Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul poate fi interesat de programele guvernamentale de achiziție a locuințelor, mai ales dacă firma oferă suport angajaților pentru locuință sau dacă gestionează proprietăți, fiind relevantă înțelegerea pieței imobiliare rezidențiale.
Condițiile de la programul „Noua Casă” sunt destul de asemănătoare cu cele de la vechiul program ce permitea contractarea de credite cu garanție de la stat. Chiar dacă s-au schimbat plafoanele de achiziție, procentele de garantare și alte aspecte ce țin, de pildă, de asigurarea imobilului sau chiar de particularitățile sale, nu s-au schimbat condițiile de înstrăinare și de închiriere. Avem o interdicție de înstrâinare tot de cinci ani, iar închirierea e posibilă doar cu acord, oricând ar fi - peste un an sau șapte de la momentul achiziției. Citește articolul
Poate fi interesat de regulile de parcare, acces sau depozitare a trotinetelor electrice în cadrul proprietății companiei sau în proximitatea acesteia, pentru a asigura un mediu ordonat și sigur pentru toți utilizatorii.
Cu toate că regulile referitoare la circulația și dotarea trotinetelor electrice au fost introduse în legislația rutieră în februarie 2020, amenzile pentru nerespectarea acestora nu pot fi aplicate deocamdată, deoarece proiectul de hotărâre prin care se dorește operaționalizarea lor nu a fost adoptat încă de Guvern. Citește articolul
Informația este importantă pentru a decide cum să gestioneze spațiile de lucru, să implementeze măsuri de igienă, distanțare sau să ajusteze programul de lucru la birou.
Românii cu risc mare de îmbolnăvire ar putea face a 3-a doză de vaccin anti Covid, de la începutul lunii septembrie. Iar pentru cei care nu se încadrează în această categorie, testul de anticorpi este luat în calcul. Citește articolul
Acest departament gestionează documentele și procedurile administrative ale firmei și este interesat de cum semnăturile electronice pot simplifica munca, reducând hârtiile și eficientizând procesele de zi cu zi.
Dacă decid să treacă la semnarea electronică a actelor de muncă, angajatorii au la dispoziție o facilitate fiscală care le permite să își deducă cheltuielile cu achiziția semnăturilor electronice pentru ei sau angajații lor. Facilitatea, care nu exista până acum, a fost introdusă prin Legea nr. 208/2021, actul normativ fiind în vigoare de la finalul lunii iulie. Citește articolul
Departamentul Administrativ ar trebui să fie informat despre noile cărți de identitate electronice pentru a gestiona eficient documentele și procedurile care necesită verificarea identității (ex: pentru accesul în clădire, confirmarea identității în diverse situații operaționale), atât pentru angajați, cât și pentru vizitatori sau parteneri.
În contextul în care luni a început emiterea de cărți electronice de identitate în județul Cluj, în cadrul unui proiect-pilot desfășurat pe o perioadă de șase luni de Ministerul Afacerilor Interne, vă prezentăm în continuare calendarul buletinului electronic sau, mai exact, tot ce știm până acum despre cum urmează să fie implementat, treptat, în toată țara. După cele șase luni de testare la Cluj, cel mai probabil că, la finele anului viitor, buletinele electronice vor fi accesibile tuturor, urmând ca acestea să devină obligatorii din 2031, potrivit regulamentului Uniunii Europene (UE) care le-a și impus. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie la curent cu riscurile legate de fenomenele meteo extreme (incendii) pentru a proteja proprietățile și infrastructura companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament are nevoie de aceste informații pentru a gestiona spațiile fizice ale companiei (birouri, săli de ședințe, spații de evenimente, locuri de joacă interne etc.), pentru a respecta limitele de capacitate și programul de funcționare impus de reguli.
A patra etapă majoră de relaxare a restricțiilor aplicate în cadrul stării de alertă se aplică începând cu data de 1 august 2021, conform unei hotărâri recente a Guvernului. În acest context, iată cum arată mai nou scenariile în care se poate găsi o localitate și restricțiile asociate pentru companii. Citește articolul
Pentru a gestiona terenurile, clădirile și infrastructura necesară pentru funcționarea minei.
Zeci de mii de tone de grafit zac nefolosite în Baia de Fier, în timp ce o lume întreagă se bate pe această resursă unică. Din grafit se extrage grafenul, esențial în energia verde, iar o tonă se vinde și cu 200.000 de euro. Citește articolul
Informațiile despre contractele de salubritate sunt esențiale pentru gestionarea curățeniei și a deșeurilor companiei. De asemenea, relaxările privind starea de alertă pot influența modul de organizare a spațiilor și a evenimentelor în cadrul firmei.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante acte normative și/sau decizii publicate în Monitorul Oficial în perioada 26 iulie - 1 august 2021. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică. Explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, acolo unde există - ele trimit către articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Dacă firma organizează evenimente la sediu sau dacă este situată într-o zonă afectată de adunări publice, acest departament trebuie să cunoască regulile pentru a asigura buna funcționare a spațiilor și a gestiona accesul sau securitatea.
Regulile stării de alertă urmează să fie relaxate de la 1 august 2021, conform unei hotărâri apărute joi seară în Monitorul Oficial. Printre măsuri se numără permiterea participării la mitinguri și demonstrații pentru până la 500 de persoane, față de doar până la 100, în prezent. Totuși, organizarea acestor adunări publice va fi condiționată de-acum de incidența din localitate. Citește articolul