Departament: Strategie și Planificare
Dividende: Asociatul unic are dreptul la o sumă mare și o vrea în rate anuale: Cum se poate face pentru a plăti CASS o singură dată, nu în fiecare an
Ajută la planificarea pe termen lung a modului în care compania își gestionează profiturile și taxele, luând în considerare impactul deciziilor de astăzi asupra planurilor financiare viitoare ale afacerii.
În situația în care o firmă are un profit mare ce poate fi distribuit, pe final de 2025, asociatului unic, dar acesta vrea să încaseze dividendele în rate anuale, în mod normal ar trebui plătită contribuția la sănătate (CASS) în fiecare an, potrivit Codului fiscal. Însă un fiscalist subliniază că există o optimizare fiscală ce poate fi făcută pentru a plăti CASS o singură dată, nu la fiecare rată anuală. Citește articolul
Evitarea dublei impuneri
Convenție nouă România - UK: Despre salariați, membrii consiliului de administrație, artiști de spectacol, sportivi și funcționari publici
Conducerea strategică a firmei trebuie să știe cum modificările fiscale dintre țări pot afecta operațiunile viitoare, deciziile de investiții, expansiunea pe piața britanică și planurile de afaceri pe termen lung.
20 Noiembrie 2025 | 487 | Timp de citire: 5 min.
Noua convenție de evitare a dublei impuneri dintre România și UK se aplică persoanelor rezidente în unul sau ambele state și reglementează inclusiv aspecte privind salariații, membrii consiliului de administrație, artiștii de spectacol, sportivii și funcționarii publici. Citește articolul
Contabilitatea și prevenirea spălării banilor: Strategia de urmat pe termen mediu și lung
Acest departament stabilește obiectivele și direcția pe termen lung a companiei. Integrarea măsurilor de conformitate și prevenire a riscurilor majore, cum ar fi spălarea banilor, este o decizie strategică pentru stabilitatea și credibilitatea afacerii pe termen lung.
Contabilii nu trebuie să se mulțumească doar cu măsuri pe termen scurt pentru identificarea și contracararea riscurilor de spălare a banilor la care sunt expuși, ci prevenirea spălării banilor trebuie să fie o strategie pe termen mediu și lung. Conform unui raport recent al Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB), în colaborare cu Corpul Experților Contabili și al Contabililor Autorizați din România (CECCAR), domeniul contabilității este destul de expus la riscuri. Citește articolul
Black Friday 2025
Reminder Dacă constați o neconformitate la produsul cumpărat în termen de 30 de zile de la achiziție, comerciantul e obligat să ți-l înlocuiască
Acest departament ia decizii importante pentru direcția companiei. Cunoașterea legilor privind drepturile consumatorilor și gestionarea produselor este esențială pentru a planifica afacerea, a defini politicile comerciale și a evita problemele majore pe termen lung.
Consumatorii au dreptul de a înlocui produsele neconforme în termen de 30 de zile de la livrare, indiferent dacă le cumpără din magazine fizice sau online. În plus, au posibilitatea de a solicita repararea acestora. Totuși, este esențial să fie bine informați despre criteriile de conformitate ale produselor, pentru a-și putea exercita corect aceste drepturi. Citește articolul
Poliția Română intensifică verificările la articolele pirotehnice pentru sezonul 2025-2026, inclusiv în mediul online
Pentru firmele care lucrează cu artificii, departamentul trebuie să analizeze cum noile legi afectează planurile de afaceri, produsele și piața, pentru a adapta strategia firmei.
Anul acesta ar putea marca prima perioadă de sărbători în care folosirea petardelor și a artificiilor nu va mai fi prezentă la nivelul cu care eram obișnuiți, ca urmare a restricțiilor nou introduse privind accesul populației la astfel de articole. Inspectoratul general al poliției române (IGPR) a declarat că în contextul noilor prevederi care interzic persoanelor fizice cumpărarea și folosirea mai multor categorii de articole pirotehnice, atenția polițiștilor va fi și în mediul online. Citește articolul
Firmele pot distribui dividende pe final de 2025 chiar dacă n-au efectiv acești bani, însă trebuie să aibă fonduri în ianuarie pentru plata impozitului
Să planifice pe termen lung cum să distribuie profitul firmei astfel încât să profite de cele mai bune taxe (cota de 10%) și să pregătească firma pentru viitoarele schimbări legislative (creșterea la 16%).
Având în vedere majorarea impozitului pe veniturile din dividende, de la 1 ianuarie 2026, de la 10% la 16%, firmele au, în această perioadă, ultima șansă de a profita de cota mai mică. Iar, conform fiscalistului Cristian Rapcencu, companiile pot distribui dividende chiar dacă n-au bani în prezent pentru plata lor. Practic, distribuirea se face acum, iar dividendele pot fi ridicate în 2026 sau ulterior, când firma va avea fondurile necesare. Citește articolul
SSM - avantaj prin siguranță
Strategia UE privind SSM: Ce aduce nou abordarea „zero decese la locul de muncă” în materie de accidente de muncă și cum va influența legislația națională
Acest departament analizează cum direcțiile europene afectează planurile pe termen lung ale companiei. Integrarea siguranței și bunăstării angajaților ca fundație a succesului pe termen lung devine o componentă strategică esențială.
18 Noiembrie 2025 | 652 | Timp de citire: 3 min.
Securitatea și sănătatea în muncă (SSM) este un domeniu într-o permanentă evoluție, modelat de schimbările tehnologice, sociale și economice. La nivelul Uniunii Europene, direcția este trasată de Cadrul Strategic al UE în domeniul Sănătății și Securității în Muncă, care pentru perioada 2021-2027 stabilește prioritățile și obiectivele pentru toate statele membre, inclusiv pentru România. Acest nou cadru strategic de la nivelul UE reprezintă o foaie de parcurs ambițioasă, care introduce o filozofie proactivă și un obiectiv îndrăzneț, rezumat într-un concept cheie: „principiul zero decese la locul de muncă”. Citește articolul
Transferul de întreprindere: Informarea și consultarea nu trebuie ignorate. Ce trebuie să facă angajatorii cu cel puțin 30 de zile înainte de data transferului
Articolul este relevant pentru că, la planificarea unor mișcări importante ale companiei (precum vânzări sau restructurări), este esențial să se înțeleagă implicațiile pentru angajați și pașii legali necesari pentru o implementare de succes și fără incidente.
18 Noiembrie 2025 | 1071 | Timp de citire: 4 min.
În primul articol al seriei noastre dedicate transferului de întreprindere, am stabilit o premisă fundamentală: atunci când o afacere (sau o parte a ei) se transferă, contractele de muncă ale salariaților „urmează” activitatea. Ele sunt preluate automat de noul angajator (cesionarul), iar drepturile salariale și contractuale sunt protejate integral. Această protecție automată ar putea crea, însă, o situație de mare anxietate dacă lucrurile s-ar produce brusc. Citește articolul
Reminder De astăzi, persoanele care hrănesc urșii aflați în libertate pot fi amendate cu până la 30.000 lei
O astfel de modificare legislativă poate influența planurile pe termen lung ale companiilor care operează în zone cu prezența urșilor, mai ales în sectoare precum turismul, agricultura sau silvicultura.
O ordonanță de urgență care vizează modificarea legislației care reglementează metodele de intervenție imediată pentru prevenirea și combaterea atacurilor exemplarelor de urs asupra persoanelor și bunurilor, recent oficializată, prevede amendarea severă a celor care hrănesc animalele aflate în libertate. Amenzile, cuprinse între 10.000 și 30.000 de lei, se pot aplica începând de astăzi. Măsura a fost luată pe fondul înmulțirii atacurilor acestor animale. Citește articolul
Cum pot companiile să reducă riscurile în inspecțiile fiscale: O listă de verificări pentru finalul de an
Ajută la înțelegerea cum o bună conformitate fiscală și utilizarea facilităților fiscale pot contribui la strategia pe termen lung a companiei și la stabilitatea financiară, fiind un aspect crucial în planificarea corporativă.
Sfârșitul de an fiscal reprezintă o perioadă de mare importanță pentru orice companie. Este momentul în care se finalizează închiderea contabilă, se întocmesc situațiile financiare și se fac ultimele raportări către autoritățile fiscale. Totodată, este perioada ideală pentru a identifica și gestiona potențialele riscuri fiscale care pot apărea în eventualitatea unei inspecții din partea Fiscului. Într-un mediu economic tot mai complex, în care legislația se modifică frecvent, o abordare proactivă și bine structurată poate transforma o verificare fiscală dintr-o sursă de stres într-o simplă formalitate. Citește articolul










