avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 995 soluții astăzi

Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.

Acasă Departament: Managementul Riscului & Control Intern

Departament: Managementul Riscului & Control Intern

ACCES GRATUIT

Carantina în București, cerută de INSP pentru două săptămâni

Carantina este un risc major pentru afacere, iar acest departament trebuie să identifice și să gestioneze pericolele pentru a asigura continuarea activității și minimizarea pierderilor.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
14 Octombrie 2021 | 733 | Timp de citire: 1 min.

Carantina în București este solicitată de INSP. pentru o perioadă de 14 zile. Membrii CNSU trebuie să analizeze solicitarea Institutului Național de Sănătate Publică, pentru a emite o hotărâre în acest sens. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Trei situații în care angajatorul are obligația de a solicita sprijinul agenției teritoriale de ocupare a forței de muncă

Acest departament este atent la riscurile legale și operaționale. Respectarea procedurilor de concediere este esențială pentru a preveni posibilele litigii și daune financiare sau de reputație pentru companie.

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
14 Octombrie 2021 | 1740 | Timp de citire: 2 min.

Unul dintre scopurile declarate ale agențiilor pentru ocuparea forței de muncă și prevăzute de lege este „protecția persoanelor supuse riscului pierderii locului de muncă”. Pe lângă obligația angajatorilor de a comunica agențiilor pentru ocuparea forței de muncă locurile de muncă vacante în termen de cinci zile de la data vacantării acestora, Codul muncii prevede și obligația angajatorilor de a solicita sprijinul instituțiilor atunci când face concedieri, individuale sau colective. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Comisia Europeană a anunțat măsurile în criza prețului energiei: Compensarea facturilor, plăți amânate, scăderea temporară a taxelor

Volatilitatea prețurilor la energie și inflația reprezintă riscuri financiare și operaționale care trebuie monitorizate, evaluate și gestionate pentru a asigura stabilitatea companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
14 Octombrie 2021 | 626 | Timp de citire: 3 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele care au asigurări la City Insurance pot denunța polițele, putând recupera de la FGA restul de primă

Asigurările sunt un instrument cheie pentru managementul riscului. Acest departament trebuie să evalueze rapid impactul pierderii unei asigurări și să găsească soluții pentru a menține compania protejată.

Lucia Tozaru în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
13 Octombrie 2021 | 3482 | Timp de citire: 3 min.

City Insurance avea un portofoliu divers, cu asigurări și pentru persoanele juridice, nu doar pentru cele fizice. Firmele care au încheiate polițe de asigurări profesionale trebuie să știe că procedura de denunțare a acestor polițe de asigurare se adresează și lor, iar Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) va prelua cererile de plată în cazul apariției unei creanțe pe baza acestor asigurări - mai exact, dacă au resturi de primă de recuperat. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Specialistul răspunde

Tichetele de masă nu pot fi incluse în cuantumul salariului minim pe care angajatorul e obligat să-l acorde

Acest departament urmărește articolul pentru că detaliile despre salariul de bază și tichetele de masă ajută la prevenirea greșelilor legale sau financiare. Respectarea acestor reguli reduce riscul ca firma să primească amenzi sau să aibă probleme cu angajații.

avocatnet.ro în Specialistul răspunde
13 Octombrie 2021 | 17243 | Timp de citire: 2 min.

La negocierea salariului, angajatorul îi propune viitorului său angajat salariul minim pe economie, dar o parte din acesta înseamnă bonuri de masă. Legislația îl contrazice însă pe angajator, care e obligat în primul rând să-l plătească pe viitorul angajat cu cel puțin salariul minim stabilit prin hotărâre de Guvern. O dată, avem prevederile referitoare la salariul de bază și, apoi, dacă am admite că angajatorul procedează corect, ar însemna chiar să trecem peste scopul pentru care se acordă tichetele de masă. Explicații: Citește articolul

ACCES PREMIUM
Munca în sistem hibrid

Tipuri de programe de lucru flexibile și de ce e important să facem distincția între orar și programul de lucru

Informațiile despre tipurile de programe de lucru flexibile ajută acest departament să identifice și să prevină eventualele riscuri (legale, operaționale) care pot apărea odată cu adoptarea muncii hibride și să asigure respectarea regulilor interne.

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
13 Octombrie 2021 | 1 | 5751 | Timp de citire: 3 min.

Ca să lucreze în telemuncă și să mai vină și la sediul angajatorului din când în când, firma și salariatul pot conveni asupra unui program de lucru flexibil: asta poate însemna ore de început și de final de muncă flexibile, zile sau ore din zi când se muncește obligatoriu de la birou ș.a.m.d. Convenirea unui program de lucru flexibil presupune însă acordul dintre cele două părți. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ghid ANAF: Ce obligații au cei care realizează venituri în baza contractelor de activitate sportivă

Pentru a preveni riscurile financiare și legale, acest departament trebuie să se asigure că firma respectă regulile fiscale prezentate, gestionând riscurile legate de nerespectarea legii pentru contractele specifice.

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
13 Octombrie 2021 | 2253 | Timp de citire: 2 min.

Cei care realizează venituri în baza contractelor de activitate sportivă au obligaţia, conform legii, să declare veniturile respective şi să plătească impozit pe venit, taxe și contribuţii la stat, potrivit unui ghid publicat marți de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul

ACCES PREMIUM

AFIR: Antreprenorii asigurați la City Insurance, care au primit bani pentru afaceri rurale, trebuie să prezinte o poliță nouă

Acest departament se ocupă cu identificarea și gestionarea pericolelor care pot afecta firma, iar falimentul unui asigurător și riscul de a rămâne fără o garanție validă reprezintă un risc financiar și operațional important.

avocatnet.ro în Finanțări
13 Octombrie 2021 | 1394 | Timp de citire: 2 min.

Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) a atras atenția că firmele și PFA care au primit bani de la stat pentru afaceri rurale trebuie să prezinte o poliță nouă de asigurare, în cazul în care acestea sunt asigurate acum la asigurătorul recent intrat în insolvență City Insurance. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Intenția de a ajuta piața imobiliară cu aplicarea a două cote diferite de TVA la tranzacțiile cu locuințe e contrară legislației UE

Acest departament evaluează riscurile pentru companie. O lege care ar putea contravine normelor UE poate crea incertitudine legală și financiară, iar ei trebuie să știe cum să gestioneze aceste posibile probleme.

PwC România în Taxe și impozite
13 Octombrie 2021 | 2 | 3041 | Timp de citire: 2 min.

Deși poate fi o măsură binevenită pentru piața imobiliară și cumpărători, propunerea de a avea două cote de TVA pentru o singură tranzacție trebuie analizată și din perspectiva limitărilor politicii fiscale care decurg din legislația europeană. După cum este știut, impozitele indirecte sunt guvernate de directive europene care trebuie transpuse în legislația națională, precum și de regulamente europene care au aplicabilitate directă în legislația locală. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cele trei mari cauze care au băgat în criză lanțul global de aprovizionare. Creșterea prețurilor, principalul efect

Instabilitatea lanțului de aprovizionare și încetinirea economică reprezintă riscuri majore pentru companie, iar acest departament trebuie să le monitorizeze și să găsească soluții pentru a le gestiona.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
13 Octombrie 2021 | 741 | Timp de citire: 1 min.

Criza cipurilor de calculator, congestiile portuare și o lipsă gravă de șoferi de camion sunt trei mari motive pentru care lanțurile de aprovizionare ale lumii sunt supuse unui stres extrem. Citește articolul