Acest departament este interesat de riscurile care pot apărea din nerespectarea noilor cerințe legale privind facturile electronice sau din procesarea incorectă a acestora. Articolul oferă informații cheie despre ce trebuie păstrat (XML) și importanța sa legală, ajutând la evaluarea riscurilor și stabilirea controalelor interne.
Regulile actuale privind arhivarea vor rămâne la fel și în 2024, atrag atenția specialiștii. Astfel, în contextul folosirii obligatorii a e-Factura în relația B2B, firmele vor trebui să se asigure doar că, în plus, păstrează fișierele XML sigilate de Ministerul Finanțelor după transmiterea lor în sistem. În același timp, e bine de știut că autoritățile lucrează la posibilitatea de a transmite automatizat și anexele facturilor. Citește articolul
Articolul identifică riscurile financiare și de conformitate care pot apărea din modul în care se fac tranzacțiile între firmele din grup și oferă soluții pentru a le gestiona și a le reduce.
Extinderea unei afaceri peste granița statului în care a fost dezvoltată este un proces complex, cu multiple implicații, care presupune o planificare minuțioasă și atenție sporită la aspecte neîntâlnite anterior, cum ar fi regimul fiscal aplicabil tranzacțiilor realizate între compania-mamă și entitatea afiliată. Și, dacă aspectele de acest gen sunt relativ ușor de gestionat de către societățile mari, pentru cele mici ele pot reprezenta adevărate provocări. Mai mult, start-up-urile interesate să își extindă activitatea pe piețe externe avansate (în special cele din IT care vizează piața din Statele Unite) se confruntă cu dificultăți specifice, generate de faptul că desfășoară activități în jurisdicții cu regimuri fiscale complet diferite. Care sunt aspectele esențiale pentru conformare? Citește articolul
Departamentul de management al riscului folosește asigurările ca pe un instrument important. Ei trebuie să știe noile posibilități de asigurare pentru clădirile cu risc seismic, ca să reducă riscurile financiare în cazul unor evenimente neprevăzute.
Începând din noiembrie, proprietarii imobilelor încadrate la clasa I de risc seismic au posibilitatea de a încheia contracte de asigurare pentru aceste clădiri. Ca excepție de la regula generală, chiar și în lipsa unei polițe de asigurare obligatorii (PAD), ei vor pot încheia de acum polițe de asigurare facultative. Citește articolul
Ajută la identificarea și gestionarea riscurilor legate de conformitatea cu noile reglementări fiscale și sociale apărute.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 13 - 19 noiembrie 2023. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Noul sistem și noile reguli pentru prevenirea spălării banilor reprezintă un risc financiar și de reputație major, pe care acest departament trebuie să-l gestioneze. De asemenea, posibilele legi noi adoptate în Parlament pot introduce riscuri legale sau operaționale noi, care necesită evaluare și control.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Articolul abordează riscuri economice (inflație), de securitate (creșterea infracționalității) și operaționale (vremea extremă), toate fiind esențiale pentru evaluarea și gestionarea riscurilor companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament analizează riscurile financiare și legale pentru firmă, iar acumularea multor zile de concediu neefectuat de către angajați reprezintă un astfel de risc, pe care trebuie să-l înțeleagă și să-l gestioneze.
Programarea concediilor de odihnă se face până la sfârșitul anului calendaristic pentru anul următor, de către angajator, însă cu consultarea colectivă sau individuală a salariaților, iar dacă dispozițiile Codului muncii ar fi respectate, întrebările care stau la baza acestui material nu ar exista. Citește articolul
Acest departament este interesat de orice schimbare legislativă care ar putea influența modul în care compania lucrează cu partenerii externi (PFA, profesii liberale) și de riscurile asociate, pentru a se asigura că operațiunile sunt sigure și conforme cu legea.
În curând va intra în vigoare o lege ce oferă dreptul la concediul de risc maternal și indemnizația aferentă și femeilor antreprenor. Pentru a beneficia de aceste drepturi, femeile antreprenor trebuie să încheie un contract de asigurare pentru concedii și indemnizații medicale și să plătească un procent de 1% aplicat unei baze de calcul stabilite de lege. Concediul de risc maternal se acordă fără condiție de stagiu și indemnizația reprezintă 75% din baza de calcul stabilită conform legii. Citește articolul
Acest departament este interesat de evaluarea și gestionarea tuturor riscurilor care pot afecta compania, inclusiv riscurile legale și financiare legate de acordarea creditelor. Decizia CJUE impune ajustări în modul în care sunt evaluate și gestionate cazurile de neplată, pentru a preveni litigii și pierderi.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a oferit recent clarificări importante cu privire la protecția consumatorilor în contextul rambursării accelerate a creditelor către bănci și a executării ipotecilor prin licitație voluntară. Decizia are un impact semnificativ asupra drepturilor consumatorilor și a modului în care creditorii pot proceda în cazul neplății creditelor.
Citește articolulAcest departament este interesat de riscurile legate de aplicarea greșită a legii și de posibilele controale fiscale, stabilind proceduri interne pentru a preveni erorile și amenzile.
Decizia autorităților de a aplica TVA-ul standard de 19% pentru alimentele cu mult zahăr adăugat poate aduce destul de multe probleme în practică atât pentru operatorii economici, cât și pentru inspectorii Fiscului, sunt de părere specialiștii. Inclusiv excepția pentru anumite alimente, care rămân la TVA-ul de 9%, nu este tocmai clară. Citește articolul