Modul în care compania gestionează transparența salariilor și egalitatea de remunerare poate influența imaginea publică și reputația angajatorului. Acest departament este responsabil cu gestionarea percepției publice și cu comunicarea corectă.
Salariații vor avea dreptul să știe care sunt criteriile pe care angajatorul le are în stabilirea remunerației si a modului de promovare profesională. De asemenea, vor putea solicita informații care să le permită să-și evalueze propriul salariu comparativ cu ale colegilor lor angajați pe poziții similare. Aceste măsuri sunt cuprinse într-o directivă europeană oficializată acum câteva zile și vor trebui implementate în legislația noastră până în iunie 2026. Citește articolul
Articolul este bazat pe un comunicat de presă al unei federații patronale și prezintă o inițiativă publică susținută de mediul de afaceri. Departamentele de Relații Publice și Afaceri Corporative monitorizează astfel de anunțuri pentru a înțelege cum sunt percepute acțiunile industriei și pentru a-și gestiona propria comunicare și imagine publică.
Cei interesați să se cazeze la mare cu tarife mai mici decât în plin sezon, plătind de la 52 de lei pe noapte, pot face asta începând de azi, prin Programul “Litoralul pentru toți”, după cum apare într-un comunicat al Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR). Actuala ediție a acestui program se va încheia în a doua parte a lunii iunie. Citește articolul
Modul în care o companie implementează transparența salarială poate influența imaginea sa publică și relațiile cu angajații. De asemenea, comunicarea despre aceste schimbări legislative este importantă pentru a menține o imagine pozitivă.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 15 - 21 mai 2023. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Esențial pentru gestionarea imaginii publice a companiei și pentru comunicarea eficientă cu publicul, mai ales când apar discuții despre siguranța produselor și influența lor socială asupra copiilor.
Machiajul la fetițe, fie că îl vedem pe stradă, fie că e cerut de propriile fiice, ne intrigă și ne face să ne întrebăm cum de am ajuns atât de repede la această etapă. Boom-ul de informații și stresul pe care îl resimt zilnic copiii noștri au impact puternic asupra incidenței în creștere a pubertății precoce. Se maturizează mai repede, nu doar fizic, dar și psihic, expunându-se mai devreme la hormonii sexuali. De aici, adoptarea unor comportamente nepotrivite – precum machiajul la vârste considerate ca făcând parte din anii copilăriei. Cât de devreme e prea devreme pentru asta? Și ce le determină pe fetițele noastre să se lepede de copilărie cu vreo decadă mai devreme decât am făcut-o noi? Citește articolul
Acest departament trebuie să fie pregătit pentru comunicări publice legate de transparența fiscală (deoarece informațiile vor deveni publice) și pentru a gestiona percepția publică asupra modului în care compania se adaptează la noile reglementări.
Autoritățile fiscale de la noi au decis să introducă, mult mai repede decât se așteptau multinaționalele, obligația de a publica periodic un raport privind impozitul pe profit plătit în fiecare stat membru al Uniunii Europene. Din acest motiv, reprezentanții Camerei Consultanților Fiscali (CCF) atrag atenția, într-un document trimis recent Ministerului Finanțelor, că măsura aduce dificultăți mari companiilor vizate și că ar trebui amânată. Citește articolul
Pentru a putea comunica extern despre beneficiile și politicile favorabile angajaților, cum ar fi sprijinul pentru familiile care adoptă, contribuind astfel la construirea unei imagini publice pozitive a companiei.
Din legea care a dublat durata concediului de acomodare, începând cu data de 2 aprilie, nu mai aflăm nimic altceva în afară de modificarea duratei. La data când legea a intrat în vigoare erau în derulare însă concedii de acomodare încuviințate în baza unei legi care prevedea o durată de un an. În lipsa unor prevederi care să prelungească în mod expres aceste concedii, a apărut, desigur, întrebarea: dublarea perioadei le va profita și celor care deja sunt în concediu de acomodare? Azi am primit și răspunsul oficial privind concediile în derulare la data de 2 aprilie, pe care îl regăsiți atașat acestui articol: Citește articolul
Articolul este crucial pentru acest departament deoarece explică cum se poate proteja imaginea și reputația brandului în fața acțiunilor negative și cum se poate gestiona comunicarea în situații de criză.
În era digitalizării, “brand-ul” (care, într-o traducere simplă, ar reprezenta un tip de produs și/sau serviciu realizat/oferit de o anumită companie și vândut sub un anumit nume) capătă noi proporții, dimensiuni și complexități, nefiind suficientă livrarea de produse sau servicii calitative, senzații și emoții, ci si provocarea de a ieși in evidență, a de diferenția și a găsi metode de a „sparge zgomotul de fundal”. Social media a amplificat procesul de dezvoltare a “branding-ului”, deschizând frontiere inimaginabile de promovare a produselor și serviciilor, dar devenind și principalul instrument prin intermediul căruia se poate aduce impact negativ brandului/mărcii comerciale. Citește articolul
Poate fi util pentru a comunica publicului despre implicarea companiei în sprijinirea inițiativelor verzi sau pentru a răspunde întrebărilor legate de programele de finanțare pentru energie regenerabilă.
Persoanele fizice se pot înscrie, începând de azi, în programul prin care se pot cere bani de la stat pentru montarea unor panouri solare destinate generării de energie electrică pentru consumul propriu. Înscrierile se fac personal și în funcție de regiunea de domiciliu. Astfel, de azi se pot înscrie în aplicație persoanele fizice cu domiciliul în București sau Ilfov. De aceea, Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a răspuns recent celor mai frecvente întrebări primite în legătură cu programul Casa Verde Fotovoltaice. Citește articolul
Acest departament este interesat pentru că articolul prezintă o controversă publică între bănci și o instituție a statului, arătând cum băncile, prin asociațiile lor, comunică și își apără poziția în fața publicului și a autorităților.
În contextul sancțiunilor aplicate recent băncilor de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC), pentru că ratele împrumutaților acoperă, în primii ani de rambursare a creditului, mai mult dobânzile, comunitatea bancară spune că instituțiile de credit de la noi respectă legislația în vigoare privind calculul ratelor, iar clienții au întotdeauna posibilitatea de a opta între mai multe tipuri de rambursare, potrivit unui comunicat primit de redacția noastră. Totodată, spun reprezentanții băncilor, modul de calcul al ratelor este transparent, clienții primind un scadențar din care rezultă atât rata lunară aferentă creditului, cât și componentele acesteia. Citește articolul
Mișcările sociale precum greva din administrația publică pot influența percepția publică și pot necesita o comunicare strategică din partea companiilor, mai ales dacă sunt afectate serviciile publice.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul