În domeniul medical, angajatorii sunt obligați să ia măsuri pentru a evita, pe cât posibil, rănirea salariaților care folosesc obiecte ascuțite în activitatea lor zilnică, reiese din legislația sănătății și securității în muncă (SSM). Citește articolul
Atunci când își stabilesc politica de securitate și sănătate în muncă (SSM), angajatorii ar trebui să țină cont și de genul salariaților pe care-i au, potrivit Agenției Europene pentru SSM. Concret, firmele trebuie să ia mereu în calcul faptul că bărbații și femeile sunt diferiți, biologic vorbind, și că există diferențe care influențează riscurile la care pot fi expuși aceștia. Citește articolul
Uneori, unui angajat i se poate cere să lucreze pentru un alt angajator și chiar să lucreze diferit de cum e prevăzut în contractul de muncă. O astfel de modificare se numește detașare și implică folosirea angajaților de către un alt angajator, în scopul unor lucrări. Citește articolul
Importanța educării angajaților în ceea ce privește protecția datelor personale poate face diferența între respectarea efectivă a Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR) și efectele puternice ale unor riscuri în ceea ce privește astfel de date, precum breșe de securitate. Este foarte important să se înțeleagă că oricât de pregătită ar fi conducerea companiei să respecte GDPR, dacă nu se iau măsuri specifice în baza cărora și angajații să respecte GDPR, riscurile nu dispar. Citește articolul
Boala profesională apare prin exercitarea unei meserii sau profesii, conform legislației din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). Aceasta poate avea mai multe cauze, una dintre ele fiind suprasolicitarea organismului în timpul muncii. Citește articolul
Rezultatul cercetării unui accident de muncă trebuie consemnat de angajator într-un proces-verbal de cercetare, conform legislației din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). Practic, acesta este unul dintre documentele esențiale care trebuie să figureze în dosarul pentru cercetarea unui asemenea eveniment. Citește articolul
În contextul intrării în vigoare a Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), solicitarea cazierului judiciar la angajare a devenit o practică de care companiile ar trebui să se ferească, avertizează specialiștii. Concret, solicitarea cazierului este posibilă acum numai în cazurile în care există o obligație legală în acest sens, câteva exemple relevante fiind prezentate mai jos. Citește articolul
Companiile care cer cazierul judiciar la angajare fără a avea o justificare legală pentru a face asta riscă să fie amendate, așa cum reiese din prevederile Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). Mai precis, un angajator poate cere candidaților cazierul juridiciar doar în cazurile în care există un act normativ care prevede această obligație. Citește articolul
Angajatorii sunt obligați să declare și să achite la stat taxele salariale aferente lunii august 2018 până pe 25 septembrie 2018, conform calendarului fiscal al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Raportarea se face cu ajutorul formularului 112, ce trebuie completat și depus la Fisc de către orice firmă care are salariați. Citește articolul
Întocmirea dosarului de cercetare este o etapă obligatorie pentru firme atunci când trebuie să investigheze un accident de muncă, reiese din legislația din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). Acesta trebuie să conțină o serie întreagă de documente și să fie pregătit într-o formă anume stabilită de autorități. Citește articolul