Pentru a înțelege mai bine structura demografică a populației (etnie, limbă), ceea ce îi poate ajuta în strategiile de recrutare, diversitate și incluziune, și în adaptarea politicilor interne.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Multe propuneri legislative influențează direct politicile de personal, beneficiile acordate angajaților (concedii, alocații), precum și procesele de recrutare și instruire (ex: pregătirea șoferilor, interzicerea cumulului pensie-salariu la bugetari).
Miercuri va începe prima sesiune ordinară din acest an a Parlamentului, iar pe agendă se află mai multe proiecte care vizează cetățenii și care ar putea deveni legi în curând. Cele mai multe dintre proiectele amintite sunt relativ recente, adică sunt apărute de cel mult un an, dar sunt și câteva mai vechi. Citește articolul
Este esențial pentru gestionarea drepturilor angajaților, a beneficiilor, a sănătății lor la locul de muncă și pentru a ști când și cui trebuie să ofere ochelari compania.
Angajatorul are obligații de prevenție și trebuie să identifice riscurile ce țin de sănătatea și securitatea în muncă și să ia măsuri corespunzătoare pentru a reduce aceste riscuri. Acesta este contextul în care putem discuta de obligația eventuală de a suporta costul ochelarilor pentru angajați. În primul rând, trebuie să existe examinări regulate, unde să se constate eventualele probleme de vedere, iar dacă medicii oftalmologi recomandă angajaților, la controale, portul ochelarilor, atunci știm sigur că angajatorul are obligația să suporte toate aceste costuri. Citește articolul
Este direct interesat pentru că se ocupă cu relațiile dintre angajați și firmă, cu organizarea proceselor interne și cu buna desfășurare a alegerii reprezentanților angajaților, conform legii.
Noua lege a dialogului social nu vine să impună angajaților un număr maxim de reprezentanți sau un număr minim, ci stabilește ca regulă acordul părților - angajați și angajator. Doar în lipsa acestui acord intră în vigoare pragurile maximale prevăzute de lege. Citește articolul
Gestionează absențele angajaților, planifică recuperarea acestora, se ocupă de tichetele de masă și stabilește proceduri interne clare pentru aceste situații.
Pentru angajații care primesc tichete de masă, absențele motivate de situații neprevăzute, în limita a zece astfel de zile (lucrătoare) într-un an calendaristic pot pune probleme angajatorilor în privința acordării tichetelor. Plecând de la ideea că acele zile se plătesc în luna în care s-au înregistrat absențele, dar și de la principiul că acele zile de absență se recuperează, oferirea tichetului de masă, în luna de absență, ar trebui să fie soluția în această discuție. Citește articolul
HR-ul trebuie să știe despre termenele de actualizare a salariilor în Revisal, despre facilitățile fiscale legate de beneficiile angajaților (ex: abonamente sport) pentru a le include corect în salarii și despre modificările legislative care pot influența recrutarea și costurile cu personalul (ex: vârsta șoferilor profesioniști).
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii care începe astăzi. Citește articolul
Trebuie să știe exact cum să gestioneze absențele angajaților și recuperarea acestora, mai ales pentru angajații part-time, fără a crea probleme legale sau de salarizare.
Angajatorii trebuie să fie destul de preciși în ținerea evidenței timpului de muncă - la modul general, dar necesitatea se vede cu atât mai mult în situații precum cele în care angajații beneficiază de dreptul de a absenta pentru situații neprevăzute. În practică, pentru a evita discuțiile complicate atât cu organele de control, cât și cu angajații, ideal e ca din pontaje să reiasă cât mai clar când și cât a absentat angajatul și când și cât se recuperează în contul respectivei absențe. Riscul este ca, în practică, angajatorii, dar și angajații să facă unele confuzii între orele suplimentare și orele de recuperare. Citește articolul
Deoarece articolul detaliază noile reguli pentru autorizarea programelor de formare profesională și calitățile necesare formatorilor, ceea ce este esențial pentru planificarea programelor de dezvoltare a angajaților și alegerea corectă a furnizorilor de training.
Metodologia privind autorizarea furnizorilor de formare profesională a primit, după o lungă perioadă de timp în care nu a mai fost actualizată, mai multe modificări, printr-un ordin ce stabilește, începând din 27 ianuarie, alte durate minime ale programelor de formare, câteva reguli mai detaliate privind formatorii și aspecte legate de formarea ce se desfășoară la distanță. Citește articolul
Oferă informații esențiale despre modul în care compania trebuie să asigure controale medicale și ochelari angajaților care lucrează mult la calculator, fără ca aceștia să plătească, gestionând corect beneficiile angajaților.
Obligația angajatorilor de a suporta prețul ochelarilor ce servesc la prevenirea sau corecția problemelor oftalmologice în cazul celor ce lucrează preponderent în fața ecranelor se traduce printr-o cheltuială pe care angajatorii o pot deduce din impozit și care este neimpozabilă în sensul impozitului pe salarii. Dacă până acum existau reticențe în cazul temeiului de justificare a acestor cheltuieli, acum nu ar mai trebui să existe. Citește articolul
Poate fi interesat să înțeleagă drepturile angajaților privind protecția datelor și cum pot fi abordate informațiile online despre aceștia, mai ales dacă le afectează imaginea profesională.
Dreptul de a fi uitat nu reprezintă, în sine, nimic nou pe frontul prelucrării datelor cu caracter personal. Cu toate acestea, o decizie recent publicată de Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a tranșat unele potențiale controverse existente (încă) în ceea ce privește interpretarea și punerea în aplicare a acestui drept și, totodată, a obligațiilor tuturor operatorilor implicați, în special ale furnizorilor de motoare de căutare online. Citește articolul