Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Acest departament evaluează riscurile operaționale și de conformitate, cum ar fi riscul de a nu avea personal calificat din cauza arhivării standardelor ocupaționale sau riscul de amenzi pentru nerespectarea obligațiilor legale de formare profesională. Asigură că se iau măsuri pentru a minimiza aceste riscuri.
Deși Guvernul recunoaște nevoia de formare continuă, participarea adulților la programe de educație rămâne scăzută, iar angajatorii mici tratează formarea profesională ca pe o cerință formală și cam atât. În acest context, ucenicia și internship-urile sunt văzute ca soluții, însă utilizarea acestor forme de formare este limitată, iar beneficiile fiscale pentru angajatori nu par să fie suficiente pentru a încuraja participarea. În acest context, nu putem să nu ne punem întrebări cu privire la pregătirea pieței muncii din România pentru viitor. Citește articolul
Acest departament identifică și gestionează riscurile pentru companie. Nerespectarea regulilor de construire poate duce la amenzi mari și probleme legale, iar articolul îi ajută să înțeleagă riscurile legate de lucrările neautorizate și să asigure controale interne eficiente.
Ca regulă generală, lucrările de construcție sau demolare trebuie făcute în baza unei autorizații emise în acest sens de către primăria competentă, potrivit legislației în vigoare. Sunt însă și lucrări exceptate de la deținerea unei autorizații de construire sau de desființare. Citește articolul
Această echipă ajută firma să identifice și să evite situațiile care ar putea duce la probleme mari, cum ar fi procesele costisitoare, pierderea angajaților buni sau știrile negative despre modul în care sunt tratați angajații.
Din ce în ce mai des apar în spațiul public situații în care lucrătorii se tem că-și vor pierde locul de muncă atunci când „nu-și găsesc” un proiect în cadrul angajatorului sau atunci când acesta nu le repartizează sarcini, ceea ce ne duce cu gândul la activități prestate în calitate de „liber profesionist”, nu la o relație de muncă. Citește articolul
Ei trebuie să înțeleagă riscurile legate de legile existente, dar neaplicabile, care pot genera incertitudine sau pot duce la noi reguli în viitor, afectând operațiunile și conformitatea companiei.
O serie de acte normative, cu un larg spectru de reglementare, ar putea facilita rezolvarea unei la fel de largi game de probleme, dacă ar îndeplini (măcar) două condiții. Prima ar fi aceea ca actele normative în sine să existe. A doua, ca ele să poată fi aplicate. Pentru aceasta, trebuie să. Citește articolul
Acest departament identifică și reduce riscurile pentru companie, cum ar fi nerespectarea regulilor de plată cash sau riscurile legate de angajarea persoanelor pe baza unor informații neverificate din CV-uri.
În fiecare duminică, facem o scurtă recapitulare pentru tine a celor mai interesante lucruri despre care am scris. Săptămâna aceasta, am analizat mai multe subiecte importante pentru antreprenori și cetățeni: limitele plăților în numerar impuse de Legea 70/2015, o nouă propunere legislativă privind creșterea valorii minime pentru amortizarea mijloacelor fixe, și clarificări esențiale despre e-Factura B2C. De asemenea, am abordat facilitățile medicale gratuite pentru persoanele peste 40 de ani, drepturile angajatorilor de a verifica CV-urile candidaților, stabilitatea salariului minim și sprijinul pentru persoanele cu dizabilități în 2025. Citește articolul
Articolul menționează riscuri precum volatilitatea pieței, deficitele macroeconomice și instabilitatea politică, factori care pot influența performanța financiară a unei companii și care trebuie luați în considerare pentru a preveni problemele.
Cea mai recentă ofertă Fidelis ne-a arătat că dobânzile titlurilor de stat se înscriu pe un trend ascendent. Pe de altă parte, statul pare hotărât să distribuie cât se poate de mult din profitul companiilor aflate în portofoliul său sub formă de dividende, cu un randament potențial atractiv, într-un context în care necesarul său de lichidități este ridicat. La ce să te uiți mai întâi? Iată o hartă orientativă. Citește articolul
Ajută la identificarea și evitarea riscurilor legale sau financiare care ar putea apărea dacă firma nu respectă regulile privind angajații care se întorc din concediul de creștere, mai ales cele referitoare la interdicția de a-i concedia.
Stimulentul de inserție este o sumă oferită de stat părinților care revin la muncă înainte de terminarea concediului de creștere a copilului (CCC). Acesta poate fi solicitat nu doar de părinți, ci și de persoanele care au copilul în plasament sau în plasament de urgență, precum și de tutori. Cuantumul stimulentului variază în funcție de momentul întoarcerii la muncă, iar beneficiul nu poate fi cumulat cu alte indemnizații. De asemenea, există anumite condiții și documente necesare pentru a solicita stimulentul, iar angajatorii nu pot împiedica salariații să beneficieze de acest drept. Citește articolul
Acest departament analizează riscurile și controalele implicate în obținerea și gestionarea finanțărilor guvernamentale, asigurându-se că fondurile sunt folosite corect și conform regulilor.
Procedura de implementare a programului Start-up Nation a fost republicată recent, sub forma unui proiect modificat și datat cu 11 februarie 2025, pe site-ul Ministerului Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului (MEDAT), prefațând astfel începerea celei de-a patra ediții a celei mai cunoscute și așteptate scheme de finanțare din ultimii ani. Ajutorul financiar nerambursabil ce poate fi solicitat pentru implementarea unui plan de afaceri va fi de până la 50.000 de euro, la care se va adăuga o cofinanțare de cel puțin 10% din valoarea eligibilă a proiectului. Citește articolul
Oferă informații despre riscurile la care se expune compania dacă nu respectă regulile de concurență și ajută la crearea de măsuri de prevenție pentru a evita amenzi și investigații.
Anul 2024 a fost unul dintre cei mai activi din ultima perioadă pentru autoritatea de concurență, într-un context cu provocări economice și politice semnificative. Cu un număr record de tranzacții autorizate, investigații finalizate și sancțiuni aplicate, după cum reiese din raportul anual publicat recent, instituția și-a consolidat rolul de supraveghere și control pe piață. Citește articolul
Acest departament evaluează și gestionează riscurile legate de nerespectarea regulilor de facturare, pentru a proteja compania de eventuale amenzi sau probleme financiare.
În contextul folosirii e-Factura, în condițiile în care aproape toate facturile simplificate trebuie transmise, mai nou, în sistem, apare întrebarea despre cum facem diferența între o factură simplificată și una normală? Potrivit specialiștilor, diferența constă în numărul de informații ce trebuie să apară în una sau în cealaltă, relevant pentru discuție fiind articolul 319 din Codul fiscal. Citește articolul