Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul de Relații Publice trebuie să fie la curent cu toate restricțiile pentru a comunica corect și transparent cu publicul, clienții și partenerii despre modul de operare al firmei, mai ales în perioade speciale cum ar fi Paștele.
Guvernul a dat joi seara undă verde celor mai recente măsuri adoptate de Comitetul Național pentru Situații de Urgență: încă 30 de zile stare de alertă pe teritoriul României, până pe 12 mai, inclusiv. Totodată, avem și unele restricții noi, dar și câteva măsuri de relaxare pentru perioada Paștelui creștin. Azi a apărut în Monitorul Oficial și hotărârea care le cuprinde pe toate Citește articolul
Acest departament comunică publicului și partenerilor despre acțiunile firmei. Informațiile despre cum firma își protejează angajații, mai ales cu sprijin financiar de la stat, pot fi folosite în comunicare.
Din ianuarie 2021, angajatorii care au costuri cu vaccinarea salariaților, pentru împiedicarea răspândirii bolilor care pun în pericol sănătatea acestora și cea publică, scapă de plata taxelor aferente (impozit pe venit și contribuții sociale pentru pensii și sănătate). Însă, din moment ce vaccinarea anticoronavirus e asigurată gratuit de autorități în prezent, angajatorii o vor putea aplica abia când vor avea costuri în acest sens. Citește articolul
Acest departament gestionează comunicarea cu publicul și cu autoritățile, deci trebuie să știe cum să informeze clienții despre noile măsuri și cum să mențină o relație bună cu instituțiile statului.
Prefectul Capitalei, Alin Stoica, a declarat, joi, că un ghid de bune practici pentru evitarea aglomerării, realizat împreună cu organizaţiile retailerilor, va fi disponibil pentru magazine. Citește articolul
Acest departament este interesat de subiectele de interes public major, mai ales cele care implică decizii legale importante și dezbateri în societate, pentru a gestiona imaginea publică a companiei și comunicarea externă pe teme sensibile.
Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) a stabilit joi că, în cazul vaccinării obligatorii a copiilor, nu poate fi vorba despre încălcarea prevederilor privind dreptul la viață privată din Convenția Europeană a Drepturilor Omului, așa cum susțineau mai mulți părinți ai unor copii nevaccinați și care, din acest motiv, n-au putut fi înscriși la creșă sau grădiniță în Cehia. Citește articolul
Urmărește dezbaterile publice despre politicile guvernamentale de sănătate și modul în care acestea sunt percepute de asociațiile profesionale și public, pentru a gestiona imaginea și comunicarea companiei pe subiecte relevante.
Implicarea farmaciștilor în campania de testare rapidă pentru depistarea COVID-19 este tardivă, dificil de implementat în condiții de maximă siguranță în contextul actual și ar putea avea o eficiență redusă, întrucât presupune costuri pentru populație, potrivit unui comunicat de presă remis azi redacției noastre de către Asociația Farmaciilor Independente Ethica (AFIE). Citește articolul
Gestionează comunicarea externă și imaginea companiei. Este interesat de modul în care compania răspunde apelului autorităților și comunică public implicarea sa în campania de vaccinare, pentru a-și consolida reputația.
Deși nu pot face prea multe, în prezent, pentru a ajuta eforturile autorităților, angajatorii pot lua unele măsuri interne în acest sens, conform specialiștilor. În orice caz, fiecare angajator trebuie să fie atent atunci când decide să sprijine direct sau indirect vaccinarea anticoronavirus, dacă nu vrea să riște să aibă probleme ulterior. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe cum este percepută țara din punct de vedere economic, pentru a putea comunica eficient despre companie și despre mediul în care activează, mai ales în relația cu publicul și cu partenerii externi.
Economia României figurează pe locul 13 în UE şi reprezintă 1,6% din economia Uniunii, conform datelor publicate de Eurostat pentru anul 2020 privitor la PIB exprimat în euro (valori nominale). Citește articolul
O discuție despre taxarea 'profiturilor din pandemie' poate genera dezbateri publice și poate influența percepția despre companiile care au avut succes în acea perioadă. Acest departament ar fi interesat să gestioneze imaginea publică și comunicarea.
FMI a solicitat o taxă suplimentară temporară pentru cei care s-au „îmbogățit” în timpul pandemiei, pentru reducerea inegalităților sociale. Citește articolul
Acest departament poate folosi informațiile despre sprijinul oferit angajaților pentru educația copiilor lor pentru a îmbunătăți imaginea companiei și a comunica angajamentul social al firmei, mai ales dacă facilitatea devine un beneficiu real și palpabil.
Și microfirmele, și PFA-urile ar urma să poată să scadă din impozit cheltuielile cu educația timpurie, în limita a 1.500 de lei pe lună pentru fiecare copil, prevede un proiect de lege ajuns recent la Senat. Până acum câteva zile, facilitatea era valabilă doar pentru plătitorii de impozit pe profit, dar a fost suspendată temporar de Guvern din cauză că era problematică. Citește articolul
Departamentul comunică extern despre modul în care compania gestionează perioadele de criză, cum își sprijină angajații și cum se adaptează la schimbările legislative, iar modificările aduse programului Kurzarbeit pot fi subiecte de comunicare.
Programul Kurzarbeit, ce este reglementat prin OUG 132/2020, urmează să sufere joi un nou set de modificări. Concret, vorbim de o lege ce vizează, printre altele, posibilitatea de reducere a timpului de lucru cu până la 80%, dar numai cu acordul salariaţilor, şi o altă modalitate de calcul a indemnizaţiei Kurzarbeit. Pentru a fi puse în aplicare efectiv, însă, acum este nevoie și de modificarea normelor programului Kurzarbeit. Citește articolul