Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Ajută echipa de vânzări să înțeleagă regulile legale și etice despre cum să prezinte corect produsele, prețurile și ofertele speciale, pentru a vinde transparent și a nu înșela clienții, mai ales în perioadele de reduceri.
Luna noiembrie (și nu numai) aduce, de obicei, tot felul de promoții la produse, ce vin sub umbrela ideii de „Black Friday” (adică „Vinerea Neagră” sau ziua/perioada din an cu cele mai mari reduceri de prețuri). Asta înseamnă că vânzătorii ar trebui să fie la curent cu obligațiile legale pe care le au și cu practicile care le pot aduce sancțiuni din partea autorităților. În materialul de față, am selectat cinci astfel de practici interzise pe care să ți le prezentăm. Citește articolul
Această echipă folosește și gestionează date despre prețuri, vânzări, cota de piață și clienți. Articolul le arată ce date sensibile nu au voie să discute sau să împărtșească cu alți concurenți, mai ales prin intermediul asociațiilor, pentru a nu încălca regulile de concurență.
Firmele pot să participe în asociații de întreprinderi, în vederea obținerii de informații relevante pentru domeniul lor de activitate. Astfel de lucruri sunt complet firești și permise. În același timp, însă, firmele trebuie să aibă grijă la informațiile pe care le divulgă în cadrul unor astfel de asociații. Există riscul să încalce normele privind concurența pe piață, fără să își dea seama. Într-o astfel de situație, ele ar putea fi sancționate de Consiliul Concurenței sau, uneori, chiar și de Comisia Europeană. Citește articolul
Învață cum să ceară și să folosească legal datele clienților și potențialilor clienți în timpul discuțiilor pentru o vânzare și la încheierea contractelor, respectând confidențialitatea.
Comitetul European pentru Protecția Datelor (CEPD) a adoptat un ghid în care detaliază modalitățile în care datele personale pot fi prelucrate la momentul încheierii contractelor sau la momentul negocierii contractelor, în vederea furnizării de servicii online utilizatorilor. Ghidul este util pentru firmele care oferă astfel de servicii, pentru că le ajută să își dea seama cum pot prelucra date personale atunci când negociază sau încheie contracte. Citește articolul
Deschiderea acestei rute economice facilitează accesul la piețele mondiale, creând noi oportunități de export și extindere pentru produsele companiei, influențând strategiile de vânzări.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Oamenii de vânzări trebuie să explice produsele sau serviciile companiei potențialilor clienți, adesea simplificând caracteristici complexe și evidențiind beneficiile. Sfaturile din articol despre cum să atragi atenția, să cunoști audiența și să exprimi idei clar sunt esențiale pentru a convinge și a încheia afaceri.
Mi s-a întâmplat, de multe ori, să explic lucruri unui număr mai mare de oameni deodată, iar la final să constat ca unii au înțeles ceva, alții altceva, alții nimic. M-a pus serios pe gânduri ideea, așa că, ani de-a rândul după, am încercat să observ care sunt elementele care fac o explicație să fie ușor de digerat de unii oameni și imposibil de înțeles de alții. Citește articolul
O creștere a numărului de turiști înseamnă oportunități mai mari de vânzare pentru produsele și serviciile companiei, mai ales dacă vizează turiștii sau afacerile locale.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Pentru companiile care vând produse sau servicii prin automate comerciale sau transport de persoane, acest departament trebuie să înțeleagă cum noile cerințe pentru casele de marcat afectează procesul de vânzare și colectarea banilor.
În acest an, parlamentarii au introdus obligația dotării cu case de marcat pentru două noi categorii de companii, iar acestea trebuie să se conformeze în următoarele trei luni și ceva. Mai precis, vizate sunt firmele de transport rutier local de persoane și firmele care dețin automate comerciale. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care o încetinire economică la nivel european, în special în Germania, ar putea afecta cererea pentru produsele sau serviciile companiei și, implicit, țintele de vânzări, mai ales dacă există legături cu industria auto sau exporturi.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Echipele de vânzări și marketing folosesc adesea date personale ale clienților pentru a trimite oferte sau informații. Articolul le arată de ce unele plângeri legate de mesaje comerciale nedorite nu pot fi investigate, ajutându-i să înțeleagă cum să obțină corect acordul clienților și să evite trimiterea de comunicări care pot genera reclamații.
De multe ori când fac plângeri la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), particularii nu aduc suficiente dovezi în vederea susținerii sesizărilor pentru încălcarea Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). Sau roagă pe cineva să facă plângerea în locul lor (cum e un avocat), fără să anexeze dovada că acea din urmă persoană le reprezintă. Acestea sunt doar câteva situații care ar putea face imposibilă demararea unor investigații, în baza plângerilor făcute. ANSPDCP a prezentat principalele probleme care ar putea îngreuna sau opri demararea unei investigații, în raportul ei de activitate, pe 2018. Citește articolul
Pentru companiile din industrii precum alimentația sau turismul, înțelegerea fluctuațiilor de preț (cauzate de voucherele de vacanță sau de criza cărnii) este importantă pentru a ajusta strategiile de preț, a previziona vânzările și a rămâne competitive.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul