Între recentele modificări legislative la legea detașării transnaționale se numără și aspecte ce vizează întreprinderile ce detașează pe teritoriul țării noastre. Unele dintre aceste noi prevederi vizează raportul cu autoritățile de la noi - punerea la dispoziție a unor documente, dar și sancționarea, în caz de nereguli, în zona muncii nedeclarate. Citește articolul
Pe 16 august a intrat în vigoare o lege care modifică semnificativ cadrul legal al detașărilor transfrontaliere aplicabil în România. Sunt vizate de modificări atât detașările pe, cât și de pe teritoriul României din/în alt stat membru al Uniunii Europene (UE) sau Confederația Elvețiană. Multe dintre aspectele noi vizează drepturile salariaților detașați, dar și aspecte ce țin de raportul entităților care detașează în România cu autoritățile noastre, de exemplu. Citește articolul
Noile reglementări care îi vizează pe salariații detașați în afara țării îi obligă pe angajatori să le furnizeze acestora o serie de informații pe care până acum nu erau nevoiți să le comunice. Este vorba despre aspecte cum sunt cele legate de salariu sau de cheltuielile privind cazarea și mâncarea. Prevederile se regăsesc într-o lege care a intrat în vigoare duminică. Citește articolul
Firmele cu angajați detașați în țările Uniunii Europene (UE) vor avea costuri mai mari de suportat, potrivit unei legi care se va aplica de duminică. Mai exact, firmele vor trebui să asigure salariaților, pe lângă salariul minim, și sporurile, indemnizațiile și bonusurile din statul în care au fost detașați aceștia. Regula va fi valabilă atât pentru angajatorii români care trimit salariați în UE, cât și pentru angajatorii din UE care trimit salariați în România. Citește articolul
O nouă directivă europeană va aduce câteva schimbări ce țin de activitatea transportatorilor rutieri care detașează șoferi în alte state. Teoretic, acestea trebuie transpuse de autoritățile de la noi, prin lege sau prin ordonanță, și puse în aplicare începând din 2022. Citește articolul
De luni, au intrat în vigoare noi măsuri de prevenire și control pentru răspândirea coronavirusului, unele dintre acestea vizându-i pe cei ce activează la stat. Toate măsurile apar într-o lege care a fost publicată vineri în Monitorul Oficial. Citește articolul
Salariații care lucrează în alt stat membru al Uniunii Europene (UE) decât cel în care-și au rezidența se pot găsi în situații problematice din cauza epidemiei globale de coronavirus. Din acest motiv, pentru a-i ajuta, Comisia Europeană (CE) a întocmit un ghid referitor la aspecte precum întoarcerea acasă, legislația aplicabilă (privind relațiile de muncă și contribuțiile sociale) și locul în care au dreptul la îngrijiri medicale. Citește articolul
Angajatorii care au salariați detașați în alte țări ale Uniunii Europene (UE) ar putea avea costuri majorate începând din vară, conform unor reguli europene ce trebuie aplicate inclusiv de către România. În esență, aceștia vor trebui să asigure salariaților inclusiv sporurile, indemnizațiile și bonusurile prevăzute de legislația statului în care au trimis lucrători, nu doar salariul minim. Citește articolul
Conform Ordonanței de urgență a Guvernului 1/2020 intrată în vigoare astăzi, se interzic detașările salariaților din mediul privat la instituțiile statului. În același timp, detașările actuale care nu respectă această regulă încetează automat. Citește articolul
În toamnă, autoritățile au modificat declarația 112 și regulile pentru completarea sa. Iar una dintre schimbări este că angajatorii sunt obligați, mai nou, să includă în formular informații despre salariații detașați. Aceste informații trebuie trecute în declarația 112, prin care se raportează taxele salariale, începând cu luna decembrie 2019, termenul-limită fiind chiar mâine. Citește articolul