avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1181 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Strategie & Planificare Corporativă

Departament: Strategie & Planificare Corporativă

ACCES PREMIUM

Deși autoritățile ar trebui să interpreteze deja regulile fiscale neclare în favoarea firmelor, acest lucru e aproape imposibil

Aceste modificări pot influența strategia pe termen lung a companiei, oferind o mai bună predictibilitate în relația cu autoritățile fiscale și în planificarea financiară viitoare.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Martie 2021 | 1861 | Timp de citire: 5 min.

Codul de procedură fiscală prevede acum că chestiunile neclare trebuie interpretate de autorități în favoarea contribuabililor. Dar problema este că, înainte de a se ajunge la asta, se aplică alte reguli ce fac aproape imposibilă interpretarea în favoarea contribuabililor, spun specialiștii. Pentru a corecta neajunsul, la Parlament a apărut recent un proiect de lege fix în acest sens, care ar fi de un real ajutor pentru contribuabili. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Propunere legislativă: Telemunca va fi făcută de oriunde, fără a mai fi nevoie de acordul firmei

Modificările la legea telemuncii pot influența deciziile majore ale companiei, cum ar fi politica de lucru hibrid sau de la distanță, structura organizațională și planurile pe termen lung referitoare la forța de muncă și la sedii.

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
4 Martie 2021 | 5265 | Timp de citire: 1 min.

Salariaţii care sunt încadraţi în telemuncă ar putea să lucreze de oriunde doresc, fără a notifica sau a avea acordul angajatorului, iar în aceste tipuri de contractele de muncă nu vor mai fi stabilite orele şi zilele în care salariatul îşi va desfăşura activitatea, potrivit unei propuneri înregistrate recent la Senat. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Webinar avocatnet.ro

Reguli și practici pentru depunerea situațiilor financiare anuale individuale pe 2020 întocmite conform OMF 1802/2014 și modificările din Legea contabilității

Folosește informațiile detaliate din raportările financiare și analizele de risc pentru a fundamenta deciziile strategice, a planifica viitorul companiei și a stabili direcțiile de dezvoltare.

avocatnet.ro în Webinarii / Media premium
4 Martie 2021 | 2050 | Timp de citire: 30 min.

Situațiile financiare anuale reprezintă una dintre cele mai complexe obligații declarative a profesioniștilor contabili și a departamentelor financiare pentru că raportările trebuie să ofere o imagine fidelă a activelor, datoriilor, poziției financiare și a profitului sau pierderii entității. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce trebuie să facă cei care au bani necheltuiți din microgranturi și granturi pentru capital de lucru

Monitorizează oportunitățile de finanțare (cum ar fi noile sesiuni de granturi) și impactul reglementărilor actuale (cum ar fi returnarea fondurilor necheltuite) asupra planurilor de dezvoltare și a stabilității financiare a companiei.

Dragoș Niculescu în Finanțări
Redactor coordonator, avocatnet.ro
4 Martie 2021 | 3479 | Timp de citire: 2 min.

Pe scurt, beneficiarii microgranturilor (măsura 1 din OUG 130/2020) și cei ai granturilor pentru capital de lucru (măsura 2) trebuie să returneze autorităților banii necheltuiți. În acest sens, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) a făcut miercuri, prin intermediul unui comunicat de presă, o serie de precizări. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Cele mai bine plătite domenii de activitate din UE. Sectorul comunicaţiilor și cel al serviciilor administrative și de asistență, în top

Acest departament are nevoie de informații despre tendințele economice (cum ar fi sectoarele cu salarii ridicate) și despre politicile macroeconomice (precum regulile de deficit bugetar) pentru a elabora planuri de afaceri pe termen lung, a identifica oportunități și a evalua riscurile generale ale pieței.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
4 Martie 2021 | 701 | Timp de citire: 2 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii.

Citește articolul

ACCES PREMIUM

Rambursarea de TVA cu control ulterior are șanse mari să fie prelungită din nou. Eșalonarea simplificată, păstrată

Se ocupă de planurile pe termen lung ale firmei. Modificările fiscale, cum ar fi rambursarea TVA sau eșalonarea datoriilor la stat, pot influența strategia financiară și operațională a companiei.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
3 Martie 2021 | 1994 | Timp de citire: 2 min.

Autoritățile fiscale analizează în aceste zile impactul unor măsuri temporare pe care le-au introdus anul trecut, în contextul crizei coronavirusului, și care urmează să expire la finalul lunii martie 2021. Astfel, este probabil că rambursarea de TVA cu control ulterior se va prelungi încă o dată, iar eșalonarea simplificată la plată va fi introdusă permanent în Codul de procedură fiscală, conform reprezentanților Fiscului. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Vaccinarea în contextul recrutării: Ce riști dacă ceri candidaților să fie vaccinați pentru a-i angaja

Informațiile din articol sunt vitale pentru planificarea strategică, deoarece ajută la înțelegerea limitărilor legale și a riscurilor asociate cu forța de muncă, influențând deciziile pe termen lung ale companiei în privința resurselor umane.

Dragoș Niculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor coordonator, avocatnet.ro
3 Martie 2021 | 3497 | Timp de citire: 3 min.

În condițiile în care vaccinarea împotriva COVID-19 este, în acest moment, opțională și nu poate fi impusă de firme propriilor angajați, nici stabilirea unei condiții legate de vaccinare pentru angajarea unui candidat nu este posibilă, deoarece aceasta ar putea fi considerată discriminatorie. Și nici nu ajută firmele să afle mai multe despre aptitudinile profesionale ale celui ce solicită angajarea. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Granturi HoReCa: Inclusiv PFA-urile și întreprinzătorii individuali vor putea cere ajutorul de stat

Acest departament analizează oportunitățile de finanțare, cum sunt aceste granturi, pentru a integra sprijinul financiar în planurile de dezvoltare și strategie pe termen lung ale companiei, mai ales în perioade de redresare economică.

Simona Voiculescu în PFA & Profesii liberale
Director Editorial, avocatnet.ro
2 Martie 2021 | 3916 | Timp de citire: 2 min.

Nu doar firmele care activează în domeniul HoReCa și care dețin sau sunt organizate ca agenții de turism, structuri de cazare, alimentație ș.a.m.d. vor avea acces la granturile speciale, pentru recuperarea pierderilor cauzate de pandemie, ci și persoanele fizice autorizate, potrivit unor recente modificări legislative. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Impozitul pe profitul din 2020: Ce noutăți să iei în calcul înainte de depunerea formularului 101 până la 25 martie

Deciziile strategice ale companiei, cum ar fi investițiile, structura operațională (ex: telemunca) sau planificarea financiară pe termen lung, sunt influențate de reglementările fiscale și de avantajele oferite de acestea, cum ar fi deducerile sau scutirile de impozit.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
2 Martie 2021 | 2851 | Timp de citire: 3 min.

Impozitul pe profit pentru anul 2020 trebuie declarat la Fisc, prin formularul 101, până la data de 25 martie 2021, iar tot până atunci trebuie plătit efectiv. Având în vedere multitudinea de noutăți fiscale apărute anul trecut, în special în decembrie, e bine să știm că doar unele dintre ele se aplică la raportarea din 2021. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Secretarul general al prefecturii: Ce atribuții oficiale are funcția introdusă în legislație de curând

Pentru companiile care interacționează frecvent cu autoritățile publice sau a căror strategie este influențată de deciziile administrative, înțelegerea schimbărilor de structură și a rolurilor din prefecturi (precum introducerea secretarului general) este esențială pentru o planificare strategică eficientă și pentru anticiparea impactului reglementărilor.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
2 Martie 2021 | 1 | 4696 | Timp de citire: 2 min.

Pentru a stabili clar ce trebuie să facă cei ce vor ocupa funcția de secretar general în cadrul prefecturilor, funcție introdusă în Codul administrativ în luna februarie, autoritățile au publicat luni, în Monitorul Oficial, o hotărâre a Guvernului. Documentul conține, în esență, o serie de măsuri pentru punerea efectivă în aplicare a modificărilor apărute de puțină vreme la Codul administrativ. Citește articolul