Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 910 soluții astăzi
Acasă Subiect: documente electronice
Subiect: documente electronice
ACCES GRATUIT

Toate tipurile de semnături electronice ar putea căpăta aceeași valoare legală. Consecințele pot fi grave

Toate tipurile de semnături electronice, indiferent dacă sunt emise sau nu în concordanță cu legislația europeană, ar putea căpăta exact aceeași valoare legală. Cu alte cuvinte, oricare dintre ele va fi considerată echivalentul semnăturii de mână, ceea ce ar crește riscul de fraudare. Măsura este prevăzută de două proiecte de legi din Parlament, care, dacă ar ajunge să se aplice, ar însemna că aproape oricine ar putea emite semnături electronice pe care să le folosească ilegal în numele altor persoane. În plus, cele două proiecte contravin normelor europene. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Avocații pot folosi semnătura electronică pentru a-și simplifica relația cu firmele și persoanele fizice pe care le reprezintă

Alexandru Boiciuc în Justițiabil in România
Redactor-șef, avocatnet.ro
17 Octombrie 2019 | 1 | 3212

Dacă vor să economisească timp și bani în activitatea lor zilnică, avocații pot folosi semnătura electronică în relația cu clienții persoane juridice și persoane fizice. Practic, în acest fel, documentele circulă rapid între părți și dispar costurile poștale sau de curierat. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Orice document necesar într-un proces poate fi trimis instanțelor pe e-mail. Avocații trebuie doar să aibă semnătură electronică

Alexandru Boiciuc în Justițiabil in România
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Septembrie 2019 | 1 | 3155

Avocații care vor să transmită prin e-mail, către instanțe, cereri de chemare în judecată, cereri de apel, contestații sau alte acte trebuie să folosească semnătura electronică. Practic, e necesar ca avocații să folosească un instrument care le leagă, fără urmă de îndoială, identitatea reală de identitatea electronică, aspect subliniat inclusiv de judecătorii Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ), într-o decizie dată în acest an. Citește articolul

ACCES GRATUIT

(P) Avantajele digitizării afacerii. Cum se face trecerea la un birou electronic

Dacă ați pierdut vreodată prea mult timp răscolind prin teancuri de hârtie pentru o factură sau pentru o adresă oficială rătăcită, este posibil să vă fi dorit să limitați volumul de hârtie din organizație. N-ați fi singurul. Citește articolul