Acest departament se ocupă cu redactarea și gestionarea contractelor cu clienții. Articolul este crucial pentru ei, deoarece subliniază importanța includerii clare a termenelor de instalare și a tarifelor în contracte pentru a evita litigii și pentru a asigura respectarea angajamentelor.
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a făcut, recent, o informare publică privind drepturile pe care consumatorii le au atunci când vine vorba de instalarea serviciilor de telefonie, internet sau televiziune. Citește articolul
Responsabilii cu achizițiile de energie trebuie să știe cum se schimbă piața și reglementările pentru a negocia cele mai bune contracte de aprovizionare cu energie și pentru a asigura o aprovizionare stabilă și eficientă energetic pentru firmă.
Cu scopul de a transpune în legislația națională a prevederilor unei directive europene din 2024 ce vizează îmbunătățirea organizării pieței energiei electrice, Ministerul Energiei a pus recent în dezbatere un proiect de ordonanță de urgență, ce conține o serie de măsuri, inclusiv unele ce vizează consumatorii vulnerabili și pe cei afectați de sărăcia energetică. Concret, aceștia ar putea primi, gratuit sau contra cost, energie produsă de clienții activi și vor fi protejați în mod adecvat împotriva debranșărilor de la alimentarea cu energie electrică. Citește articolul
Atunci când compania cumpără mașini noi sau gestionează o flotă auto, procesul de obținere a numerelor de înmatriculare este important, iar noile reguli simplifică acest proces.
Ministerul Afacerilor Interne (MAI) anunță modernizarea serviciilor de înmatriculare auto, punând în dezbatere publică un proiect de ordin în acest sens. Conform documentului, cetățenii vor avea, în premieră, opțiunea de a primi plăcuțele direct acasă, printr-un serviciu de curierat contra-cost. Măsurile fac parte dintr-un proces mai amplu de digitalizare a serviciilor publice destinate conducătorilor auto. Citește articolul
Dacă firma lucrează cu transportatori externi sau își cumpără servicii de transport, noile reguli și amenzile mai mari pot influența costurile și condițiile din contracte, fiind important să se țină cont de ele la negocieri.
Pentru a reduce cazurile în care transportatorii nu respectă limitele legale de încărcare a camioanelor, Ministerul Transporturilor propune, printr-un proiect de ordonanță aflat în dezbatere publică, sancționarea mai dură a șoferilor care refuză să permită cântărirea sau măsurarea dimensiunilor vehiculului ori care se sustrag sau obstrucționează controlul. În cazul sustragerii de la control, șoferii vor risca amenzi de cinci ori mai mari decât cele actuale. Citește articolul
Acest departament este interesat deoarece problemele de flux de numerar cauzate de întârzierile la rambursarea TVA pot bloca achizițiile necesare companiei și pot afecta relațiile cu furnizorii.
Întârzierea rambursărilor de TVA, de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), este una dintre problemele cu care o parte dintre contribuabili încă trebuie să se confrunte în practică, chiar și după ani de zile de la schimbarea regulilor. Soluția la îndemână pentru aceste situații este chemarea în judecată a ANAF, spun specialiștii, dacă întârzierea este nejustificată. Dificil este că întârzierile se traduc în probleme cu fluxul de numerar pentru cei lipsiți de sumele cuvenite. Citește articolul
Costurile de transport se pot schimba din cauza noilor taxe, iar departamentul trebuie să știe acest lucru când negociază contracte cu furnizorii de servicii de transport sau când cumpără vehicule.
Noul regim al taxelor de drum, care va împărți actuala rovinietă în două taxe distincte - una pentru vehiculele ușoare (rovinieta), iar cea de-a doua pentru vehiculele grele (TollRo), nu se va aplica de la începutul anului viitor, ci de la jumătatea acestuia, potrivit unui proiect de ordonanță pus recent în dezbatere la Ministerul Transporturilor. Citește articolul
Acest departament se ocupă de contractele și plățile pentru serviciile pe care le cumpără firma. Articolul discută despre cereri de informații detaliate despre aceste cheltuieli, ceea ce ar putea influența modul în care sunt gestionate și raportate achizițiile de servicii.
În ultima perioadă s-a vorbit apăsat despre nevoia Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) de a colecta mai eficient impozitele și taxele datorate de fiecare contribuabil care are astfel de obligații. S-a vorbit despre cei ce comit abuzuri și nu își plătesc impozitele și taxele, în detrimentul tuturor celor care o fac cu rigurozitate. Nu au fost antamate, însă, discuții despre abuzurile ANAF tocmai asupra celor care își plătesc dările corect. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care se pot obține contracte pentru lucrări de consolidare, de regulile simplificate de aprobare și de gestionarea eficientă a parteneriatelor necesare pentru astfel de proiecte.
Cu toate că, după cum a anunțat recent Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA), anul acesta există un buget foarte mare alocat consolidării seismice a clădirilor, iar cheltuielile sunt acoperite integral de finanțarea de la stat și procesul de avizare a fost mult simplificat, în prezent sunt puține consolidări de clădiri cu risc seismic în derulare. Citește articolul
Articolul subliniază că fondurile europene duc la achiziții de servicii, echipamente și materiale pentru proiecte, cum ar fi construcția de spitale sau extinderea de drumuri. Departamentul de Achiziții ar fi interesat de aceste oportunități de afaceri și de noi contracte.
Ultimele luni au fost marcate de incertitudini majore la nivel fiscal-bugetar. România a ratat considerabil ținta deficitului pentru anul 2024, a fost la un pas de-a fi retrogradată la nivelul de junk de către agențiile de credit și cu pași repezi se apropie de-o schimbare fiscală. În tot acest zumzet, fondurile europene reprezintă sintagma des invocată de către politicieni, indiferent de culoarea politică, pentru a oferi o soluție la criza economică. Indiferent dacă sunt de stânga sau de dreapta, dacă vin din partea extremistă sau nu, cel puțin o dată oricare dintre partide a lansat public ideea de-a absorbi mai multe fonduri europene. Citește articolul
Când departamentul cumpără mașini noi pentru companie, are nevoie să știe unde și cum pot fi înmatriculate acestea eficient, pentru a integra rapid vehiculele în flota companiei.
La nivelul județelor, prefecții pot decide, de câțiva ani, deschiderea mai multor puncte de lucru ale serviciului public pentru permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor în alte localități decât municipiul de reședință. Recent, ca urmare a unei solicitări venite din partea redacției noastre, Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI) a prezentat actuala situație a acestor puncte de lucru. Citește articolul