Acest departament se ocupă adesea cu administrarea parcului auto al companiei și cu toate documentele necesare, iar simplificarea procesului de înmatriculare și livrarea la adresă le ușurează munca.
Ministerul Afacerilor Interne (MAI) anunță modernizarea serviciilor de înmatriculare auto, punând în dezbatere publică un proiect de ordin în acest sens. Conform documentului, cetățenii vor avea, în premieră, opțiunea de a primi plăcuțele direct acasă, printr-un serviciu de curierat contra-cost. Măsurile fac parte dintr-un proces mai amplu de digitalizare a serviciilor publice destinate conducătorilor auto. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu administrarea proprietăților firmei (sedii, terenuri) și cu obținerea actelor necesare pentru construcții sau modificări. Simplificarea obținerii acestor documente le ușurează mult munca și reduce timpul de așteptare.
De acum, dacă ai nevoie de o autorizație de construire, primăria poate obține online și gratuit extrasul tău de carte funciară. Află cum noua măsură simplifică radical interacțiunea cu autoritățile și te scapă de birocrație. Citește articolul
Dacă departamentul gestionează flota de mașini a companiei, atunci modificările la taxele de drum vor afecta costurile de operare și administrare ale vehiculelor.
Noul regim al taxelor de drum, care va împărți actuala rovinietă în două taxe distincte - una pentru vehiculele ușoare (rovinieta), iar cea de-a doua pentru vehiculele grele (TollRo), nu se va aplica de la începutul anului viitor, ci de la jumătatea acestuia, potrivit unui proiect de ordonanță pus recent în dezbatere la Ministerul Transporturilor. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu siguranța și întreținerea clădirilor companiei sau a celor pe care le gestionează, și este interesat de fondurile și procesele simplificate pentru a le consolida în caz de risc seismic.
Cu toate că, după cum a anunțat recent Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA), anul acesta există un buget foarte mare alocat consolidării seismice a clădirilor, iar cheltuielile sunt acoperite integral de finanțarea de la stat și procesul de avizare a fost mult simplificat, în prezent sunt puține consolidări de clădiri cu risc seismic în derulare. Citește articolul
Articolul menționează că fondurile europene sunt folosite pentru modernizarea școlilor, extinderea drumurilor, sisteme de canalizare și construcția de spitale. Companiile care activează în sectoarele de construcții, administrare clădiri sau dezvoltare imobiliară ar fi interesate de aceste proiecte.
Ultimele luni au fost marcate de incertitudini majore la nivel fiscal-bugetar. România a ratat considerabil ținta deficitului pentru anul 2024, a fost la un pas de-a fi retrogradată la nivelul de junk de către agențiile de credit și cu pași repezi se apropie de-o schimbare fiscală. În tot acest zumzet, fondurile europene reprezintă sintagma des invocată de către politicieni, indiferent de culoarea politică, pentru a oferi o soluție la criza economică. Indiferent dacă sunt de stânga sau de dreapta, dacă vin din partea extremistă sau nu, cel puțin o dată oricare dintre partide a lansat public ideea de-a absorbi mai multe fonduri europene. Citește articolul
Acest departament gestionează proprietățile și spațiile companiei. Articolul este extrem de relevant pentru proprietarii sau deținătorii de terenuri, oferind informații esențiale despre interdicțiile și riscurile de amenzi legate de arderea vegetației pe proprietatea companiei.
Folosirea focului pentru curățarea terenurilor de resturi vegetale este interzisă, potrivit legislației privind protecția mediului, iar încălcarea acestei interdicții poate aduce deținătorilor acestor terenuri amenzi de până la 15.000 de lei, în cazul persoanelor fizice, și de până la 100.000 de lei, în cazul celor juridice. Autoritățile atrag atenția că, în contextul temperaturilor ridicate înregistrate în ultima perioadă, în doar câteva zile au fost înregistrate, la nivel național, sute de incendii, fiind afectate mii de hectare de teren. Citește articolul
Această informație este utilă pentru gestionarea și înmatricularea flotei de mașini a companiei, precum și pentru alte sarcini administrative legate de vehicule și șoferi.
La nivelul județelor, prefecții pot decide, de câțiva ani, deschiderea mai multor puncte de lucru ale serviciului public pentru permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor în alte localități decât municipiul de reședință. Recent, ca urmare a unei solicitări venite din partea redacției noastre, Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI) a prezentat actuala situație a acestor puncte de lucru. Citește articolul
Pentru că noul sistem va influența modul în care se obțin autorizațiile de construire și alte permise administrative necesare pentru clădirile și operațiunile companiei.
Acum trei ani, Guvernul a promis - atât mediului de afaceri român, cât și străinilor interesați să investească în România - un sistem de licențiere industrială simplificat, prin care solicitanții să fie scutiți de drumurile la diversele autorități competente și să depună, prin intermediul unui ghișeu unic, un singur set de documente pentru a obține, în maximum jumătate de an, o licență industrială unică. Ordonanța care punea bazele sistemului de licență industrială unică promitea operaționalizarea platformei electronice până la finele anului trecut, iar de anul acesta trebuia să fie posibilă inclusiv obținerea unor autorizații de mediu ori de construire prin intermediul ghișeului unic. După un an de la numirea conducerii oficiului care se află în centrul noului sistem, avem publicat doar un ordin de ministru care mai pune o cărămidă la operaționalizarea acestui sistem. Termenele asumate de Guvernul Ciolacu au fost toate depășite, iar perspectiva utilizării ghișeului unic nu pare să fie foarte aproape. Citește articolul
Pentru a gestiona procesul de cumpărare a vehiculelor pentru companie (flota auto) și pentru a ști cum se pot folosi de ajutoarele de la stat în acest sens.
Programul Rabla pentru persoanele fizice va fi relansat în perioada următoare, iar ghidul de finanțare va fi actualizat, potrivit unui anunț din această dimineață al Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP). Anunțul de azi al ministerului vine după ce, în iunie, Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat că toate programele de finanțare, inclusiv Rabla 2025, sunt suspendate până la formarea noului Guvern. Sesiunea de înscrieri dedicată persoanelor fizice ar fi trebuit să se deschidă pe 19 iunie. Programul Rabla, ce permite obținerea unui sprijin de la stat pentru achiziţionarea unui autovehicul nou, are, începând din acest an, un ghid unic, adică nu mai are două componente ca până acum - Rabla Clasic și Rabla Plus. Citește articolul
Articolul menționează că firma trebuie să pună la dispoziție un spațiu adecvat și logistica necesară pentru desfășurarea controlului fiscal, sarcini care intră în responsabilitatea acestui departament.
Inspecția fiscală, poate cel mai cunoscut tip de control prevăzut de Codul de procedură fiscală, se derulează în practică în conformitate cu anumite reguli. În articolul nostru de astăzi prezentăm succint care sunt aceste reguli privind derularea verificărilor. Citește articolul