Acest departament este interesat pentru că nerespectarea noilor reguli privind egalitatea de salarizare și transparența poate aduce riscuri mari pentru companie, inclusiv amenzi sau un renume negativ. Ei trebuie să se asigure că există sisteme interne pentru a preveni astfel de situații.
Toți lucrătorii vor trebui, în următorii ani, să aibă dreptul de a obține de la angajator informații cu privire la propria lor remunerație și la nivelurile medii de remunerare, defalcate în funcție de sex, pentru categoria de lucrători care prestează aceeași muncă ca ei sau o muncă de aceeași valoare ca a lor. În completarea obligației angajatorilor de a răspunde acestor solicitări, inclusiv pe perioade de referință de până la patru ani în spate, angajatorii cu cel puțin 100 de lucrători vor trebui să întocmească anumite raportări periodice prin care să demonstreze, practic, că își respectă obligația de remunerare egală și nediscriminatorie. Citește articolul
Departamentul se ocupă de identificarea și gestionarea riscurilor. Cazurile de licitații trucate și amenzile pentru practici incorecte cu clienții reprezintă riscuri majore (financiare, de reputație, legale) pe care trebuie să le evalueze și să le prevină prin controale interne.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament evaluează cum noile reglementări pot influența riscurile companiei, de exemplu riscurile legate de conformitate sau de sănătatea angajaților, și cum pot fi gestionate aceste riscuri.
Pentru că, în momentul de față, accesul bolnavilor, prin programul național dedicat, la investigaţia PET-CT, un tip de tomografie utilizat, cu predilecție, în oncologie, este dificil și de durată, s-a stabilit, printr-o hotărâre oficializată azi, ca, de luna viitoare, să se simplifice procedurile, astfel încât accesul bolnavilor la acest tip de investigație să fie mai facil și rapid. Citește articolul
Acest departament ajută la identificarea și evitarea situațiilor care pot aduce pagube companiei, inclusiv problemele cu autoritățile fiscale. Articolul arată cum o documentație corectă poate reduce riscul de dispute și de penalități.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a emis recent o decizie prin care stabilește faptul că un contribuabil care își distruge voluntar anumite bunuri, care nu sunt degradate calitativ, din motive care țin de derularea afacerii, nu este obligat să restituie statului taxa pe valoarea adăugată (TVA) dedusă la momentul achiziției. Cu toate acestea, contribuabilul trebuie să documenteze în mod corespunzător acțiunea de distrugere și să demonstreze că bunurile și-au pierdut orice utilitate în activitățile sale economice. Citește articolul
Acest departament are nevoie să știe despre noile cerințe pentru a stabili proceduri interne care să asigure că raportarea plăților se face corect și la timp, prevenind erorile sau problemele care ar putea duce la amenzi.
Procesatorii de plăți din România trebuie să se alinieze, începând cu 1 ianuarie 2024, obligației instituite la nivel european de a monitoriza și raporta trimestrial informații cu privire la plățile transfrontaliere către comercianți online. Este vorba despre o nouă raportare la nivelul UE, pentru care datele vor fi transmise, la nivel de tranzacție, în format electronic de tip XML. Citește articolul
Ajută la identificarea și gestionarea riscurilor legale asociate cu înregistrarea contractelor colective de muncă, asigurând că procedurile interne sunt respectate pentru a preveni litigii sau sancțiuni.
Clauzele contractelor colective de muncă (CCM) ce sunt contrare legilor în vigoare sunt nule de drept, stabilește legea, dar asupra nulității nu se poate pronunța decât instanța. Ca atare, practica unor inspectori de a se pronunța pe conținutul contractelor aduse spre înregistrare și de a respinge ceea ce aceștia consideră ca fiind un conținut lacunar sau chiar contrar legii este abuzivă. Citește articolul
Articolul subliniază vulnerabilitățile economice și riscurile legate de finanțare și împrumuturi, aspecte cruciale pentru a identifica din timp și a reduce pericolele care pot afecta stabilitatea și activitatea companiei.
După ce Comisia Europeană a efectuat o analiză aprofundată a economiei românești în baza Prognozei de primăvară, și în temeiul articolului 5 din Regulamentul (UE) nr. 1176/2011, în raportul publicat miercuri, 24 mai, se arată că România se confruntă cu mari dezechilibre macroeconomice. Citește articolul
Rolul lor este să identifice și să administreze riscurile la care este expusă compania. Controalele fiscale și posibilele repercusiuni financiare sau operaționale legate de serviciile intragrup reprezintă un risc major pe care trebuie să-l înțeleagă și să-l prevină.
Atunci când vine vorba de serviciile intragrup, specialiștii au conturat recent, pe baza controalelor Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), principalele tendințe la care ar trebui să fie atente societățile. Vorbim nu doar de chestiuni „clasice”, precum realitatea tranzacțiilor sau utilitatea lor, ci și de chestiuni apărute în perioada recentă, precum împrumuturile sau refacturările. Citește articolul
Furnizează detalii despre condițiile și documentele necesare pentru aplicarea scutirii de impozit, ajutând la identificarea și gestionarea riscurilor financiare sau de conformitate în cazul unor erori de aplicare.
În lunile recente, autoritățile au extins facilitatea scutirii de impozit pe venit, pentru activitatea de creare de programe pentru calculator, pentru a acoperi atât bugetarii din instituțiile centrale, cât și bugetarii din instituțiile locale. În aceste condiții, iată ce angajatori publici pot accesa facilitatea, activitățile vizate și documentele necesare. Citește articolul
Este important pentru acest departament să înțeleagă modificările legislative care pot reduce riscurile financiare, cum ar fi eliminarea amenzilor, și să se asigure că firma aplică cele mai bune practici pentru a evita problemele în viitor.
O lege recent oficializată elimină interdicția ce nu permitea companiilor de turism cu datorii fiscale restante să accepte vouchere de vacanță de la bugetari. Măsura fusese introdusă în 2021, în contextul în care turismul intern avea nevoie de ajutor din cauza crizei coronavirusului, pentru că se dorea un mediu concurențial sănătos. Citește articolul