Reges-Online: Operațiuni esențiale și situații speciale. Ghid practic pentru o gestionare corectă și eficientă a registrului. Vezi agenda evenimentului și participă →
Acest departament monitorizează riscurile pentru companie, iar înțelegerea reglementărilor privind piața muncii și ajutoarele sociale poate ajuta la identificarea unor posibile riscuri operaționale sau la asigurarea conformității cu legislația în vigoare.
Conform cadrului legal în vigoare, nu există constrângeri clare care să împiedice o persoană care beneficiază de ajutor social să obțină venituri și prin munca încadrată la prestatori casnici. Citește articolul
Ajută la identificarea și controlul riscurilor operaționale și legale, îmbunătățind eficiența internă și stabilitatea generală a companiei.
Standardele ISO reprezintă norme internaționale care definesc bunele practici în managementul calității, protecția mediului și siguranța ocupațională, fiind esențiale pentru companii în vederea îmbunătățirii eficienței operaționale, creșterii satisfacției clienților și accesului pe piețele internaționale. Cele mai comune standarde ISO, precum ISO 9001, ISO 14001 și ISO 45001, contribuie la asigurarea calității produselor și serviciilor, gestionarea impactului asupra mediului și crearea unui mediu de lucru sigur. Implementarea acestor standarde aduce beneficii semnificative, inclusiv optimizarea proceselor interne, conformitatea legală și îmbunătățirea imaginii companiei, iar impactul acestora poate fi măsurat prin indicatori de performanță, audite și feedback de la clienți și angajați. Discutăm astăzi despre aceste standarde cu Rareș Nicorici - Golden Audit Consulting. Citește articolul
Identifică și evaluează riscurile financiare și reputaționale legate de nerespectarea legilor muncii (precum 'munca la negru') și propune măsuri pentru a le reduce.
Legislația în vigoare nu permite persoanelor fizice să beneficieze de muncă zilieră, precum permite legea prestatorului casnic pentru activitățile stabilite de aceasta. Există, însă, cazuri în care beneficiarii accesează servicii care nu se regăsesc nici în domeniile legii zilierilor, nici în activitățile stabilite de legea prestatorului, iar în acest sens trebuie să verificăm dacă persoanele care lucrează pentru noi sunt independenți autorizați sau lucrează în baza unui contract de muncă, pentru a evita deopotrivă potențialele litigii și contravențiile. Citește articolul
Acest departament analizează riscurile financiare și legale ale companiei. Cunoașterea condițiilor de încetare a contractelor, a penalităților sau a posibilelor litigii este importantă pentru evaluarea și gestionarea riscurilor.
Decizia de a renunța la servicii ori de a schimba furnizorul de telefonie mobilă implică, în mod obișnuit, încetarea contractului existent. Acest proces este guvernat de clauzele contractuale specifice fiecărui furnizor, însă există anumite aspecte generale pe care este important să le cunoști. Citește articolul
Acest departament este interesat să identifice și să prevină situațiile care pot duce la riscuri financiare majore pentru companie sau pentru persoanele din conducere, cum ar fi preluarea datoriilor fiscale din cauza unor acțiuni neconforme.
Deoarece deciziile de atragere a răspunderii solidare pot fi anulate în instanță dacă e neclar de ce s-a stabilit reaua-credință a unei persoane, autoritățile încearcă din nou detalierea, din punct de vedere fiscal, a ideii de rea-credință. Citește articolul
Ajută la identificarea riscurilor legate de relațiile cu angajații și potențiale conflicte de muncă, contribuind la menținerea stabilității operaționale a companiei.
Directiva europeană privind salariile minime adecvate atrage atenția asupra dialogului social ca motor de promovare a bunăstării sociale. Crizele politice și lipsa legitimității partidelor ce participă în alegeri a contribuit la imaginea statului doar ca a unui furnizor de servicii pe care-l plătim lunar prin taxe și impozite. Participăm activ doar la alegeri, însă în rest, din cauza unei lipse de încredere în aparatul public, nu scriem petiții, nu facem reclamații și nici nu-i tragem la răspundere pe cei nominalizați în poziții cheie. Această imagine populară a statului avantajează partidele care țin de putere cu dinții căci cetățenii nu-i trag la răspundere îndeajuns de mult. Câteva critici pe Facebook, două manifestări, dar fără o implicare reală a multora în modul de funcționare a statului prin mecanisme care ne sunt puse la dispoziție. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă cum să identifice corect proprietarii reali, pentru a reduce riscurile ca firma să fie implicată în spălare de bani sau alte activități ilegale, protejând astfel reputația și stabilitatea financiară.
Definiția beneficiarului real se extinde odată cu apariția regulamentului european unic în materie de prevenire a spălării banilor, atrag atenția specialiștii de la Baciu Partners. Practic, este clarificat că proprietatea și controlul sunt evaluate împreună pentru a identifica precis beneficiarii reali. Totodată, noul cadru legal vine cu reguli detaliate pentru situațiile în care trebuie analizate structuri complexe de proprietate. Citește articolul
Raportul evidențiază riscuri la nivel global legate de adoptarea inegală a AI, cum ar fi adâncirea inegalităților și impactul asupra pieței muncii. Acest departament este interesat de identificarea și gestionarea riscurilor care pot afecta strategia și funcționarea companiei pe termen lung.
Printr-un raport prezentat săptămâna asta, Organizația Internațională a Muncii atrage atenția asupra inegalităților în adoptarea inteligenței artificiale (AI) la nivel global. Disparitățile în accesul la infrastructura digitală, tehnologie avansată și educație agravează decalajele economice și sociale, afectând în special țările mai puțin dezvoltate. Raportul subliniază necesitatea unor eforturi concertate pentru a depăși acest decalaj digital, prin îmbunătățirea infrastructurii, dezvoltarea competențelor AI și promovarea guvernanței globale echitabile. Citește articolul
Acest departament analizează riscurile financiare ale firmei, cum ar fi pierderea banilor din cauza deteriorării, furtului sau falsificării, și elaborează proceduri pentru a preveni sau gestiona astfel de situații, inclusiv în relația cu banca centrală.
Potrivit propriului statut, Banca Națională a României (BNR) înlocuiește la cerere, fără costuri, bancnotele și monedele ce circulă în prezent pe piață, care s-au uzat sau au suferit deteriorări. Totuși, dacă sunt mult prea tare deteriorați, banii nu pot fi înlocuiți. Citește articolul
Instabilitatea legislativă și fiscală constantă creează riscuri mari pentru afacere, iar acest departament trebuie să identifice și să gestioneze aceste riscuri pentru a proteja compania.
Din cauza impredictibilităţii legislative, ce afectează din ce în ce mai puternic afacerile mici şi mijlocii, tot mai mulţi antreprenori amână sau opresc complet investiţiile în dezvoltarea afacerilor. Citește articolul