Reges-Online: Operațiuni esențiale și situații speciale. Ghid practic pentru o gestionare corectă și eficientă a registrului. Vezi agenda evenimentului și participă →
Ajută la identificarea și gestionarea posibilelor riscuri legate de transportul de mărfuri, cum ar fi amenzi pentru nerespectarea noilor reguli sau întârzieri în livrări, pentru a proteja compania.
Folosirea sistemului e-Transport nu este circumstanțiată după anumite tipuri de relații comerciale. Fără a confunda cu situația de aplicare a e-Factura, operatorii economici care efectuează transporturi cu bunuri cu risc fiscal ridicat (BRFR) trebuie să declare în e-Transport, atunci când prevede legea, fără să mai conteze că vorbim de relații business-to-business (B2B), business-to-consumer (B2C) sau business-to-government (B2G). Citește articolul
Acest departament se asigură că organizația respectă legile și reglementările, iar nerespectarea noilor prevederi privind voluntariatul ar putea crea riscuri legale sau de reputație.
Întreprinderile sociale și de inserție intră, de sâmbătă, în categoria organizațiilor-gazdă care organiza și administra stagii de voluntariat, pe lângă orice persoană juridică publică sau privată, fără scop lucrativ, prevedere deja regăsiă de cadrul legislativ al voluntariatului. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de identificarea și gestionarea riscurilor legate de plecarea angajaților, mai ales când aceștia dețin informații sensibile sau know-how care pot fi folosite împotriva companiei.
Clauzele de neconcurență sau nedeturnare sunt extrem de utile pentru angajatorii care vor să-și protejeze afacerea și/sau furnizorii de eventuale deturnări sau concurență neloială din partea (foștilor) salariați. Însă, în lipsa acestora, există totuși o serie de obligații ale salariatului, prevăzute de legislația muncii, care îl pot ajuta pe angajator în legătură cu prejudiciile produse de un fost salariat care își deschide o afacere în aceeași domeniu de activitate, folosindu-se de cunoștințele pe care le-a acumulat la jobul precedent, eventual, apelând la aceeași furnizori cu care a lucrat anterior. Citește articolul
Acest departament trebuie să identifice și să gestioneze riscurile legate de controalele fiscale, să înțeleagă de ce compania poate fi vizată (de exemplu, din cauza pierderilor fiscale recurente) și să îmbunătățească procesele interne pentru a preveni problemele.
Numeroase inspecții fiscale sunt în derulare în acest moment la marii contribuabili, anunța marți Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), cu scopul de a identifica marii evazioniști. Citește articolul
Gestionarea incorectă a deplasărilor angajaților sau a compensațiilor poate duce la riscuri financiare (amenzi), legale sau de reputație. Articolul ajută la înțelegerea reglementărilor pentru a minimiza aceste riscuri și a asigura un control intern eficient.
Deplasarea salariatului la locul unde a fost trimis de angajator trebuie recompensată cu timp liber corespunzător sau un spor la salariu, dacă ea are loc în zilele de repaus săptămânal, pe lângă indemnizația de delegare ce trebuie acordată în mod obligatoriu. Citește articolul
Acest departament evaluează posibilele riscuri financiare și legale legate de neconformarea cu noile taxe sau de aplicarea incorectă a acestora și se asigură că există controale interne pentru a preveni astfel de probleme.
Furnizorii de servicii media audiovizuale la cerere, cum ar fi Netflix, HBO GO, Amazon Prime Video, Voyo, sunt obligați, începând cu luna iulie 2022, să plătească o taxă pentru veniturile obținute de la utilizatorii români pentru vizionarea de filme online, cunoscută drept „taxa Netflix”. Legea care instituie această obligație a fost adoptată recent de Parlamentul României și a intrat în vigoare în data de 3 iulie. Taxa a fost menținută la nivelul din proiectul inițial, respectiv 4% din veniturile menționate, deși în urma dezbaterilor din Senat, prima cameră sesizată, fusese redusă la 2%. Dar, deși primul termen de declarare și plată ar trebui să fie 25 august 2022, mai sunt anumite aspecte tehnice încă neclare pentru contribuabilii vizați. Citește articolul
Monitorizează mișcările piețelor bursiere și indicatorii economici pentru a identifica riscurile financiare potențiale la care este expusă compania și pentru a dezvolta strategii de protecție împotriva acestora.
Bursele europene s-au prăbușit, marți, după ce s-a aflat despre un raport fals asupra inflației din SUA, care a circulat în spațiul public. Impactul a fost major pe Wall Street, și curând valul seismic s-a răsfrânt și în Europa. Citește articolul
Orice modificare legislativă, în special una care afectează impozitarea și costurile cu personalul, poate introduce noi riscuri de conformitate sau financiare. Acest departament trebuie să identifice și să gestioneze aceste riscuri pentru a proteja compania.
Dacă Guvernul va adopta măsura propusă privind plafonarea la regimul fiscal în cazul beneficiilor extrasalariale pe care le primesc lunar angajații, de anul viitor, angajatorii ar trebui să opteze mai degrabă pentru majorări salariale în schimb, cu atât mai utile pentru angajați în contextul economic actual. Citește articolul
Articolul oferă informații esențiale pentru identificarea și gestionarea riscurilor legate de nerespectarea sistemului e-Transport, contribuind la implementarea unor controale interne eficiente pentru a evita sancțiunile și a asigura buna desfășurare a operațiunilor.
Atât materiile prime și auxiliare care se încadrează în lista bunurilor cu risc fiscal ridicat (BRFR) transportate în România ca nontransferuri, cât și bunurile rezultate în urma prestării în regim lohn și transportate în alte state trebuie declarate în sistemul e-Transport. Citește articolul
Problemele cu transportatorii aerieni și eventualele reclamații pot genera costuri neprevăzute sau pot afecta reputația firmei. Acest departament este interesat să înțeleagă cum se gestionează aceste situații pentru a identifica, evalua și reduce riscurile operaționale și financiare.
Greve ale piloților, ale însoțitorilor de zbor, reducerea numărului de angajați ai aeroporturilor și ai companiilor de transport aerian sunt doar câteva dintre motivele care au dus, doar în acest an, la întârzierea sau anularea a mii de zboruri. Cei ce au probleme cu companiile aeriene în această perioadă se pot adresa, după ce au încercat, fără succes, să rezolve situația direct cu furnizorul de servicii de transport aerian, fie Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), în cazul unui operator din țara noastră, fie Centrului European al Consumatorilor (ECC România), în cazul companiilor străine. Citește articolul