Acest departament este interesat ca toate tranzacțiile interne să fie corecte, transparente și conforme cu regulile fiscale, ceea ce contribuie la o bună guvernare a companiei și la încrederea investitorilor.
Cheltuielile cu serviciile prestate de entități afiliate este unul dintre subiectele principale abordate în cadrul inspecțiilor fiscale. Încadrarea, recurentă, a acestui tip de cheltuieli în categoria cheltuielilor nedeductibile este, așadar, un subiect foarte des disputat în instanță de către contribuabili. Ne propunem să abordăm acest aspect printr-o serie de materiale care să conțină cadrul legislativ aplicabil, practica autorităților fiscale din România și să încheiem printr-un sumar al deciziilor obținute în instanță de către contribuabil pe această tematică. Citește articolul
Aceste departamente ar trebui să fie interesate, deoarece un scor de risc fiscal negativ, determinat de noul sistem, ar putea afecta reputația companiei și modul în care este percepută de investitori sau organismele de guvernanță. Asigurarea conformității fiscale este o componentă cheie a bunei guvernanțe.
Reprezentanții Ministerului Finanțelor (MF) au început un proces de consultare a pieței înainte de a face achiziția publică pentru viitorul sistem informatic, de tip Big Data, al Fiscului. Astfel, din caietul de sarcini publicat de MF aflăm că viitorul sistem informatic de date integrate (numit, pe scurt, SIDI) va putea să gestioneze volume imense de date și să facă analize în timp real pentru detectarea neconformării fiscale. Ba mai mult, sistemul va putea inclusiv să prezică dacă un contribuabil intenționează să fraudeze statul. Citește articolul
Investitorii sunt foarte interesați de performanța de sustenabilitate a companiilor, iar acest departament trebuie să înțeleagă noile standarde de raportare pentru a le oferi informații relevante și transparente.
În următorii ani, mult mai multe companii vor fi obligate să publice informații legate de sustenabilitate, conform unei directive europene aflate foarte aproape de momentul oficializării. În România, se preconizează că peste 6.000 de companii vor fi obligate în viitorul apropiat să raporteze informații privind sustenabilitatea, față de aproximativ 750 de companii, în prezent. Regulile existente acum vor fi extinse, practic, pentru a se aplica unui număr mai mare de societăți europene și noneuropene listate care operează pe piețele reglementate ale UE. Citește articolul
Investitorii sunt interesați de perspectiva macroeconomică, politicile guvernamentale și riscurile asociate inflației și intervențiilor în piață, deoarece acestea pot influența performanța companiei și valoarea investițiilor.
România bifează 4 din cele 7 pre-condiții ale declanșării unei spirale de creștere a salariilor și prețurilor: o piață a muncii încordată, creștere de salarii în două cifre și apropiată de o inflație prodigioasă și politică fiscală relaxată, care le stimulează pe primele trei criterii. Citește articolul
Planurile de acțiuni pentru angajați sunt importante pentru modul în care compania este condusă și pentru atragerea investitorilor, deoarece arată cum sunt motivați și recompensați angajații cheie, influențând performanța pe termen lung.
Competiția pentru forța de muncă determină angajatorii să caute diverse metode să atragă, să rețină și să recompenseze personalul performant. Recompensarea angajaților în instrumente de capitaluri, în plus față de pachetul salarial și beneficiile uzuale, a început, din aceste motive, să prindă tot mai mult teren. Conform studiului salarial PwC Paywell România, 10% dintre companiile respondente folosesc deja această soluție care poate fi realizată prin aderarea angajaților la planuri de tip stock option plan (SOP), restricted stock unit (RSU) plan, employee stock ownership plan (ESOP) și altele asemenea. Citește articolul
Performanța economică a României și a UE, precum și direcțiile strategice privind energia, sunt informații importante pentru a comunica cu investitorii și pentru a demonstra stabilitatea și adaptabilitatea companiei la contextul macroeconomic.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Transparența și conformitatea cu reglementările de mediu sunt aspecte importante pentru investitori (factori ESG), iar departamentul va raporta progresul în acest sens.
Comisia Europeană (CE) propune noi standarde, numite Euro 7, pentru reducerea emisiilor poluante provenite de la vehicule și îmbunătățirea calității aerului. Pe lângă actualizarea și înăsprirea limitelor pentru emisiile de poluanți, printre noile cerințe se numără și asigurarea faptului că autoturismele noi rămân curate mai mult timp, respectiv că vehiculele respectă normele pentru o perioadă mai lungă decât cea din prezent. Citește articolul
Asigură că managementul companiei respectă legile muncii și drepturile angajaților, un aspect important pentru o bună guvernanță corporativă și pentru încrederea investitorilor.
„Angajatul X constată că ocupă același post ca alți doi colegi de-ai săi, dar există diferențe între ce scrie în fișa postului fiecăruia dintre ei. În plus, X constată că are mai multe sarcini decât ceilalți doi, dar salariile sunt toate trei egale între ele. Are angajatorul o abordare corectă aici?” Ca să răspundem la această întrebare trebuie să avem în vedere dreptul angajatorului de a stabili organizarea și fuuncționarea activității sale și limitările sale. Citește articolul
Investitorii și conducerea companiei au nevoie să știe cum politicile guvernamentale și taxele din sectorul energetic influențează performanța financiară a firmei, pentru a comunica transparent și a lua decizii strategice.
Statul a încasat în primele nouă luni între 10 și 15 miliarde de lei exclusiv din suprataxarea companiilor energetice în contextul dereglementării pieței. La această sumă se mai adaugă venituri suplimentare obținute din dividende și impozite pe profit, o consecință a câștigurilor extraordinare realizate de sector, precum și venituri suplimentare din TVA și accize. Citește articolul
Asigură transparența și responsabilitatea companiei, arătând investitorilor că afacerea respectă legile și gestionează bine riscurile, ceea ce sporește încrederea.
Între Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și asociațiile reprezentantive ale companiilor din domeniul înfrumusețării urmează să se încheie un protocol de colaborare, a precizat vineri șeful instituției. De ce? Pentru a obține mai ușor informații despre cei care prestează asemenea servicii fără autorizare și fără a-și fiscaliza veniturile. Citește articolul