Acest departament trebuie să înțeleagă noile reguli pentru că ele afectează contractele cu firmele de transport și trebuie să se asigure că partenerii respectă cerințele sistemului e-Sigiliu.
În cazul transporturilor rutiere de mărfuri ce vor fi selectate pentru monitorizarea prin e-Sigiliu, montarea și demontarea sigiliilor inteligente se fac prin intermediul personalului Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) sau al Autorității Vamale Române (AVR). În acest proces, inspectorii de stat interacționează cu șoferii transportatorilor. Citește articolul
Acest departament gestionează contractele cu furnizorii și partenerii, iar semnătura electronică permite încheierea, gestionarea și arhivarea digitală a acestora, eficientizând procesul de achiziții și management contractual.
O persoană fizică poate utiliza o semnătură electronică pentru o varietate de scopuri, printre care semnarea documentelor electronice sau accesarea unor platforme online, inclusiv cele guvernamentale, financiare sau pe cele de licitații, de exemplu. Avantajul unui astfel de instrument este acela că economisește timp și efort, prin eliminarea deplasărilor și a necesității de a imprima, semna și scana documentele. Citește articolul
Informațiile despre scăderea prețurilor la energie și alimente, dar și creșterea prețurilor serviciilor și produselor nealimentare, sunt relevante pentru a anticipa costurile de achiziție și pentru a negocia contracte cu furnizorii.
Comisia Europeană, în prognoza de iarnă publicată joi, a revizuit în scădere avansul economic al României în 2023 la 1,8%, cu 0,4 puncte procentuale sub prognoza de toamnă și mai puțin decât prima estimare semnal a PIB-ului de 2%, anunțată miercuri de INS. Citește articolul
Pentru a se asigura că partenerii care se ocupă de transport respectă noile reguli și că toate contractele sunt clare în privința responsabilităților legate de e-Sigiliu.
Pentru a operaționaliza sistemul e-Sigiliu, autoritățile trebuie să pună la punct o întreagă infrastructură care să permită monitorizarea non stop a transporturilor rutiere pe care se aplică sigilii inteligente. Totodată, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și Autoritatea Vamală Română (AVR) vor dispune de echipe mobile pentru situațiile în care e nevoie de intervenții rapide. Citește articolul
Poate fi relevant pentru companiile care doresc să achiziționeze (cumpere) datoriile bugetare ale altor firme aflate în dificultate, ca o formă de investiție sau de recuperare a unor sume, și pentru gestionarea contractelor aferente acestor achiziții.
Recent a fost stabilită o nouă procedură privind cesiunea creanțelor bugetare datorate de debitorii aflați în procedura insolvenței, conform dispozițiilor Ordinului Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) 1.940/2023. Citește articolul
Acest departament gestionează contractele firmei cu diverși furnizori, inclusiv contractele de închiriere. Articolul oferă detalii despre obligațiile fiscale legate de aceste contracte și cum să te asiguri că proprietarul își îndeplinește partea sa.
Din 2024, impozitul pe veniturile din chirii trebuie reținut la sursă și achitat la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) de către firme și PFA-uri, dacă au închiriat imobile de la persoane fizice. În acest context, specialiștii au venit cu câteva clarificări utile pentru PFA-uri. Citește articolul
Articolul detaliază mai multe achiziții și fuziuni importante în sectorul bancar și al materialelor de construcții. Acest departament este responsabil cu negocierea și gestionarea contractelor pentru astfel de tranzacții complexe de cumpărare.
Profiturile băncilor din România au atins niveluri record, anul trecut. BRD anunță dividende cu un randament brut de circa 7%, iar în Banca Transilvania se vorbește de acum și ungurește. După ce la sfârșitul anului trecut, CEO-ul OpenAI, cel mai hot startup din universul inteligenței artificiale, era concediat fără drept de apel, acum se întoarce în forță: vrea să atragă o finanțare aproape egală cu capitalizările cumulate ale Microsoft și Apple. Ce ne spun pragurile de 1.000 de puncte ale principalilor indici despre evoluția piețelor, dincolo de impactul lor psihologic? Despre aceste subiecte multe altele, în sinteza bursieră a săptămânii, oferită de partenerii noștri de la Investimental. Citește articolul
Ajută la înțelegerea costurilor și a procedurilor legate de garanțiile plătite la cumpărarea produselor de la furnizori.
Operaționalizarea Sistemului de garanție - returnare (SGR) a introdus o serie de noutăți în activitatea micilor comercianți, de care au devenit conștienți pe măsură ce sistemul a devenit funcțional. Una dintre problemele apărute este aceea a modului în care trebuie gestionată situația în care comerciantul trebuie să justifice lipsa din casă a contravalorii garanțiilor pe care le-a returnat. Citește articolul
În cazul în care compania închiriază spații sau bunuri de la persoane fizice, departamentul trebuie să știe cum se schimbă regulile de plată și reținere a impozitului pentru aceste chirii, pentru a gestiona contractele corect.
O serie de ajustări la măsurile fiscale introduse prin OUG 115/2023 au fost adoptate luni de Senat. Acestea vizează eliminarea contribuției la sănătate (CASS) pentru anumite indemnizații de concediu medical și introducerea de clarificări privind impozitarea chiriilor plătite de firme persoanelor fizice. Citește articolul
Oferă informații despre cum sunt tratate fiscal cheltuielile cu mașinile de serviciu sau alte bunuri și servicii achiziționate, ajutând la evaluarea costurilor reale.
Ne propunem prin prezentul articol să expunem schimbările ce se aplică, începând cu anul 2024, în cazul cheltuielilor de sponsorizare și mecenat aferente desfășurării activităților independente. Totodată, prezentăm ce cheltuieli nedeductibile există din 2024. Citește articolul