Reges-Online: Operațiuni esențiale și situații speciale. Ghid practic pentru o gestionare corectă și eficientă a registrului. Vezi agenda evenimentului și participă →
Acest departament identifică riscurile la care este expusă firma, cum ar fi scurgerile de date, și implementează măsuri pentru a le reduce și a proteja afacerea de pierderi.
O cunoscută firmă de curierat a fost amendată cu 3.000 euro pentru că nu a implementat măsurile de securitate necesare prelucrării datelor personale, în condițiile în care Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a descoperit că o bază de date de-ale sale, ce conținea datele personale a peste 26.000 de persoane fizice, era scoasă la vânzare pe un forum. Citește articolul
Acest departament este interesat să se asigure că există controale interne solide pentru calculul și plata indemnizațiilor finale, pentru a preveni erorile financiare sau riscurile legale care ar putea apărea din calcule incorecte.
La încetarea contractului individual de muncă (CIM), indiferent de modalitatea în care s-a făcut aceasta, angajatorul are obligația să îi plătească salariatului care pleacă și zilele de odihnă neluate, pe lângă drepturile salariale care i se cuvin. Important este ca, atunci când calculează indemnizația de concediu de odihnă, să ia în calcul și indemnizația de concediu medical, dacă a existat cel puțin un certificat eliberat în acest sens în ultimele trei luni înainte de încetarea CIM. Citește articolul
Pentru că nerespectarea regulilor e-Transport poate duce la amenzi și probleme, iar acest departament trebuie să identifice și să gestioneze astfel de riscuri pentru companie.
Într-un document recent publicat, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a strâns laolaltă răspunsurile oferite la peste 30 de întrebări ce vizează sistemul e-Transport. Obligația de a raporta transporturile de bunuri riscante fiscal a intrat în vigoare la 1 iulie. Citește articolul
Acest departament monitorizează riscurile legate de variațiile prețurilor materiilor prime, de inflație și de fluctuațiile valutare, care pot afecta stabilitatea financiară și operațională a companiei.
Moneda euro a scăzut, vineri, sub nivelul de 1,01 dolari, cel mai scăzut nivel din ultimii 20 de ani. Iată care sunt consecinţele concrete ale declinului valorii monedei unice europene. Citește articolul
Articolul identifică riscuri operaționale și strategice semnificative, cum ar fi eșecul infrastructurii din cauza climei extreme, problemele de sănătate publică și penuria de resurse, ajutând la evaluarea riscurilor și la dezvoltarea planurilor de continuitate.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Monitorizează riscurile de amenzi și probleme legale cauzate de nerespectarea regulilor de protecție a datelor pe site și propune măsuri pentru reducerea acestor riscuri.
Păstrarea anonimității online este în zilele noastre un deziderat greu de îndeplinit în condițiile în care simpla vizită a unui site web presupune, în mod aproape sigur, o prelucrare de date cu caracter personal. Mai mult, din nevoia de eficientizare a costurilor și dorința de maximizare a profiturilor, mulți deținători de site-uri web, fie de prezentare sau e-commerce, recurg la tot felul de metode care servesc acestor scopuri, dar care, în cele din urmă îi expun unor riscuri de sancționare pentru lipsa de conformitate din punct de vedere GDPR. Citește articolul
Această taxă introduce un risc financiar semnificativ pentru companiile care dețin sau tranzacționează terenuri agricole. Departamentul trebuie să evalueze impactul asupra strategiilor de investiții și gestionare a activelor, pentru a minimiza expunerea la riscuri fiscale neprevăzute.
Cu toate că nu reprezintă o noutate, impozitul de 80% aplicat câștigurilor din vânzările de terenuri agricole situate în extravilan dacă vânzarea apare în mai puțin de opt ani de la data achiziției inițiale se poate aplica acum, odată cu apariția recentă a unei ordonanțe ce corectează reglementarea imprecisă și neclară a normelor existente anterior în domeniu. Citește articolul
Acest departament este interesat de riscurile legale și financiare noi sau modificate pe care le poate aduce această schimbare legislativă, cum ar fi riscul de amenzi pentru munca nedeclarată sau subdeclarată și impactul asupra controalelor interne.
În proiectul de ordonanță pus în dezbatere luni la Finanțe regăsim o modificare a Codului fiscal destul de familiară - taxarea la nivel de salariu minim în cazul contractelor cu normă parțială, chestiune care s-a mai aplicat până acum doi ani și ceva. Guvernul o readuce în discuție, dar nu ne spune dacă a tras concluzia că, în cei doi ani de aplicare anterioară, măsura a dus la scopul urmărit, respectiv diminuarea fenomenului muncii subdeclarate, dezavantajos și pentru angajat, dar și pentru stat. În realitate, ne spune indirect că nu a putut controla acest fenomen altfel și încearcă să o facă, din nou, printr-un mecanism de taxare care nu va duce neapărat la creșterea gradului de conformare fiscală, din contră. Citește articolul
Înțelegerea noilor reguli privind disciplina, îndatoririle și interdicțiile personalului ajută la identificarea și evaluarea posibilelor riscuri operaționale și de conformitate, permițând elaborarea unor strategii de control intern mai eficiente.
Sancțiunile disciplinare aplicate cadrelor militare se vor înăspri, potrivit unui proiect de lege inițiat de Guvern, ce va înlocui actualul statut al acestora. Totodată, vor fi introduse și noi îndatoriri pentru acest tip de personal, dar și noi interdicții și restrângeri ale drepturilor. Citește articolul
Pentru că prezintă riscurile financiare și de conformitate legate de plecarea angajaților după traininguri plătite de instituție (riscul de a nu recupera sumele investite), precum și obligațiile de raportare a neregulilor contractuale, ajutând la prevenirea problemelor.
Codul administrativ stabilește că funcționarii publici care urmează programe de formare și perfecționare cu o durată de peste trei luni, ce sunt finanțate integral sau parțial de stat, sunt obligați să-și ia angajamentul că vor lucra în administrația publică între doi și cinci ani de la finalizarea cursurilor. Acum, printr-un proiect de hotărâre aflat în dezbatere publică la Ministerul Dezvoltării, sunt stabilite normele metodologice privind formarea și perfecționarea profesională a funcționarilor publici, ce conțin inclusiv duratele cursurilor în funcție de care se stabilește perioada pe care vor trebui s-o petreacă aceștia ca angajați ai statului. Citește articolul