Ținând cont de formularea utilizată în nota de fundamentare ce a însoțit legea în faza de proiect, inițiatorii ei au avut în vedere, atunci când vine vorba de aplicarea facilității fiscale, șoferii din firmele mari, cu flote auto (de principiu, cele de transport pasageri sau marfă), inclusiv pe cei ce conduc mașini de serviciu.
Potrivit Legii 20/2022, facilitatea fiscală poate fi aplicată, cel puțin la nivel teoretic, astfel:
- dacă șoferul face cursurile pe banii lui, cheltuiala va putea fi dedusă din impozitul pe venit pe care îl datorează;
- dacă șoferul face cursurile pe banii angajatorului, cheltuiala va putea fi dedusă din impozitul pe profit sau din impozitul micro datorat ca firmă.
Inițial, în versiunea votată de senatori, proiectul ce a devenit acum Legea 20/2022 stabilea ca anumiți șoferi să fie chiar obligați să participe la cursuri de conducere defensivă. Era vorba, mai exact, despre șoferii mașinilor speciale de intervenție, respectiv cele de poliție, pompieri, ambulanță, cele folosite la transporturi agabaritice etc.
Această obligație nu este cuprinsă și în forma actuală a legii, deoarece a fost eliminată de către comisiile de specialitate din Parlament, înainte de votul final al deputaților.
Măsurile introduse recent vizează reducerea numărului de decese rezultate din accidente rutiere, în condițiile în care siguranța rutieră reprezintă unul dintre principalii factori ce influențează calitatea vieții oamenilor.
Pentru ca măsura să se poată aplica efectiv, este necesară completarea cadrului legal pentru ca școlile auto și instructorii să poată instrui șoferii pentru conducerea defensivă.
Comentarii articol (0)