Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Anunțurile de recrutare în care se menționează că cei interesați trebuie să aibă domiciliul într-o anumită localitate, să aibă stagiul militar satisfăcut sau ca respectivul candidat să nu se afle în conflict cu firma sunt doar câteva dintre criteriile pe care Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) le-a stabilit în acest an ca fiind discriminatorii. Însă se poate considera discriminatoriu un criteriu care specifică faptul că este necesară cunoașterea și posibilitatea de a vorbi într-o limbă străină sau că sunt căutate doar femei de o anumită vârstă? Citește articolul
Când un salariat semnează un contract individual de muncă (CIM) și declară că la acel angajator are funcția de bază, de acolo va primi tichete de masă, dacă firma respectivă oferă, și asupra respectivului venit se va aplica deducerea personală, dacă salariul este până în 3.600 lei pe lună. Dacă timpul și experiența îi permite, salariatul poate avea și alte CIM-uri, indiferent că sunt cu normă întreagă sau parțială, acest lucru fiind permis de Constituție și de Codul muncii. Citește articolul
Codul muncii stabilește că absențele nemotivate ale salariatului pot duce la suspendarea contractului individual de muncă, dacă în documentele de muncă este prevăzută această măsură, doar că absența nemotivată nu poate fi trecută celor care s-au prezentat la locul de muncă, însă nu au respectat programul de lucru. Citește articolul
Concediul medical de carantină pentru cei care se întorc din zone de risc este plătit diferențiat din 1 august: cei care s-au aflat acolo din interes personal vor fi plătiți doar cinci zile din cele 14 stabilite pentru carantina de coronavirus, în timp ce salariații trimiși de angajator în astfel de țări vor primi indemnizație pentru întreaga perioadă. Citește articolul
La angajare, candidatul trebuie să depună o serie de documente pentru întocmirea contractului individual de muncă, printre care se numără diploma ultimelor studii finalizate, acestea urmând să facă parte din dosarul personal al angajatului. Această diplomă de studii este cu atât mai importantă cu cât postul pe care a fost angajat respectivul salariat necesită o anumită calificare sau certificare. Citește articolul
Trecerea în telemuncă ca urmare a crizei sanitare a adus o altă noutate pe piața muncii, respectiv cercetarea disciplinară efectuată online. Deși decizii de sancționare bazate pe cercetări disciplinare efectuate online ar putea să apară pe rolurile curților de apel din țară abia de anul viitor, judecătorul Amelia Farmathy recomandă angajatorilor care folosesc cercetarea online să țină cont de anumite aspecte pentru ca deciziile de sancționare să treacă testul unei instanțe judecătorești. Citește articolul
Indemnizațiile de concedii medicale pentru carantină și izolare în contextul COVID-19 sunt, în continuare, decontate integral de la stat. Nu mai beneficiază însă de indemnizații pentru că trebuie să stea în carantină, decât câteva zile, cei care pleacă în vacanțe în „destinațiile roșii”. Citește articolul
Un angajat ce prezintă simptome de infectare cu COVID-19 trebuie izolat de ceilalți colegi și trimis acasă ori la medic, în funcție de starea sa. Dacă un salariat potențial infectat a venit recent la muncă, atunci spațiile în care acesta a petrecut mai mult timp ar trebui temporar închise. În materie, regulile nu s-au schimbat esențialmente de anul trecut, de când au fost adoptate, însă între timp au apărut și vaccinurile, unii salariați s-au vaccinat, însă infectarea cu COVID-19, arată datele actuale, poate să se întâmple și în cazul celor vaccinați - or, trebuie văzut cum se procedează în cazul salariaților vaccinați față de care există suspiciunea că ar avea COVID-19. Citește articolul
În contextul în care telemunca și munca la domiciliu sunt din ce în ce mai răspândite la nivel național, nevoia de a semna electronic documentele de muncă este resimțită de tot mai mulți angajatori, dar și salariați. Ușurința de a semna documente în format digital ajută cele două părți - și pe angajator, și pe salariat - să își înceapă mai repede colaborarea, față de metoda clasică de a semna olograf ce presupunea trimiterea documentelor prin poștă sau curier. Totuși, pentru ca o relație de muncă să aibă loc exclusiv digital există o serie de aspecte care trebuie neapărat bifate. Citește articolul
Guvernul a aprobat săptămâna trecută unul dintre proiectele de HG cu impact asupra Codului administrativ pe care le avea pe lista de propuneri și care vizau o serie de completări ce aveau ca termen-limită începutul lui 2020. A fost astfel aprobat și a apărut și în Monitorul Oficial actul normativ ce cuprinde normele referitoare la consilierea etică a funcționarilor publici; celălalt document, care făcea referire la modul de constituire, organizare și funcționare, dar și atribuțiile comisiilor paritare, urmează să fie aprobat, cel mai probabil, în viitorul apropiat. Citește articolul