Gestionează tot ce ține de angajați: salarii, bonusuri, performanță, recrutare și condiții de muncă. Articolul tratează direct propunerea de plată pe performanță, problemele legate de salarizare, lipsa personalului și modul de gestionare a resurselor umane în spitale.
Ministerul Sănătății propune introducerea plății pe bază de performanță în spitalele publice, printr-un proiect de OUG aflat în transparență decizională, care reprezintă un jalon restant din PNRR. Conform proiectului, spitalele vor putea acorda recompense din veniturile proprii, în limita a 2% din cheltuielile cu salariile, iar cuantumul individual nu poate depăși șase salarii minime brute. Principalele provocări rămân metodologia de măsurare a performanței între cele 49 de specialități medicale distincte și definirea clară a criteriilor de evaluare, însă în contextul uriașelor probleme structurale cu care se confruntă sistemul de sănătate publică, întrebarea e dacă este realmente posibilă măsurarea performanței. Citește articolul
Articolul menționează programe de formare în etică și conduită. Chiar dacă se referă la demnitari, departamentul de Resurse Umane este interesat de subiectele legate de etică, conduite internă și dezvoltarea programelor de training pentru angajații companiei, pentru a promova un comportament corect la locul de muncă.
Un nou set de reguli privind etica și conduita în funcțiile de demnitate publică a fost introdus în Codul administrativ, printr-o lege apărută recent în Monitorul Oficial. Actul normativ vine ca urmare a unui angajament asumat de România prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și este aliniat recomandărilor formulate de organisme internaționale precum Grupul de State împotriva Corupției (GRECO) și Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE). Noile reguli stabilesc obligații clare pentru membrii Guvernului și alți înalți demnitari în ceea ce privește primirea cadourilor, declararea intereselor personale și transparența întâlnirilor oficiale cu reprezentanți ai unor entități private sau organizații neguvernamentale, inclusiv prin înregistrarea acestora într-un registru public. Citește articolul
Esențial pentru a ști cum să folosească noul sistem online, Reges-Online, pentru a înregistra corect datele angajaților și pentru a înțelege cum pot delega accesul altor persoane sau firme.
Procedura de acces în Reges-Online este încă așteptată de angajatori și prestatorii de servicii, chiar dacă ea poate fi conturată deja, în mare parte, cu informațiile pe care le avem la acest moment. În lipsa ei, a unei comunicări coerente pe acest subiect, dar și în contextul unor prevederi din hotărârea de Guvern ce sunt deja contestate în rândul profesioniștilor, au apărut nenumărate nelămuriri în ceea ce privește tranziția la noul registru. Citește articolul
Departamentul de Resurse Umane ar putea fi interesat să știe despre aceste ajutoare oferite de stat (asistență juridică gratuită, compensații financiare, vouchere de urgență), pentru a putea oferi informații și sprijin angajaților care, din păcate, ar putea deveni victime ale unor infracțiuni și ar avea nevoie de astfel de asistență.
Două ordine ale ministrului Justiției, care vizează aprobarea unor modele de cereri pentru asistență juridică gratuită și despăgubiri civile pentru victimele infracțiunilor, au fost recent oficializate. Documentele au ca scop aprobarea unor modele standardizate de cereri pentru ca victimele infracțiunilor să poată accesa mai ușor asistența juridică gratuită și sumele necesare executării hotărârilor judecătorești de despăgubire. Citește articolul
Articolul menționează posibile reorganizări sau chiar închiderea unor companii neprofitabile, ceea ce afectează direct angajații și necesită gestionarea de către departamentul de HR. De asemenea, sunt relevante informațiile despre remunerația conducerii.
Legea ce vizează îmbunătățirea guvernanței corporative, creșterea profitabilității și a transparenței în cadrul întreprinderilor publice a apărut azi în Monitorul Oficial. Documentul a fost elaborat în baza modelelor de bune practici aplicate de statele membre ale Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), precum și a ghidurilor privind guvernanța corporativă privind anti-corupția, integritatea, controlul intern, etica și conduita responsabilă în afaceri. Citește articolul
Acest departament gestionează angajații, inclusiv pe cei cu dizabilități. Este important să știe despre reevaluarea capacității de a conduce, mai ales dacă angajații folosesc mașina pentru muncă sau dacă statutul lor de dizabilitate se schimbă, pentru a le gestiona corect situația și drepturile.
După ce, la finalul iernii, s-a stabilit că șoferii care au un certificat de încadrare în grad de handicap emis pentru o afecțiune ce i-ar putea împiedica să conducă o mașină vor fi reevaluați pentru a se vedea dacă mai au această capacitate, Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități (ANPDPD) a publicat chiar azi procedura necesară reevaluării. Citește articolul
Articolul arată cât de mult investește compania în angajați, în beneficii și programe pentru ei, precum și faptul că a fost recunoscută ca „Top Employer”, ceea ce e foarte important pentru departamentul de Resurse Umane.
Pentru Kaufland România, sustenabilitatea nu este un obiectiv de bifat pe hârtie, ci o componentă integrată în toate operațiunile companiei, de la modul în care sunt construite magazinele, până la relațiile cu furnizorii și proiectele din comunitate. Este parte dintr-o strategie pe termen lung, care susține atât performanța economică, cât și dezvoltarea socială. Statutul de Consumer & Business Superbrand, obținut în Programul Superbrands 2024-2025, confirmă angajamentele asumate față de clienți, parteneri și întreaga economie românească.
Citește articolulArticolul oferă informații esențiale pentru educarea angajaților despre riscurile de înșelăciune online și cum să își protejeze datele personale, contribuind la siguranța și bunăstarea lor.
Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR) a transmis recent un avertisment cu privire la o nouă metodă de înșelătorie care implică furtul identității avocaților în mediul digital. Folosind fotografii și prenume preluate de pe rețelele sociale, escrocii creează conturi false și solicită bani în mod fraudulos apropiaților avocatului vizat. Citește articolul
Articolul informează despre cursuri de antreprenoriat și sprijin pentru înființarea de noi afaceri, relevant pentru dezvoltarea profesională a angajaților și înțelegerea pieței muncii.
Cea de-a patra ediție a programului Start-up Nation a debutat marți, la ora 10:00, cu înscrierea persoanelor fizice la cursurile de antreprenoriat. Deși s-a desfășurat în sistem online, prin intermediul unei platforme electronice nou-realizate, viitorii antreprenori au semnalat mai multe probleme în ceea ce privește desfășurarea procesului de înregistrare. În altă ordine de idei, în primele patru ore de la deschiderea aplicației s-au înscris peste 13.500 de persoane, fie individual, fie prin intermediul firmelor de consultanță. Citește articolul
Articolul detaliază cum angajații își pot verifica propriile date din Registrul de Evidență a Salariaților (REGES), cum ar fi contractele, salariul, funcția și modificările. Aceste informații sunt esențiale pentru departamentul de Resurse Umane pentru a asigura acuratețea datelor angajaților și conformitatea cu cerințele legale.
Accesul angajaților la Reges-Online oferă posibilitatea obținerii rapide a extraselor individuale și centralizatoare ale contractelor de muncă. Aceste documente, semnate electronic de Inspecția Muncii, se pot obține instant și permit verificarea corectitudinii informațiilor transmise de angajatori. Extrasele individuale detaliază aspecte esențiale ale contractului și istoricul modificărilor contractuale, în timp ce extrasele centralizatoare oferă o imagine de ansamblu asupra contractelor active și a celor încetate. Reges-Online facilitează și semnalarea eventualelor neconformități către angajatori. Citește articolul