Acest departament se ocupă cu interpretarea legilor și asigurarea că firma respectă toate regulile. Articolul explică exact cum trebuie înțeleasă o lege de amnistie fiscală și ce riscuri există dacă regulile anterioare au fost interpretate greșit, inclusiv posibile procese în instanță.
În contextul apariției unei amnistii fiscale pentru tichetele cadou reîncadrate de Fisc din venituri din alte surse în venituri salariale, specialiștii spun că anumite companii sunt excluse din mecanism. Mai precis, este vorba de cei care au aplicat alt tratament fiscal decât cel pentru venituri din alte surse. Chestiunea a primit recent și o confirmare oficială odată cu publicarea normelor amnistiei. Citește articolul
Pentru că articolul explică toate legile și regulile despre programul de lucru, orele suplimentare și pauzele angajaților, ajutând compania să respecte legea.
Posibilă în România încă din 2003, săptămâna de lucru de patru zile a ajuns în atenția publicului larg în momentul în care mai multe companii mari din afara României au decis că n-ar fi rău să testeze eficiența acestui tip de repartizare a timpului de muncă, unele reducând chiar numărul de ore/săptămână. Vorbim despre o repartizare inegală a timpului de muncă în cadrul săptămânii, iar în acest moment chiar despre un program individualizat, așa cum este el definit de anul trecut în Codul muncii. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de noile legi și modificări legislative, pentru a se asigura că toate activitățile companiei respectă cadrul legal în vigoare și pentru a înțelege drepturile și obligațiile legale ce derivă din acestea.
Programele Family Start și Student Invest, prin care cei interesați pot beneficia de credite garantate de stat pentru a acoperi diverse cheltuieli, au fost modificate printr-o lege recent oficializată. Modificările vizează creșterea numărului de beneficiari, introducerea unor noi cheltuieli eligibile, dar și majorarea valorii contractelor de creditare. Inițial, modificările erau cuprinse într-un proiect de ordonanță pus în martie 2023 în dezbatere publică, dar care au fost preluate, până la urmă, în această lege. Citește articolul
Acest departament se asigură că firma respectă toate legile. Articolul îi ajută să înțeleagă riscurile legale și financiare legate de plata cu întârziere a taxelor și cum să evite problemele cu autoritățile fiscale.
Un aspect important de reținut este acela că, potrivit prevederilor art. 173 alin. (1) din Codul de procedură fiscală, în cazul creanțelor fiscale ce constituie venituri la bugetul de stat, în situația neachitării la termenul de scadență de către debitor a obligațiilor fiscale principale, se datorează dobânzi și penalități de întârziere. Citește articolul
Articolul vorbește despre acțiunile ANPC și amenzile aplicate, ceea ce este esențial pentru a înțelege riscurile legale și a asigura că firma respectă legile privind protecția consumatorilor.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament este responsabil pentru asigurarea faptului că firma respectă toate legile și reglementările în vigoare. Articolul detaliază obligațiile legale ale angajatorului și sancțiunile pentru nerespectarea acestora, informații cruciale pentru conformitate.
Angajatorii sunt obligați să elibereze automat, la încetarea contractului individual de muncă, o adeverință de vechime în muncă, însă raportările inspectoratelor teritoriale de muncă din țară arată frecvent că angajatorii nu sunt tocmai diligenți în această privință. Citește articolul
Ajută la înțelegerea cum se pot contesta deciziile fiscale în instanță și ce argumente noi pot fi folosite pentru a apăra interesele companiei, asigurându-se că totul este făcut legal.
Contribuabilii pot veni cu motive noi de nelegalitate atunci când cer în instanță anularea deciziei de soluționare a contestației fiscale și a actelor administrativ-fiscale vizate de aceasta, conform unei decizii recente a Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ). În acest context, iată ce efecte practice intervin după apariția clarificării obligatorii și la ce ar trebui să fie atente firmele dacă ajung în situația respectivă, potrivit specialiștilor Deloitte. Citește articolul
Este responsabil cu asigurarea că firma respectă toate cerințele legale noi privind salariile și egalitatea de șanse, conform noii directive europene.
Pornind de la concepte și principii cu care angajatorii ar trebui deja să fie familiarizați, directiva privind transparența salarială, cea mai recentă reglementare europeană cu incidență deosebită în materia raporturilor de muncă, propune ridicarea standardului actual în materia egalității de tratament între femei și bărbați la locul de muncă. Asta înseamnă noi obligații pentru angajatori, inclusiv pentru întreprinderile mici. Citește articolul
Articolul prezintă noile obligații legale privind raportarea fiscală digitală (SAF-T, e-Factura), iar acest departament se asigură că firma respectă toate aceste legi și reglementări pentru a evita amenzi sau alte probleme juridice.
Implementarea raportării SAF-T în România a intrat în a doua etapă la începutul acestui an, odată cu extinderea obligativității de raportare în acest sistem asupra contribuabililor mijlocii. La fel ca în cazul marilor contribuabili, societățile mijlocii beneficiază de o perioadă de grație de șase luni din momentul în care a intervenit obligația de depunere a declarațiilor fiscale în acest format, dar aceasta se apropie de final - ultima zi de raportare pentru perioada ianuarie-iunie 2023 este 31 iulie 2023. Ce trebuie să știe contribuabilii vizați, care nu au finalizat, încă, implementarea soluțiilor informatice necesare în acest scop? Citește articolul
Acest departament se asigură că firma respectă toate legile și regulile noi privind raportările fiscale, pentru a evita orice problemă legală.
Ordinul Ministerului Finanțelor 1.730/2023 pentru reglementarea unor aspecte contabile, care a intrat în vigoare începând cu 21 iunie 2023, modifică Ordinul Ministerului Finanțelor 2.048/2022 privind completarea reglementărilor contabile aplicabile operatorilor economici, în vigoare deja de la începutul acestui an. Este vorba de reglementarea care a stabilit că multinaționalele și întreprinderile autonome trebuie să întocmească și să publice un raport cu informații legate de impozitul pe profit. Citește articolul