Pentru a calcula, declara și plăti corect toate taxele și impozitele la stat (cum ar fi cele pe profit și dividende), și pentru a gestiona bugetul și finanțele firmei, inclusiv împărțirea profitului.
În aprilie 2023, notăm o creștere a unor sume pe care angajatorii le pot acorda salariaților, posibilitatea de a începe formalitățile pentru împărțirea dividendelor interimare pentru primul trimestru al anului și apariția listelor trimestriale ale Fiscului cu datornici și bun-platnici. Citește articolul
Acest departament are nevoie să știe cum să înregistreze corect cheltuielile cu deplasările angajaților și ce sume sunt scutite de taxe, pentru a calcula și plăti impozitele în mod corect.
Indemnizațiile de detașare și de delegare în țară au numeroase puncte în comun, mai ales dacă ne uităm la regimul fiscal. De principiu, acestea sunt obligatoriu de acordat dacă angajatul este într-o situație încadrată de Codul muncii ca delegare/detașare, iar cuantumul lor poate fi stabilit chiar și în contractul individual ori colectiv de muncă, chiar și peste nivelul ce beneficiază de netaxare, atâta timp cât se aplică taxarea corespunzătoare pe restul de sumă. În discuțiile specialiștilor s-a ridicat de mai multe ori problema numirii corecte a acestor indemnizații și individualizării lor în documentația care ajunge apoi, eventual, să fie verificată de inspectori. Citește articolul
Acest departament este direct interesat deoarece articolul discută despre restituirea unei sume mari de TVA plătite în plus, plus dobânzi. Ei sunt responsabili de gestionarea corectă a taxelor și de recuperarea fondurilor, iar o astfel de decizie are un impact financiar semnificativ.
Un comerciant din domeniul de optică medicală căruia i-a fost impusă de autorități, timp de cinci ani, plata cotei standard de TVA a obținut dreptul de a-i fi restituite sumele plătite în plus printr-o hotărâre definitivă a Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ), conform unui comunicat de presă recent. Concret, compania a plătit cota standard de TVA pentru vânzarea de ochelari de vedere și lentile de contact de vedere în condițiile în care ar fi trebuit să plătească o cotă redusă de doar 9%. Citește articolul
Acest departament este interesat de modalitățile de finanțare disponibile (granturi, împrumuturi, avantaje fiscale) și cum acestea pot influența bugetul, taxele și situația financiară a companiei.
În ultimii ani, regulile de ajutor de stat au fost relaxate treptat în contextul pandemiei de COVID-19 și, ulterior, în contextul agresiunii Rusiei împotriva Ucrainei. Ca replică la Legea americană privind reducerea inflației din 2022, care prevede măsuri de sprijin substanțiale pentru investiții verzi, Comisia Europeană a flexibilizat și mai mult regulile de ajutor de stat pentru a spori competitivitatea industriei UE cu zero emisii nete și pentru a sprijini tranziția rapidă către neutralitatea climatică, prin extinderea posibilităților statelor membre de a sprijini accelerarea investițiilor verzi și finanțarea producției de tehnologii curate în Europa. Citește articolul
Creșterea anticipată a facturilor la gaze pentru consumatorii non-casnici afectează direct bugetele și previziunile financiare ale companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care sunt gestionate și înregistrate cheltuielile, mai ales cele legate de combustibil, și cum noile reguli pot afecta bugetul și procesele financiare.
Mai mulți parlamentari propun, printr-un proiect legislativ, introducerea unui sistem de verificare a modului în care se folosesc mașinile instituțiilor publice. Mai exact, instituțiile și autoritățile publice vor trebui să-și doteze mașinile cu sisteme de localizare și monitorizare, iar în cazul în care nu se achită de obligație, nu vor putea deconta cheltuielile cu combustibilul pentru acestea. Citește articolul
Articolul subliniază riscurile financiare semnificative, cum ar fi pierderile cauzate de fraudă ocupațională și amenzile legate de nerespectarea legilor la angajare, aspecte care afectează direct sănătatea financiară a companiei.
De la parcursul profesional și până la potrivirea culturală, există numeroase „căsuțe de bifat” în procesul de recrutare, pentru a identifica profilul potrivit pentru un anumit rol în companie. Cu toate acestea, unul dintre cei mai importanți pași, adesea trecut cu vederea sau subestimat, este verificarea („screening”-ul) viitorului angajat. Dar înainte de a explica importanța verificării înainte de angajare, este utilă definirea acestui concept. Citește articolul
Articolul abordează preocupări majore precum 'inflația' și 'volatilitatea macroeconomică', 'reducerea costurilor de operare' și 'investițiile', care sunt esențiale pentru planificarea financiară și contabilitatea companiei.
Jumătate (52%) dintre directorii generali din România se declară încrezători în perspectivele de creștere a veniturilor companiilor pe care le conduc în următorul an, potrivit raportului PwC CEO Survey 2023. În același timp, un sfert dintre respondenți (27%) cred că organizațiile lor nu vor supraviețui peste un deceniu dacă își continuă cursul actual și nu iau decizii de transformare a companiilor. Citește articolul
Se abordează direct aspecte legate de plata accizelor, garanții fiscale și lupta împotriva evaziunii fiscale, informații vitale pentru gestionarea corectă a taxelor și finanțelor companiei.
Au trecut aproape două luni de când statele membre (inclusiv România) au început să aplice noile reguli privind tranzacțiile cu produse accizabile (cu acciza plătită) care circulă pe teritoriul Uniunii Europene. Mai precis, mișcările de produse accizabile (de exemplu, tutun, alcool, produse energetice) pentru care accizele au fost plătite în statul membru de expediție sunt procesate digital prin platforma electronică EMCS (Excise Movement and Control System) până la locul de destinație. Citește articolul
Pentru a se asigura că plățile făcute pentru deplasările angajaților (diurne și cazare) sunt înregistrate corect în contabilitate și că taxele aferente sunt calculate și plătite corespunzător, evitând probleme cu autoritățile fiscale.
Diurna acordată bugetarilor delegați sau detașați în altă localitate din țară se majorează de la 1 aprilie 2023, după mai bine de patru ani de la cea mai recentă modificare, conform unui ordin apărut miercuri în Monitorul Oficial. Automat, asta înseamnă că se majorează indirect și diurna netaxabilă pe care o pot acorda angajatorii privați pentru salariații delegați sau detașați în țară. Citește articolul