Acest departament este direct responsabil de gestionarea datelor angajaților și de toate procesele de angajare, modificare și încetare a contractelor, iar noul sistem REGES va schimba modul în care se desfășoară aceste operațiuni.
REGES Online, sistemul care va înlocui actualul registru de evidență a salariaților, pare a intra în linie dreaptă, după cum reiese dintr-o prezentare a acestuia organizată astăzi de Inspecția Muncii, la care a participat și avocatnet.ro. Cu lansare planificată la sfârșitul lui 2024, sistemul aduce acces multi-platformă, automatizări și integrări avansate. Angajatorii vor beneficia de funcționalități noi în administrarea datelor de muncă, iar angajații vor dobândi, în premieră, accesul la propriul dosar de muncă, drept pe care îl au astăzi numai la nivel teoretic. Citește articolul
Departamentul de HR trebuie să știe datele alegerilor pentru a gestiona programul angajaților, posibilele zile libere pentru vot, și pentru a planifica activitățile companiei în jurul acestor evenimente naționale, mai ales când o zi de alegeri coincide cu o sărbătoare legală.
În acest an, mai exact, în 24 noiembrie și 1 decembrie (Ziua Națională a României), se vor organiza alegerile pentru președintele țării și cele parlamentare, după cum stabilesc două hotărâri apărute joi. Asta înseamnă că, dacă la prezidențiale vom avea și un al doilea tur (o situație foarte probabilă), se vor organiza alegeri în trei weekenduri succesive. Citește articolul
HR-ul este interesat de bunăstarea angajaților și de drepturile lor medicale. Informațiile despre terapia durerii îi pot ajuta să înțeleagă mai bine serviciile medicale disponibile și să-i sprijine pe angajați.
Printr-o lege apărută joi, dar care se va aplica din octombrie, s-a stabilit ca pacienții asigurați să aibă dreptul la servicii medicale pentru terapia durerii, modificându-se astfel Legea sănătății. Aceste servicii medicale presupun diagnosticare, tratament și monitorizare a pacienților cu dureri acute sau cronice. Citește articolul
Acest departament este responsabil de bunăstarea angajaților și de informarea lor. Știrile despre servicii medicale extinse, în special pentru depistarea bolilor grave, sunt importante pentru că ajută la menținerea sănătății forței de muncă și la planificarea beneficiilor.
Medicii pot elibera, începând din această lună, trimiteri persoanelor neasigurate pentru analize și consultații, în cazul existenței unor suspiciuni în legătură cu existența unei boli oncologice. În plus, acum, persoanele fără asigurare se pot testa pentru hepatita B sau C, iar gravidele neasigurate pentru HIV/ SIDA, costurile cu testarea urmând să fie decontate de casele de asigurări de sănătate. Citește articolul
Interesează pentru a informa angajații despre noile reguli de siguranță în trafic, mai ales dacă folosesc biciclete sau trotinete pentru a veni la muncă sau în deplasări de serviciu, prevenind astfel incidente sau probleme legale.
Legislația rutieră s-a modificat recent, în sensul obligării de a se supune testării antidroguri și antialcool a bicicliștilor și conducătorilor de trotinete, adăugând o nouă contravenție în Codul rutier. Amenzile pentru neconformare au valori de peste 1.300 de lei. Codul rutier îi sancționa și înainte pe cei care conduceau aceste vehicule sub influența alcoolului, însă noile reguli, care se aplică din 9 iulie, clarifică aspectele legate de sustragerea de la testare. Citește articolul
Articolul este crucial pentru procesele de recrutare și angajare a personalului medical din străinătate, explicând noile cerințe de recunoaștere a calificărilor. De asemenea, oferă informații despre motivele pentru care medicii români aleg să plece din țară, aspecte relevante pentru strategiile de retenție a angajaților.
Guvernul urmează să adopte în curând un proiect de hotărâre care aduce schimbări în ceea ce privește recunoașterea diplomelor de medic specialist obținute în afara Uniunii Europene, în țări altele decât Australia, Canada, Israel, Noua Zeelandă și Statele Unite ale Americii. Citește articolul
Articolul este de interes direct pentru departamentul de Resurse Umane deoarece detaliază responsabilitățile angajatorului legate de planificarea și implementarea programelor de formare profesională, gestionarea concediilor de formare și a costurilor aferente, precum și aspecte legate de contractele de muncă și drepturile angajaților.
Formarea asigurată de angajator în contextul obligațiilor sale legale în acest sens nu poate fi făcută altfel decât pe cheltuiala sa. Dincolo de discuția privind recuperarea investiției în formarea profesională prin clauzele specifice din contracte, ideea de a forma un angajat pe banii firmei și de a-i opri apoi banii puțin câte puțin din salariu reprezintă o încălcare a prevederilor Codului muncii - atât din perspectiva condițiilor de formare, cât și din perspectiva modului în care se pot face rețineri salariale. Citește articolul
Oferă informații esențiale despre recalcularea pensiilor, un subiect de mare interes pentru angajați și foști angajați. Departamentul de HR poate folosi aceste informații pentru a răspunde întrebărilor personalului sau pentru a-i direcționa către resursele corecte.
Pentru că în spațiul public au apărut mai multe discuții despre deciziile pe care le primesc unii pensionari în această perioadă, care ar viza, de fapt, reducerea pensiilor, Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) subliniază faptul că acele decizii nu au legătură cu recalcularea pensiilor în baza noii legi, ci sunt decizii de revizuire, acțiune care are loc atunci când sunt constatate greșeli apărute la calcule și care pot stabili atât creșterea valorii pensiei, cât și scăderea ei. Citește articolul
Articolul vorbește despre zilele aniversare și modul în care o instituție mare acordă recompense (bani, obiecte, felicitări) angajaților, ceea ce este relevant pentru strategiile de recunoaștere și motivare a personalului.
Printr-un ordin apărut în această dimineață, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a stabilit extinderea listei zilelor aniversare pentru minister cu o nouă dată. În astfel de zile, potrivit legislației în vigoare, structurile MAI sărbătorite pot organiza diverse activități festive și pot decide acordarea de recompense propriilor angajaților. Citește articolul
HR-ul trebuie să știe ce schimbări apar în legislația rutieră care pot afecta angajații, mai ales dacă aceștia conduc mașinile firmei sau au nevoie de permis pentru a-și îndeplini sarcinile. Aceste schimbări pot influența condițiile de angajare sau continuarea colaborării.
Evaluarea psihologică a șoferilor trebuie făcută de-acum, în anumite situații, și ulterior obținerii permisului de conducere, potrivit unei ordonanțe recente. Medicii, indiferent de specializare, pot identifica la șoferi simptome ce pot afecta capacitățile psihologice necesare pentru a conduce autovehicule, iar aceștia vor trebui să fie supuși unei evaluări psihologice. Dacă sunt declarați inapți psihologic, șoferii vor rămâne fără permis de conducere. Citește articolul