avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 736 soluții astăzi
Acasă Departament: Resurse Umane (HR)

Departament: Resurse Umane (HR)

ACCES GRATUIT
Revista presei

Dobânzile ridicate au pus frână vânzărilor de locuințe. Constructorii încearcă acum să atragă clienți cu reduceri și mobilă cadou

Pentru a înțelege mai bine structura demografică a populației (etnie, limbă), ceea ce îi poate ajuta în strategiile de recrutare, diversitate și incluziune, și în adaptarea politicilor interne.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
31 Ianuarie 2023 | 984 | Timp de citire: 4 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

O nouă sesiune parlamentară începe miercuri: Care sunt cele mai importante măsuri ce vizează cetățenii care s-ar putea aplica în curând

Multe propuneri legislative influențează direct politicile de personal, beneficiile acordate angajaților (concedii, alocații), precum și procesele de recrutare și instruire (ex: pregătirea șoferilor, interzicerea cumulului pensie-salariu la bugetari).

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
30 Ianuarie 2023 | 4736 | Timp de citire: 3 min.

Miercuri va începe prima sesiune ordinară din acest an a Parlamentului, iar pe agendă se află mai multe proiecte care vizează cetățenii și care ar putea deveni legi în curând. Cele mai multe dintre proiectele amintite sunt relativ recente, adică sunt apărute de cel mult un an, dar sunt și câteva mai vechi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum știm dacă trebuie sau nu să suportăm costul ochelarilor pentru angajați

Este esențial pentru gestionarea drepturilor angajaților, a beneficiilor, a sănătății lor la locul de muncă și pentru a ști când și cui trebuie să ofere ochelari compania.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
30 Ianuarie 2023 | 10261 | Timp de citire: 3 min.

Angajatorul are obligații de prevenție și trebuie să identifice riscurile ce țin de sănătatea și securitatea în muncă și să ia măsuri corespunzătoare pentru a reduce aceste riscuri. Acesta este contextul în care putem discuta de obligația eventuală de a suporta costul ochelarilor pentru angajați. În primul rând, trebuie să existe examinări regulate, unde să se constate eventualele probleme de vedere, iar dacă medicii oftalmologi recomandă angajaților, la controale, portul ochelarilor, atunci știm sigur că angajatorul are obligația să suporte toate aceste costuri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Care e numărul maxim de reprezentanți pe care și-i pot alege angajații într-o companie

Este direct interesat pentru că se ocupă cu relațiile dintre angajați și firmă, cu organizarea proceselor interne și cu buna desfășurare a alegerii reprezentanților angajaților, conform legii.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
30 Ianuarie 2023 | 4504 | Timp de citire: 1 min.

Noua lege a dialogului social nu vine să impună angajaților un număr maxim de reprezentanți sau un număr minim, ci stabilește ca regulă acordul părților - angajați și angajator. Doar în lipsa acestui acord intră în vigoare pragurile maximale prevăzute de lege. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Absențele pentru situații neprevăzute - acordăm sau nu tichetele de masă?

Gestionează absențele angajaților, planifică recuperarea acestora, se ocupă de tichetele de masă și stabilește proceduri interne clare pentru aceste situații.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
30 Ianuarie 2023 | 2 | 14328 | Timp de citire: 3 min.

Pentru angajații care primesc tichete de masă, absențele motivate de situații neprevăzute, în limita a zece astfel de zile (lucrătoare) într-un an calendaristic pot pune probleme angajatorilor în privința acordării tichetelor. Plecând de la ideea că acele zile se plătesc în luna în care s-au înregistrat absențele, dar și de la principiul că acele zile de absență se recuperează, oferirea tichetului de masă, în luna de absență, ar trebui să fie soluția în această discuție. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Agenda săptămânii 30 ianuarie - 5 februarie 2023

HR-ul trebuie să știe despre termenele de actualizare a salariilor în Revisal, despre facilitățile fiscale legate de beneficiile angajaților (ex: abonamente sport) pentru a le include corect în salarii și despre modificările legislative care pot influența recrutarea și costurile cu personalul (ex: vârsta șoferilor profesioniști).

avocatnet.ro în Aspecte juridice
30 Ianuarie 2023 | 1031 | Timp de citire: 2 min.

În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii care începe astăzi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Distincția între orele suplimentare și orele de recuperare în cazul absențelor pentru situații neprevăzute. Evidența cât mai exactă a timpului de lucru, deosebit de importantă

Trebuie să știe exact cum să gestioneze absențele angajaților și recuperarea acestora, mai ales pentru angajații part-time, fără a crea probleme legale sau de salarizare.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
30 Ianuarie 2023 | 6283 | Timp de citire: 3 min.

Angajatorii trebuie să fie destul de preciși în ținerea evidenței timpului de muncă - la modul general, dar necesitatea se vede cu atât mai mult în situații precum cele în care angajații beneficiază de dreptul de a absenta pentru situații neprevăzute. În practică, pentru a evita discuțiile complicate atât cu organele de control, cât și cu angajații, ideal e ca din pontaje să reiasă cât mai clar când și cât a absentat angajatul și când și cât se recuperează în contul respectivei absențe. Riscul este ca, în practică, angajatorii, dar și angajații să facă unele confuzii între orele suplimentare și orele de recuperare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Metodologia de autorizare a furnizorilor de formare profesională a fost oficial modificată

Deoarece articolul detaliază noile reguli pentru autorizarea programelor de formare profesională și calitățile necesare formatorilor, ceea ce este esențial pentru planificarea programelor de dezvoltare a angajaților și alegerea corectă a furnizorilor de training.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
30 Ianuarie 2023 | 3207 | Timp de citire: 2 min.

Metodologia privind autorizarea furnizorilor de formare profesională a primit, după o lungă perioadă de timp în care nu a mai fost actualizată, mai multe modificări, printr-un ordin ce stabilește, începând din 27 ianuarie, alte durate minime ale programelor de formare, câteva reguli mai detaliate privind formatorii și aspecte legate de formarea ce se desfășoară la distanță. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Obligația angajatorilor de a suporta prețul ochelarilor pentru cei care lucrează în fața ecranului - ce tratament fiscal trebuie aplicat

Oferă informații esențiale despre modul în care compania trebuie să asigure controale medicale și ochelari angajaților care lucrează mult la calculator, fără ca aceștia să plătească, gestionând corect beneficiile angajaților.

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
29 Ianuarie 2023 | 3 | 22604 | Timp de citire: 3 min.

Obligația angajatorilor de a suporta prețul ochelarilor ce servesc la prevenirea sau corecția problemelor oftalmologice în cazul celor ce lucrează preponderent în fața ecranelor se traduce printr-o cheltuială pe care angajatorii o pot deduce din impozit și care este neimpozabilă în sensul impozitului pe salarii. Dacă până acum existau reticențe în cazul temeiului de justificare a acestor cheltuieli, acum nu ar mai trebui să existe. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză Dragă Internet, uită-mă! O persoană își poate exercita dreptul de a fi uitată când motoarele de căutare prezintă informații eronate sau inexacte

Poate fi interesat să înțeleagă drepturile angajaților privind protecția datelor și cum pot fi abordate informațiile online despre aceștia, mai ales dacă le afectează imaginea profesională.

Baciu Partners în GDPR & Protecția datelor personale
29 Ianuarie 2023 | 3745 | Timp de citire: 5 min.

Dreptul de a fi uitat nu reprezintă, în sine, nimic nou pe frontul prelucrării datelor cu caracter personal. Cu toate acestea, o decizie recent publicată de Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a tranșat unele potențiale controverse existente (încă) în ceea ce privește interpretarea și punerea în aplicare a acestui drept și, totodată, a obligațiilor tuturor operatorilor implicați, în special ale furnizorilor de motoare de căutare online. Citește articolul