Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Departamentul de Responsabilitate Socială și Sustenabilitate ar aprecia inițiativa pentru beneficiile ecologice menționate, cum ar fi reducerea emisiilor și a aglomerației, care contribuie la o societate mai verde și la obiectivele de sustenabilitate ale companiei.
Din această lună, cu condiția absolvirii unui curs de instruire practică, șoferii ce dețin categoria B pot conduce și motociclete cu cilindree maximă de 125 cm3. Pentru a putea conduce astfel de motociclete, șoferii nu trebuie să aibă asupra lor adeverința ce dovedește absolvirea cursului practic și nici să-și preschimbe permisul de conducere, polițiștii verificând online existența acestui drept. Citește articolul
Acest departament se ocupă de modul în care firma își îndeplinește responsabilitatea socială. Angajarea minorilor în condiții sigure, etice și fără a le pune în pericol dezvoltarea este un aspect important al responsabilității sociale a oricărei organizații.
Prestator casnic poate fi orice persoană fizică, aptă de muncă, care își dorește suplimentarea venitului prin desfășurarea de activități casnice ocazionale, în una sau mai multe gospodării, în schimbul unor bonuri valorice/tichete cu valoarea brută de 15 lei. Totuși, care sunt reglementările legale pentru persoanele care încă nu au împlinit vârsta de 18 ani, dar își doresc să presteze activități casnice înscrise în lista de activități casnice prevăzute de lege? Citește articolul
Este departamentul central care se ocupă de inițiativele de sustenabilitate și responsabilitate socială ale companiei și de pregătirea rapoartelor despre aceste subiecte.
Conceptul de dublă materialitate, introdus de Directiva UE privind raportarea corporativă de sustenabilitate (CSRD), urmărește identificarea celor mai importante aspecte de sustenabilitate/durabilitate pentru companie și părțile interesate, precum și evaluarea impactului generat de acestea asupra mediului și societății. Citește articolul
Reducerea risipei alimentare și donarea alimentelor nevândute sunt acțiuni importante care arată responsabilitatea socială a companiei și contribuie la obiectivele de sustenabilitate.
Legea impune operatorilor economici din sectorul agroalimentar, inclusiv cei din industria hotelieră și alimentația publică, să implementeze măsuri de prevenire a risipei alimentare, obligându-i să adopte cel puțin două din zece măsuri stabilite. Normele de aplicare recente detaliază măsurile specifice pentru fiecare etapă a lanțului alimentar și impun, între altele, adoptarea unui plan anual de măsuri sau comunicări anuale către angajați despre obiectivele de reducere a risipei. În plus, clienții trebuie să fie informați despre posibilitatea de a lua acasă alimentele neconsumate, fără costuri suplimentare, drept ce trebuie menționat în meniuri. Vorbim, totodată, de colectarea separată a deșeurilor alimentare, pe categorii, dar și de redirecționarea de către unitățile de alimentație publică a alimentelor către operatorii receptori sau consumatorii finali. Citește articolul
Articolul subliniază responsabilitatea socială a companiilor față de angajații lor, promovând idei precum demnitatea umană și o retribuire echitabilă. Acestea sunt aspecte cheie ale sustenabilității și responsabilității sociale corporative (CSR/ESG).
În relațiile de muncă sunt cel puțin șapte milioane de întâmplări care, într-un fel sau altul, pot deveni oricând o știre; pot fi trase peste șapte milioane de semnale de alarmă în privința modului în care se desfășoară relațiile de muncă și, cu siguranță, găsim tot atâtea motive pentru semnala la nivel jurnalistic neconformități, încălcări ale drepturilor fundamentale și ale celor mai elementare norme -- însă trebuie să o facem cu responsabilitate și cu gândul la consecințele unui astfel de demers pentru cei direct implicați; pentru că ei sunt, de fapt, cei mai vulnerabili. Citește articolul
O companie responsabilă social se asigură că angajații au un mediu de lucru etic și respectuos, fără hărțuire, ceea ce este un punct important pentru imaginea și valorile firmei.
Printr-un proiect pus în dezbatere săptămâna trecută, se dorește modificarea metodologiei privind prevenirea și combaterea hărțuirii pe criteriul de sex, precum și a hărțuirii morale la locul de muncă. Autorii propunerii de modificare sunt cei de la Ministerul Educației, care, fără să explice de ce metodologia actuală nu li se aplică instituțiilor de învățământ (li se aplică - n.red.), prezintă un text pe alocuri redundant, pe alocuri problematic. O scurtă analiză: Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care compania își respectă responsabilitățile sociale, inclusiv crearea unui mediu de lucru echitabil, divers și incluziv, liber de hărțuire și discriminare.
Violența, hărțuirea și discriminarea afectează grav dreptul la muncă și demnitatea angajaților, iar Organizația Internațională a Muncii (OIM) a identificat 15 situații în care lucrătorii pot suferi aceste abuzuri în mediul profesional. Deși există reglementări legale care interzic astfel de comportamente, aplicarea efectivă a acestora rămâne problematică, iar cadrul legislativ actual nu asigură o protecție suficientă pentru un mediu de muncă liber de hărțuire, conform Convenției OIM 190/2019. Citește articolul
Companiile cu programe de responsabilitate socială care vizează educația sau sprijinul comunităților școlare sunt interesate de noile reguli din învățământ pentru a-și adapta inițiativele și a înțelege mai bine mediul școlar.
În cazul în care nu respectă una dintre obligațiile pe care le au la școală, și anume, dacă deranjează orele, elevii vor risca să fie mutați într-o altă clasă, unde, sub supravegherea unui profesor, vor desfășura diverse activități legate de școală, cum ar fi lectură suplimentară sau completarea unor fișe de lucru, după cum apare în noul statut al elevului, oficializat de curând. Citește articolul
Acest departament se preocupă de modul în care firma își îndeplinește responsabilitățile față de societate și angajați. Asigurarea siguranței și bunăstării angajaților, inclusiv prin prevenirea accidentelor legate de muncă, este o componentă cheie a responsabilității sociale.
„Sunt oameni, nu roboți” ar putea fi sinteza acestui material, întrucât oamenii au nevoi diferite, griji diferite și reacționează diferit în contexte similare, iar mediul în care își desfășoară activitatea pentru a-și asigura, sperăm noi, acoperirea tuturor nevoilor, de la cele de bază și până la cele de dezvoltare profesională, influențează comportamentul lor și atunci când se deplasează către și dinspre locul de muncă sau în interes de serviciu. Discutăm azi despre accidentele de traseu și cele accidentele de muncă de circulație, precum și despre ce putem face ca să încercăm, ca angajatori, să ne aducem aportul la scăderea numărului de astfel de accidente. Pentru că, deși nu putem să influențăm cum conduc alții, putem influența nivelul de stres și oboseală care se resfrânge asupra propriilor angajați și nu numai.
Acest serviciu se ocupă de imaginea companiei și de modul în care aceasta contribuie la o societate mai bună și un mediu mai curat. Prin Rabla Plus, firma poate demonstra că este preocupată de protecția mediului.
Cea de-a treia etapă de înscrieri în cadrul Programului Rabla Plus 2024 a început chiar azi. Astfel, persoanele fizice, persoanele juridice, unitățile administrativ-teritoriale și instituțiile publice interesate de achiziționarea unei mașini noi electrice sau hibride pot depune deja cereri în acest sens. Citește articolul