Ajută la prevenirea sau soluționarea mai eficientă a reclamațiilor primite de la clienți legate de modul în care sunt etichetate și promovate produsele.
Un proiect legislativ înregistrat recent la Senat propune ca utilizarea termenului „ţărănesc” în denumirea, etichetarea sau promovarea produselor alimentare să nu mai poată fi considerată, în sine, o practică comercială înşelătoare. La fel, termenul nu ar trebui confundat cu cel de „tradiţional”, iar folosirea lui nu va necesita atestare oficială, atât timp cât sunt respectate regulile de etichetare. Citește articolul
Companiile de asigurări sau departamentele care gestionează reclamațiile trebuie să verifice identitatea persoanei care face o cerere sau o reclamație. Noile tipuri de cărți de identitate și informațiile disponibile pe ele sunt esențiale pentru aceste verificări.
Emiterea cărților electronice de identitate este posibilă din martie 2025, iar de-atunci emiterea documentului a devenit posibilă treptat la nivel național, potrivit unor hotărâri oficializate recent. De fapt, autoritățile vin în continuarea programului-pilot din 2021 (județul Cluj). Cu toate astea, emiterea cărților electronice de identitate pentru copiii de până la 14 ani este posibilă abia din 2 iunie 2025 (gratuitatea nu se aplică acestora, astfel că trebuie achitată o taxă de 67 lei). Citește articolul
Acest departament ar fi interesat de cum sunt gestionate cererile de compensare medicală și de cum se soluționează disputele legate de acestea, fiind un subiect direct legat de asigurări și reclamații.
O instanță autohtonă a admis o cerere de ordonanță președințială și a obligat Guvernul României, Ministerul Sănătății (MS) și Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) să asigure unui pacient un medicament pentru cancer, compensat 100%, până la soluționarea definitivă a unui proces de fond. Prin această decizie, judecătorii au sancționat lentoarea arătată de autoritățile sanitare române atunci când vine vorba de actualizarea listelor de medicamente compensate. Citește articolul
Departamentul de asigurări este interesat de aceste informații pentru că mai puține accidente rutiere pot însemna mai puține daune și, posibil, costuri mai mici cu asigurările pentru flota de vehicule a companiei sau pentru angajați.
Conform Poliției Române, peste 1200 de radare (808 portabile și 402 mobile) sunt utilizate la nivel național pentru creșterea siguranței rutiere. Amplasarea celor fixe se face conform prevederilor legislației privind măsurile de eficientizare a monitorizării traficului rutier, iar cele mobile vizează zonele cu accidente Citește articolul
Acest departament este direct interesat de cauzele accidentelor rutiere, deoarece acestea influențează costurile asigurărilor pentru vehicule și mărfuri, numărul de daune și tipul de despăgubiri, ajutând la o gestionare mai bună a riscurilor financiare și a proceselor de despăgubire.
Un raport publicat de Avocatul Poporului arată că accidentele rutiere grave din ultimii cinci ani sunt rezultatul unui cumul de factori care se repetă constant: de la comportamente riscante în trafic, la deficiențe de infrastructură și lipsa unei coordonări eficiente între autorități. Printre cauzele cel mai des întâlnite se regăsesc viteza excesivă, traversările neregulamentare, depășirile periculoase, utilizarea improprie a acostamentului, precum și starea precară a unor drumuri naționale și autostrăzi. Constatările instituției sunt confirmate în mare parte și de datele statistice recente ale Poliției Române, care arată că, doar în 2023, au fost înregistrate peste 4.500 de accidente rutiere grave, soldate cu peste 1.500 de decese. Citește articolul
Acest departament se ocupă de plângerile clienților. Articolul menționează că noul model de contract include prevederi clare despre cum se rezolvă reclamațiile, ceea ce este important pentru procesul de gestionare a acestora.
În contextul reformei serviciilor de asistență socială, demarată anul trecut printr-un pachet consistent de modificări legislative, Ministerul Muncii a oficializat recent un ordin menit să reglementeze cadrul general pentru contractele de servicii sociale, informările și rapoartele aferente, procedura de fundamentare a bugetului necesar, precum și indicatorii pentru monitorizarea acestor servicii. Citește articolul
Este important pentru a înțelege cine este responsabil legal pentru siguranța drumurilor în caz de accidente sau pagube cauzate de starea drumului, ajutând la gestionarea reclamațiilor și a polițelor de asigurare.
O lege recent oficializată completează legislația referitoare la regimul drumurilor și permite administratorilor drumurilor să îndepărteze copacii căzuți sau care prezintă pericol pentru siguranța rutieră. O altă schimbare include posibilitatea reclasificării temporare a anumitor sectoare de drum atunci când administrarea lor este delegată autorităților locale. Citește articolul
Furnizează informații esențiale despre importanța asigurărilor de călătorie și despre situațiile în care acestea își pot pierde valabilitatea, fiind crucial pentru consilierea și gestionarea polițelor de asigurare.
Thailanda reprezintă una dintre destinațiile exotice preferate de turiștii români, însă diferențele culturale și legislative pot genera situații juridice complicate pentru cei care nu sunt informați corespunzător. În continuare, vă prezentăm cele mai frecvente greșeli juridice pe care turiștii români le comit în "Țara Zâmbetelor" și modalitățile prin care acestea pot fi evitate.
Citește articolulNoua listă de experți medicali relevanți în cazurile de malpraxis poate influența modul în care sunt gestionate reclamațiile și cererile de despăgubire, inclusiv cele care pot implica polițe de asigurare.
În perioada 12 - 18 mai 2025, în Monitorul Oficial au fost publicate mai multe acte normative cu impact atât asupra mediului de afaceri, cât și asupra vieții personale. Avocatnet.ro vă prezintă o sinteză a acestor noutăți legislative, incluzând principalele prevederi și datele de intrare în vigoare. Pentru detalii suplimentare și interpretări detaliate, sunt disponibile link-uri către articolele elaborate de redacția noastră. Citește articolul
Acest departament este direct interesat pentru că malpraxisul implică adesea cereri de despăgubire și dosare de asigurare. Ei trebuie să înțeleagă procesul prin care se stabilesc cazurile de malpraxis pentru a gestiona eficient polițele de asigurare și reclamațiile primite sau formulate.
Comisiile de analiză a cazurilor de malpraxis apelează la experți medicali atunci când sunt sesizate în legătură cu un astfel de caz. Periodic, Ministerul Sănătății actualizează lista experților medicali la care se poate apela în cazurile de malpraxis, cea mai recentă actualizare fiind făcută joi. Citește articolul