avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 668 soluții astăzi
Acasă Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

ACCES PREMIUM

Angajatul cu drept de delegare în Reges-Online: un rol util pentru perioadele de absență și nu numai

Acest departament este interesat de modul în care furnizorii externi de servicii (de exemplu, cei care se ocupă de salarii) gestionează accesul la datele angajaților companiei în sistemul oficial, asigurându-se că se respectă toate clauzele contractuale și regulile de acces.

avocatnet.ro în Relații de muncă & Asigurări sociale
13 Iunie 2025 | 4603 | Timp de citire: 3 min.

Funcționalitatea „angajatului cu drept de delegare” în sistemul Reges-Online este o opțiune utilă în multe situații, conferindu-i-se acestui angajat drepturi similare cu cele ale reprezentantului legal în utilizarea Reges. Acest tip de utilizator poate fi desemnat însă doar de reprezentantul legal sau de împuternicitul acestuia, iar esența acestui rol special e că angajatul respectiv poate delega la rândul său drepturi de operare în registru către alți colegi, asigurând continuitatea activității în perioadele de absență (concedii, boală). Citește articolul

ACCES GRATUIT

ASF anunță suspendarea temporară a activității unui asigurător RCA. Ce se întâmplă cu polițele deja emise de acesta?

Acest departament este responsabil cu alegerea și gestionarea contractelor cu furnizorii de servicii, inclusiv asigurări. Ei trebuie să știe despre ce probleme pot apărea cu partenerii de asigurare pentru a alege furnizori de încredere și a gestiona corect contractele existente, mai ales în ce privește obligațiile contractuale.

avocatnet.ro în Ghid auto
12 Iunie 2025 | 1 | 951 | Timp de citire: 2 min.

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) anunță suspendarea temporară a emiterii de noi polițe de asigurare de către compania bulgară DallBogg, măsură care intră în vigoare de la 1 iulie 2025. Decizia, luată de autoritatea de supraveghere din Bulgaria, afectează doar emiterea de noi polițe, în timp ce contractele existente rămân valabile, compania având obligația să onoreze plățile pentru daune. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Sfaturi de călătorie

Ce poți și ce nu poți lua acasă: Reguli legale și vamale pentru turiștii care revin din Thailanda

Chiar dacă articolul se referă la turiști, departamentul de Achiziții și Contract Management ar fi interesat de principiile generale ale reglementărilor vamale, restricțiilor de import și documentației necesare pentru anumite tipuri de bunuri, informații utile în cazul unor achiziții internaționale.

Thailandezul.ro în Știri & Revista presei
7 Iunie 2025 | 1112 | Timp de citire: 5 min.

Revenirea dintr-o vacanță din Thailanda poate fi complicată din perspectiva respectării reglementărilor vamale și legale, atât thailandeze cât și românești. Multe dintre obiectele considerate suveniruri inocente pot fi clasificate ca bunuri interzise sau restricționate, iar încălcarea regulilor poate duce la confiscarea bunurilor, amenzi considerabile sau chiar urmărire penală. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Recomandările FMI pentru reforma fiscală se referă, în mare, la taxarea muncii, taxarea proprietăților, TVA și accize

Creșterile de TVA și accize pot afecta costurile materiilor prime și ale serviciilor achiziționate, fiind important pentru negocierea contractelor și bugetele de achiziții.

avocatnet.ro în Taxe și impozite
6 Iunie 2025 | 2945 | Timp de citire: 3 min.

Deoarece autoritățile de la noi au solicitat asistență de specialitate de la Fondul Monetar Internațional (FMI) pentru conturarea reformei fiscale planificate pentru 2025, un raport cu măsuri recomandate a fost dat publicității în cursul zilei de vineri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Proiect: Contractele încheiate (cu clienții) de contabili, consultanți fiscali, auditori și evaluatori vor deveni titluri executorii

Acest departament este interesat pentru că se ocupă cu semnarea contractelor cu furnizorii de servicii (cum ar fi contabilii sau auditorii). Este important să știe că aceste contracte pot deveni direct titluri de plată, ceea ce simplifică modul în care acești furnizori își pot recupera banii în caz de neplată.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Iunie 2025 | 10017 | Timp de citire: 1 min.

Contabilii, consultanții fiscali, auditorii și evaluatorii vor putea recupera mult mai ușor onorariile restante de la clienți, deoarece contractele încheiate între părți vor deveni titluri executorii, conform unor proiecte înregistrate recent la Senat. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Date pe înțelesul tuturor

Lipsă de asumare din partea României: nu am livrat niciun plan, reformele se mișcă greu, iar prognoza se înrăutățește. O ultimă atenționare de la Bruxelles

Menționează reduceri de cheltuieli publice, inclusiv achiziții, ceea ce poate indica o tendință generală de control strict al costurilor în economie, relevantă pentru negocierile cu furnizorii și gestionarea contractelor.

Radu Stochița în Aspecte juridice
Cercetător,
6 Iunie 2025 | 827 | Timp de citire: 4 min.

În primăvara anului 2025, România se afla din nou în centrul unei atenții serioase la Bruxelles. Pentru a înțelege de ce, trebuie să ne întoarcem la începutul crizei: în 2019, când planurile bugetare ale Guvernului au prevăzut un deficit peste 3% din PIB, Comisia Europeană și Consiliul Uniunii Europene au declanșat pentru prima dată procedura privind deficitul excesiv (EDP).  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Un nou indicator de risc, propus pentru controalele fiscale: Acesta ar ajuta ANAF la depistarea celor care „îngroapă” firmele cu datorii

Acest departament ar fi interesat să știe dacă partenerii sau furnizorii cu care lucrează au probleme fiscale serioase, pentru a evita riscuri în contracte și în lanțul de aprovizionare.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
5 Iunie 2025 | 1789 | Timp de citire: 3 min.

Sediile sociale comune pentru zeci, sute sau chiar mii de firme ar trebui să devină un indicator de risc fiscal utilizat în activitatea de control a Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), subliniază, într-un comunicat recent, Curtea de Conturi a României. Aceasta deoarece s-a constatat că, cel puțin la nivelul anului 2023, existau peste 2.000 de adrese care figurau ca sedii sociale pentru peste 47.000 de contribuabili ce însumau datorii la stat de aproape 30 miliarde lei. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Pentru a putea fi folosite, „buletinele electronice” trebuie mai întâi activate - ce implică asta?

Semnătura electronică avansată este foarte utilă pentru semnarea digitală a contractelor cu furnizorii sau clienții și a altor documente legate de achiziții, simplificând procesele.

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
5 Iunie 2025 | 2 | 5815 | Timp de citire: 2 min.

Cartea Electronică de Identitate (CEI) reprezintă un document digital a cărui răspândire este în desfășurare și a cărui funcționalitate online depinde de un proces prealabil de activare. Acesta este inițiat exclusiv la ghișeele autorităților competente, sub îndrumarea unui funcționar. Activarea presupune stabilirea a două coduri PIN distincte, fiecare cu un rol specific în interacțiunea digitală pe care, odata devenit operațional, CEI o face posibilă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Interviu Taxarea inversă generalizată, soluția pentru problema României cu colectarea TVA. Un specialist: „Ar îmbunătăți semnificativ calitatea mediului de afaceri”

Acest departament ar putea fi interesat pentru că modificările TVA pot influența modul de achiziție al bunurilor și serviciilor și costurile implicate, mai ales în relația cu furnizorii.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
5 Iunie 2025 | 1 | 2786 | Timp de citire: 6 min.

Taxarea inversă generalizată la TVA a revenit, în aceste zile, în discuțiile publice legate de reforma fiscală pe care autoritățile noastre trebuie s-o aplice cât mai repede pentru a păstra România în ținta de deficit bugetar de 7% pentru 2025. Cum statul are nevoie de mai mulți bani la buget, specialiștii sunt de părere că introducerea taxării inverse generalizate ar fi cea mai bună soluție pentru a „împușca” două păsări dintr-un foc - creșterea încasărilor anuale din TVA și reducerea gap-ului uriaș de TVA. Singurul impediment ar fi că e nevoie de aprobarea Comisiei Europene, dar e greu de crezut că România ar putea fi refuzată. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Interviu Obținerea formularului A1, cursă cu obstacole: Companiile suportă costuri duble și pierd oportunități externe din cauza statului. „E nevoie de fast-track aici”

Acest departament gestionează contractele cu partenerii și clienții și se asigură că termenii sunt respectați. Problemele cu A1 pot duce la încălcări de contracte, penalități și necesitatea de a negocia clauze flexibile din cauza întârzierilor birocratice.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
5 Iunie 2025 | 1 | 957 | Timp de citire: 10 min.

Procesul obținerii formularului A1 poate dura uneori extrem de mult, ceea ce afectează grav activitatea companiilor, generând întârzieri în mobilizarea angajaților, riscuri de sancțiuni în statele europene unde se detașează și probleme financiare prin dublarea contribuțiilor. Refuzurile adesea arbitrare ale autorităților române complică și mai mult situația, în special pentru sectoare precum construcțiile, transportul și IT-ul. Comunicarea cu CNPP este marcată de dificultăți, iar companiile se confruntă cu lipsa de transparență și răspunsuri întârziate, uneori ajungându-se la rezilierea contractelor cu partenerii de afaceri. Gabriela Pleșa, expert în mobilitate globală, a discutat cu avocatnet.ro despre dificultățile întâmpinate de angajații români în obținerea formularului. Citește articolul