Articolul arată cum anumite decizii ale instanțelor pot duce la încălcări de procedură și la riscuri legale. Acest departament este interesat să înțeleagă riscurile legate de aplicarea legilor europene și de respectarea proceselor judiciare, pentru a se asigura că organizația evită astfel de situații și își îmbunătățește controalele interne.
Reluând raționamente formulate anterior, Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) a stabilit că instanța este obligată să motiveze refuzul de a face o cerere pentru o decizie preliminară atunci când îi este cerut acest lucru și nu mai există cale de atac împotriva deciziilor respectivei instanțe. Nemotivând refuzul, spune CEDO într-o decizie recentă, instanța națională îi încalcă solicitantului dreptul la un proces echitabil. Citește articolul
Departamentul este responsabil de identificarea și gestionarea riscurilor, cum ar fi amenzi mari sau probleme de reputație, care pot apărea din nerespectarea noilor cerințe privind certificatele energetice sau din asocierea cu documente falsificate.
Certificatele de performanță energetică a clădirilor vor fi cuprinse într-un registru național, ce va avea și o secțiune de informații publice, prin care cetățenii interesați vor putea verifica validitatea acestora din fața calculatorului, dacă un proiect legislativ pus luni în dezbaterea senatorilor va ajunge să se aplice. În plus, sancțiunile pentru falsificarea certificatelor de performanță energetică urmează să fie majorate. Citește articolul
Fără o structură internă bine definită, compania se expune unor riscuri semnificative, cum ar fi litigii sau decizii nevalide. Articolul ajută la înțelegerea modului în care o organizare clară contribuie la un control intern eficient și la reducerea riscurilor operaționale și legale.
Organigrama sau stabilirea structurii interne este, adesea, ignorată sau tratată cu mai puțină importanță decât ar fi necesar. Dar există cel puțin cinci motive solide pentru care e esențială stabilirea ei cât mai corectă și completă, precum și corespondența sa cu realitatea din companie, cu ceea ce se regăsește înscris în fiecare contract de muncă și cu ceea ce regăsim în Clasificarea Ocupațiilor din România. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu identificarea și gestionarea posibilelor pericole sau probleme care pot afecta compania. Nerespectarea regulilor fiscale, așa cum este descris în articol, reprezintă un risc financiar și de reputație important pe care ei trebuie să-l înțeleagă și să-l prevină.
În urma inspecțiilor fiscale finalizate în februarie 2023, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a prezentat cazul unei companii care a beneficiat pe nedrept de o bonificație la plata impozitului pe profit pentru trimestrul I din 2020. Automat, inspectorii fiscali au anulat bonificația și au stabilit o sumă suplimentară de plată. Citește articolul
Datele despre scăderea producției de petrol, prețurile volatile la gaze și problemele din transportul feroviar sunt vitale pentru a identifica și evalua riscurile legate de asigurarea energiei și fiabilitatea transportului, ajutând la pregătirea pentru situații neprevăzute.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Este important pentru acest departament să înțeleagă riscurile legate de suspendarea unor autorizații cheie, cum ar fi cea fiscală, pentru a putea evalua și gestiona mai bine pericolele care pot afecta continuitatea afacerii și conformitatea internă.
Autorizația de funcționare ca antrepozit fiscal de produse accizabile nu poate fi suspendată, pe durata unei proceduri penale, pentru că titularul acesteia este inculpat, dacă suspendarea este o sancțiune de natură penală, a stabilit recent Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul
Departamentul de Managementul Riscului este interesat de identificarea și diminuarea tuturor riscurilor care pot afecta compania, inclusiv riscurile operaționale și de siguranță legate de sănătatea angajaților. Prezentarea corectă a stării de sănătate a angajaților, prin examenul medical, reduce riscurile de incidente sau situații neprevăzute la locul de muncă.
Potrivit legislației în vigoare, lucrătorii să facă un examen medical pentru a se stabili aptitudinea acestora pentru muncă - în concret, aptitudinea pentru activitatea pentru care încheie contractul de muncă. Deși poate părea o formalitate, examenul medical la angajare este important pentru ambele părți, angajator și angajat. Printre altele, la examenul medical la angajare, candidații trebuie să fie sinceri cu privire la afecțiunile de care suferă, trebuind să declare pe propria răspundere, totodată, că nu suferă de afecțiuni precum diabet sau epilepsie. Pe lângă fapta de a declara în fals, angajatul care semnează știind că suferă, de fapt, de vreuna dintre afecțiunile listate, se expune unor riscuri inutile. Citește articolul
Acest departament este interesat de identificarea și evaluarea riscurilor financiare și legale asociate cu inspecțiile fiscale, inclusiv riscul de a suporta costuri suplimentare sau de a fi penalizat din cauza unor practici incorecte ale autorităților, și de a îmbunătăți modul în care compania gestionează aceste situații.
Suspendarea inspecției fiscale reprezintă unul dintre cele mai frecvente incidente apărute în desfășurarea activității de control asupra contribuabilului și care, de multe ori, este generat inutil sau chiar într-o manieră arbitrară de autoritățile fiscale. În consecință, prezentul material de opinie își propune să informeze cititorii cu privire la modalitățile prin care organele de inspecție fiscală încalcă prevederile legale în materia suspendării, remediile aflate la dispoziția contribuabililor și problemele din cadrul acestor demersuri. Citește articolul
Ajută la identificarea și evaluarea riscurilor legate de nerespectarea obligațiilor fiscale și la implementarea unor controale interne eficiente pentru veniturile din aceste sectoare.
Ne propunem să expunem astăzi aspectele fiscale legate de procedura de declarare și taxare a veniturilor obținute de persoanele fizice din activități agricole, silvicultură și piscicultură. Iată ce e de știut despre regulile pentru veniturile din 2022, regulile pentru veniturile din 2023 și depunerea declarației unice la termenul anual din 25 mai. Citește articolul
Acest departament analizează riscurile cu care se poate confrunta compania, iar problemele unui asigurător sunt un risc important care necesită măsuri de control și gestionare.
Companiei de asigurări Euroins i-a fost retrasă recent autorizația de funcționare, administrator interimar al acesteia fiind numit Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA). Chiar dacă, pentru moment, polițele RCA încheiate la Euroins rămân valabile, cei asigurați acolo pot renunța la ele și pot încheia unele noi la alt asigurător. În acest caz, cei asigurați la Euroins trebuie să știe că pot recupera banii pe restul perioadei de valabilitate rămase a poliței RCA. Citește articolul