Este esențial pentru gestionarea reclamațiilor venite de la pasageri legate de întârzieri și pentru a evalua dacă anumite situații pot fi acoperite de polițele de asigurare ale companiei, în funcție de încadrarea legală a 'situațiilor excepționale'.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a decis că insuficiența personalului aeroportuar responsabil cu încărcarea bagajelor în avioane poate constitui o "împrejurare excepțională" care să justifice întârzierile prelungite ale zborurilor. Într-o astfel de situație pasagerii nu pot primi despăgubiri. Citește articolul
Departamentul de asigurări și reclamații se confruntă frecvent cu situații care pot ajunge în instanță, fie că depun ei înșiși cereri (de exemplu, pentru recuperarea unor despăgubiri) sau se apără împotriva lor. Articolul este crucial pentru a înțelege cum trebuie depuse corect aceste cereri și ce se întâmplă dacă nu sunt respectate termenele și regulile, evitând astfel pierderea unor drepturi importante.
În practica judiciară se observă o schimbare binevenită în sensul că cererile de chemare în judecată nu mai riscă să fie anulate pentru orice lipsă de conformitate (oricât de mică ar fi aceasta), ci numai atunci când vorbim despre vicii de o anumită gravitate. Această modificare reprezintă o îmbunătățire semnificativă a procesului de regularizare a cererilor de chemare în judecată, aducând claritate și eficiență în rezolvarea acestor cazuri. Citește articolul
Articolul detaliază procedurile obligatorii de informare a clienților despre cum și unde pot depune reclamații privind creditele, ceea ce este esențial pentru gestionarea eficientă a nemulțumirilor clienților.
Anterior modificării condițiilor unui contract de credit, banca trebuie să îi comunice celui împrumutat mai multe informații, printre care și o descriere detaliată a schimbărilor, dar și cum pot clienții să depună o reclamație dacă nu sunt de acord cu noile condiții. Măsura e cuprinsă într-o ordonanță apărută în această primăvară, care transpune, de fapt, o directivă europeană. Citește articolul
Acest departament este direct afectat, deoarece noile reguli influențează modul în care sunt despăgubite daunele și cum se gestionează cererile de despăgubire în urma accidentelor rutiere cu implicarea animalelor, afectând polițele de asigurare și procesele de despăgubire.
Actualele reguli aplicate în cazul accidentelor rutiere ce implică animale sălbatice se vor modifica, potrivit unui proiect legislativ pus recent în dezbaterea senatorilor, astfel încât șoferii să poată fi despăgubiți chiar dacă în zonă există indicatoare ce avertizează asupra existenței animalelor, spre deosebire de ceea ce se-ntâmplă acum. Citește articolul
Noile reguli de trafic și riscul potențial crescut de accidente pot afecta polițele de asigurare ale vehiculelor companiei sau ale angajaților. Acest departament trebuie să înțeleagă cum aceste modificări pot influența costurile asigurărilor și modul în care sunt gestionate eventualele daune sau reclamații.
Legea care va permite șoferilor să conducă și motociclete de până la 125 centimetri cubi (în anumite condiții) a fost oficializată miercuri, odată cu publicarea în Monitorul Oficial. Citește articolul
Este esențial pentru companiile de asigurări, în special pentru cele care oferă polițe de călătorie, să înțeleagă noile condiții și riscuri legate de călătoriile minorilor, pentru a evalua corect asigurările și a gestiona eventualele cereri de despăgubire.
Minorii cu cetățenie română pot călători în afara granițelor țării, potrivit legislației actuale, doar însoțiți de un adult și, dacă nu sunt însoțiți de ambii părinți, doar în baza acordului acestora ori al reprezentanților legali. În plus, însoțitorul trebuie să prezinte și un certificat de cazier judiciar, prin care să demonstreze că n-a săvârșit o serie de infracțiuni. În noiembrie 2023 s-a stabilit ca situația judiciară a însoțitorului să fie verificată online la momentul trecerii frontierei. Printr-o hotărâre de modificare a normelor metodologice oficializată marți, Guvernul a stabilit eliminarea din norme a obligației prezentării cazierului tipărit la graniță, pentru că se verifică online. Citește articolul
Acest departament gestionează polițele de asigurare ale companiei și se ocupă de procesarea cererilor de despăgubire, fiind direct interesat de noile reguli privind plata despăgubirilor în cazul falimentului sau lichidării unui asigurător.
Mai multe schimbări la legislația privind Fondul de garantare a asiguraților sunt propuse printr-un proiect de lege adoptat acum ceva vreme la Senat și care recent a primit un raport favorabil la Camera Deputaților. De fapt, se extinde protecția celor ce au suferit pagube în urma unui accident rutier, respectiv se reglementează dreptul acestora de a solicita fondului amintit plata despăgubirilor în baza contractelor de asigurare auto obligatorie (RCA), în cazul falimentului ori lichidării bazate sau nu pe insolvență a asigurătorului celui vinovat. Citește articolul
Departamentul de Asigurări gestionează polițele și cererile de despăgubire legate de accidente. Articolul oferă statistici și cauze ale accidentelor, informații utile pentru evaluarea riscurilor și gestionarea eficientă a reclamațiilor.
Pe 28 aprilie a fost marcată ziua internaţională a securităţii şi sănătăţii în muncă (SSM), ocazie cu care am aflat că, de la un an la altul, prea puțin se schimbă în peisajul autohton în materia accidentelor de muncă. Procesul de instruire rămâne în multe situații superficial, după cum arată chiar datele înfățișate de Inspecția Muncii pentru anul precedent, accidente care au deseori la consecințe grave pentru victime, inclusiv pierderea capacitații de muncă sau care fac reintegrarea dificilă în comunitate. Citește articolul
Poate fi implicat în gestionarea și soluționarea plângerilor venite de la clienți legate de nerespectarea regulilor de prioritate.
Alături de femeile însărcinate sau persoanele însoțite de copii, și persoanele cu dizabilități ori însoțitorii acestora vor avea prioritate la ghișeele sau casele de marcat ale instituțiilor publice sau magazinelor, conform unui proiect legislativ adoptat recent la Senat. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care pot fi evitate reclamațiile clienților. Respectarea regulilor ANPC, detaliate în articol, reduce riscul de nemulțumiri și, implicit, de reclamații din partea consumatorilor.
Controalele desfășurate de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) se desfășoară în baza unor fișe pe care instituția a decis să le facă publice, dând astfel comercianților șansa de a se conforma prevederilor legale care se aplică domeniului lor de activitate. Inițiativa se poate dovedi de un real folos, în condițiile în care amenzile pe care le poate aplica ANPC sunt substanțiale. Citește articolul