor, autoritățile au publicat azi în Monitorul Oficial un ordin cu regulile ce trebuie respectate de azi. Astfel, prima zi a lunii septembrie aduce posibilitatea redeschiderii spațiilor interioare ale localurilor, decizie care se ia, însă, la nivel de județ, în funcție de numărul de infectări. Citește articolul
Printre chestiunile majore programate pentru luna septembrie 2020, se numără accesibilizarea ajutoarelor de stat din Ordonanța Kurzarbeit, termenul-limită pentru conectarea caselor de marcat ale marilor contribuabili la sistemul Fiscului, depunerea bilanțurilor semestriale și plata tranșei a doua pentru impozitele locale. Citește articolul
Un Regulament al Uniunii Europene (1055/2020) va schimba, din 22 februarie 2022, anumite cerințe privitoare la capacitatea financiară pe care trebuie să o aibă o întreprindere de transport românească (de marfă sau de pasageri), pentru a putea exercita activitate specifică. În esență, e vorba de extinderea obligației pentru firmele de transport de a avea constituite rezerve financiare minime și pentru vehiculele între 2,5 și 3,5 tone (t), folosite pentru activitatea specifică, obligație care nu există, acum. Citește articolul
Persoanele care sunt interesate să obțină documente sau informații din registrul organizațiilor non-guvernamentale (ONG) - cunoscut, tehnic, ca „Registrul naţional al persoanelor juridice fără scop patrimonial” - vor face, de acum, plata pentru obținerea lor într-un cont diferit decât cel de acum. Mai mult, o veste bună pentru cei interesați este că, de acum, plata poate fi făcută de oriunde din țară. Citește articolul
Unul dintre regulamentele europene ce privesc transporturile rutiere recent oficializate la nivelul Uniunii Europene prevede și aspecte ce țin de înregistrările pe care conducătorii auto trebuie să le facă în drumurile parcurse dintr-un stat al Uniunii în altul. Citește articolul
Consiliul Concurenței (CC), împreună cu Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), au actualizat „lista neagră” cu operatorii economici ce au încălcat normele de concurență, prin trucarea de licitații în domeniul achizițiilor și concesiunilor publice. În același timp, instituțiile au emis un comunicat prin care reamintesc firmelor interesate care este procedura de redobândire a credibilității, odată ce au fost sancționate pentru o trucare de tipul celei de mai sus. Odată redobândită credibilitatea, firmele respective pot participa, din nou, la licitații. Citește articolul
În cazul asociațiilor și fundațiilor (ONG-uri), declarația privind beneficiarii reali trebuie depusă la Ministerul Justiției până la 1 noiembrie 2020, conform unei ordonanțe de urgență care a apărut aseară în Monitorul Oficial. Această amânare vine după ce Guvernul mai făcuse una în primăvară, termenul fiind stabilit atunci pentru 17 august 2020. Citește articolul
O directivă a Uniunii Europene (UE) ce va trebui transpusă de statul român până în 2 februarie 2022 urmărește să modifice regulile aplicabile controalelor (atât în trafic, cât și la sediile firmelor de transport), în privința detașării transnaționale a șoferilor, pentru a se facilita verificarea conformării firmei de transport cu normele europene privind detașarea. Citește articolul