Acest departament este responsabil de imaginea publică a companiei. Faptul că ANPC a anunțat controale și amenzi public necesită o comunicare strategică pentru a gestiona percepția publicului și a presei.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a amendat 11 bănci pentru că ratele percepute în primii ani de rambursare a creditului contribuie prea puțin la diminuarea pricipalei obligații de plată. Controalele vor continua la nivelul întregului sistem bancar, scopul demersului fiind, după cum au declarat reprezentanții instituției pentru avocatnet.ro, ca practicile băncilor să se modifice, iar clienții să ajungă să plătească rate la credit în care valoarea dobânzilor și rambursările datoriei principale să fie egalizate. În acest moment, demersul este unul strict de control și nu schimbă nimic pentru consumatori și creditele pe care ei le au în derulare. Citește articolul
Problema deficitului de medici este o temă de interes public major, care poate influența imaginea generală a țării și climatul social, aspecte urmărite de departamentele care gestionează relațiile cu publicul și afacerile corporative.
România a avut în ultimii ani promoții record de studenți la Medicină și de rezidenți, cu cifre ce au propulsat-o pe prima poziție în clasamentul european al absolvenților raportați la populație. Citește articolul
Informațiile despre copiii supradotați și nevoile lor speciale pot fi folosite pentru a contura mesajele publice ale companiei, în special dacă aceasta este implicată în programe educaționale sau de susținere a talentelor, demonstrând angajamentul față de dezvoltarea viitoarelor generații.
Există diverse obstacole care pot împiedica un părinte sau un specialist să identifice un copil cu aptitudini înalte, iar acesta să treacă neobservat, datorită unor așteptări stereotipe de randament ridicat. Citește articolul
În cazul unui accident de muncă grav sau al unei investigații penale legate de siguranța angajaților, reputația companiei poate fi puternic afectată. Acest departament va fi responsabil de comunicarea externă și de gestionarea imaginii publice în astfel de situații delicate.
Neluarea și nerespectarea măsurilor de securitate și sănătate în muncă sunt pedepsite inclusiv la nivelul Codului penal și fie că vorbim de fapte intenționate sau din culpă. De cele mai multe ori, ne indică practica, dosarele penale se deschid doar după ce s-a și întâmplat un accident de muncă, deși infracțiunile pe care le avem în discuție sunt unele de pericol, iar nu de rezultat. Inspecția Muncii ne-a spus că în 2022 au fost înaintate 45 de astfel de sesizări organelor de urmărire penală și că, de fapt, inspectorii au oricum posibilitatea să sisteze activitățile sau să oprească funcționarea echipamentelor de muncă în situații ce vizează nerespectarea legislației SSM. Citește articolul
Noțiunea de 'bună reputație' este centrală în articol. Pierderea acesteia, din cauza nerespectării legilor, ar afecta grav imaginea publică a companiei și relațiile cu partenerii. Departamentul de Relații Publice este direct interesat de menținerea unei imagini pozitive și de evitarea situațiilor care afectează reputația.
Legislația Uniunii Europene (UE) se opune ca o întreprindere să poată desemna o un terț responsabil de respectarea dispozițiilor UE privind perioadele de conducere și de repaus ale conducătorilor auto și să transfere astfel către aceasta din urmă răspunderea penală pentru încălcările acestor dispoziții, atunci când dreptul național nu permite luarea în considerare a încălcărilor astfel imputate prepusului menționat pentru a aprecia dacă întreprinderea de transport se conformează cerinței privind buna reputație. Este decizia pronunțată joi de Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) într-o speță de vizează legislația austriacă, care le permitea transportatorilor să nu piardă niciodată certificarea din cauza nerespectării condiției bunei reputații dacă „pasau” responsabilitatea unui terț. Citește articolul
Acest departament monitorizează politicile guvernamentale și problemele sociale care pot afecta reputația companiei sau care sunt relevante pentru angajați și publicul larg. Cunoașterea acestor măsuri poate fi utilă pentru comunicări interne sau externe.
Legislația privind ajutorul temporar acordat persoanelor cu venituri mici în 2023 pentru plata facturilor la energie, în valoare de 1.400 de lei, a suferit o serie de modificări, după cum apare într-o ordonanță oficializată joi. Astfel, s-a stabilit acum clarificarea cheltuielilor ce se pot acoperi cu banii de la stat, și anume faptul că ajutorul nu poate fi folosit la plata penalităților de întârziere, ci doar pentru plata valorilor inițiale din facturi. Citește articolul
Acest departament monitorizează evenimentele și politicile publice care pot influența imaginea companiei sau relațiile sale cu societatea. Cunoașterea modului în care statul gestionează sprijinul pentru refugiați este importantă pentru a comunica corect și pentru a arăta implicarea sau înțelegerea contextului social.
Acum ceva vreme s-a stabilit ca persoanele ce găzduiesc cetățeni străini ce au de suferit din cauza războiului din Ucraina să poată deduce o parte din cheltuielile cu cazarea și hrana acestora. Printr-o ordonanță apărută spre jumătatea lunii aprilie, Guvernul a decis ca această regulă să se schimbe începând cu luna mai, iar cei ce pot primi bani de cazare să fie chiar refugiații din Ucraina. Suma pe care o pot primi cetățenii străini, începând din mai, a fost stabilită recent, prin hotărâre de Guvern. Suplimentar, de azi începe plata sumelor necesare decontării cheltuielilor cu hrana și cazarea refugiaților, pentru lunile ianuarie-martie, potrivit Inspectoratului General pentru Situații de Urgență (IGSU). Citește articolul
Fiind vorba despre un program de sprijin guvernamental care afectează un număr mare de cetățeni (posibili clienți sau părți interesate), departamentul de relații publice poate folosi aceste informații pentru a comunica transparent și pentru a-și gestiona imaginea publică, în special dacă firma este un furnizor de energie și este implicată în acest program.
În acest an, persoanele cu venituri mici beneficiază de un ajutor de 1.400 de lei, bani pe care-i pot folosi pentru plata facturilor la energie, indiferent dacă vorbim despre cele curente sau restante. Printr-o ordonanță ce se aplică deja, s-a stabilit modificarea regulilor acestui ajutor, printre altele, pentru a completa tipurile de energie vizate de sprijin și pentru a lămuri situația penalităților ce apar la plata cu întârziere a facturilor de energie. Citește articolul
Dacă apar probleme cu plata salariilor, imaginea companiei poate fi afectată, iar acest departament trebuie să știe cum să gestioneze percepția publică și să comunice corect.
Știrea recentă potrivit căreia un angajator și-a sancționat toți angajații „pentru că nu-și fac treaba” și nu le-a plătit salariile la termenul prevăzut în contract este de natură să-i sperie pe lucrători și să le dea angajatorilor de înțeles că pot proceda astfel în anumite situații. Salariul, fiind un element esențial al contractului individual de muncă, nu este nici un privilegiu și nici un instrument cu ajutorul căruia angajatorul ar putea să impună respectarea regulilor de disciplină a muncii ori realizarea, întocmai și la timp, a sarcinilor de serviciu. Citește articolul
Acest departament monitorizează politicile guvernamentale și ajutoarele sociale, mai ales cele care sunt de interes public larg, pentru a înțelege tendințele și a gestiona corect comunicarea companiei.
În cazul în care autoritățile descoperă că, atunci când s-a stabilit acordarea ajutorului pentru plata facturilor la energie, beneficiarul nu îndeplinea condițiile necesare pentru a-l primi, cardul de energie se va anula, iar plățile către acesta se vor sista, potrivit unei ordonanțe prin care au fost aduse recent mai multe schimbări în legătură cu ajutorul pentru energie. Totuși, banii deja plătiți de beneficiarul cardului vor fi suportați de la bugetul de stat și nu vor trebui returnați. Citește articolul