Reglementările de siguranță la incendiu influențează direct polițele de asigurare ale companiei, costurile acestora și modul în care sunt gestionate eventualele daune în caz de incendiu.
După mai mult de două decenii, legislația din domeniul securității la incendiu s-a modificat azi, potrivit unui ordin publicat în Monitorul Oficial în martie. Era nevoie de modificarea legislației siguranței la incendiu, deoarece vechile reglementări, ce au apărut cu peste 25 de ani în urmă, nu țineau seama de noile tehnologii și soluții din domeniu. Citește articolul
Se ocupă de reclamațiile sau problemele care pot apărea dacă pasagerii cu dizabilități nu primesc informațiile corecte sau nu sunt tratați conform noilor reguli, gestionând eficient nemulțumirile.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a modificat, în aprilie, normele referitoare la informarea persoanelor cu dizabilități cu privire la transportul public. Schimbările includ obligativitatea afișării prețului călătoriilor în sistem Braille în interiorul vehiculelor, precum și înlocuirea termenului „handicap” cu „dizabilitate”, pentru a evita o etichetare stigmatizantă. Ordinul ANPC intră în vigoare în data de 11 mai. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct cu achiziția și gestionarea polițelor de asigurare, inclusiv cele de răspundere profesională, și cu procesarea eventualelor reclamații sau daune.
Ca avocați, lucrăm în fiecare zi cu riscuri. Le anticipăm, le prevenim, le combatem. Și știm, poate mai bine decât oricine, că între un eșec și un demers juridic reușit se află uneori doar o clipă de neatenție, o interpretare nefericită sau o omisiune. De aceea, pentru noi – avocați, consilieri, juriști – siguranța profesională nu e un bonus. E o necesitate. Și nu vorbim doar despre experiență, vigilență sau coduri deontologice. Vorbim despre instrumente reale, care ne ajută să rămânem în picioare atunci când sistemul ne pune la încercare. Citește articolul
Departamentul de Asigurări trebuie să înțeleagă riscurile și implicațiile legale ale accidentelor în care sunt implicate trotinete electrice, definiția exactă a acestora și circumstanțele care pot duce la despăgubiri sau la deschiderea unor dosare, pentru a gestiona corect eventualele reclamații și polițe de asigurare.
Trotinetele electrice sunt o prezență relativ nouă în peisajul traficului urban. La fel și problemele pe care le cauzează, iar legislația nu reușește să se adapteze în același ritm în care apar schimbările. Avocata Liliana Grădinaru va clarifica, în cele ce urmează, tot ceea ce trebuie să știe cei care aleg să evite aglomerația din trafic cu ajutorul trotinetei electrice. Citește articolul
Modificările legislative privind creditele de consum pot afecta numărul și tipul de reclamații primite de la clienți, precum și modul în care acestea trebuie gestionate, în conformitate cu noile reguli de protecție a consumatorilor.
Printr-un proiect de lege pus în dezbatere publică chiar în această dimineață, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) propune înlocuirea actualei legislații privind contractele de credit pentru consumatori cu una prin care se transpun, de fapt, prevederile europene actuale referitoare la reglementarea creditelor de consum. Citește articolul
Pentru că îi ajută pe cei care se ocupă de plângerile clienților să înțeleagă care sunt drepturile acestora și cum să soluționeze eficient nemulțumirile legate de serviciile oferite, evitând ajungerea în instanță.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a decis că părintele care semnează un contract educațional cu o școală privată este considerat „consumator” în sensul Directivei europene privind drepturile consumatorilor, însă elevul nu. Contractul de educație privată constituie un „contract de prestări de servicii”, iar prevederile referitoare la furnizarea nesolicitată de servicii (impunerea anumitor materii) nu se aplică, deoarece părintele a consimțit liber la contract, iar nemulțumirile privind calitatea educației sunt reglementate de dreptul național al fiecărui stat membru. Citește articolul
Este direct interesat de tipurile de asigurări disponibile, ce acoperă acestea (obligatorii vs. facultative) și cum se gestionează eventualele daune sau reclamații legate de proprietățile firmei, inclusiv în cazul incendiilor.
Protejarea locuinței împotriva incendiilor ar trebui să îi preocupe pe proprietari, în condițiile în care statisticile indică o semnificativă creștere a acestor incidente. Prin urmare, în acest context, trebuie să înțelegi cum funcționează sistemul de asigurări și în ce măsură ești acoperit într-o astfel de eventualitate: polița obligatorie PAD nu va acoperi pagubele decât în anumite situații, astfel încât ar trebui să iei în considerare încheierea unei polițe facultative. Citește articolul
Acest departament este interesat să înțeleagă riscurile de reclamații din partea clienților care se simt înșelați de publicitatea neconformă și cum pot fi gestionate aceste situații sau potențiale cereri de despăgubire.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a stabilit recent că mențiunile de sănătate legate de ingrediente botanice, cum sunt plantele sau extractele din plante, nu pot fi utilizate în promovarea suplimentelor alimentare dacă nu au fost autorizate oficial la nivelul Uniunii Europene (UE). Chiar dacă procesul de evaluare științifică este suspendat de ani de zile, acest lucru nu permite operatorilor economici să folosească liber astfel de afirmații. Citește articolul
Dă informații despre ce se întâmplă cu subvenția primită în cazul în care mașina nouă este avariată total, aspect important pentru polițele de asigurare și eventualele despăgubiri.
Programul Rabla Auto 2025 va fi lansat în curând, iar persoanele juridice și PFA-urile pot participa, alături de alte entități, în vederea achiziționării unui autovehicul nou subvenționat cu până la 37.000 de lei. Beneficiarii vor avea la dispoziție o perioadă de cel mult 60 de zile pentru a radia din evidența circulației un autovehicul uzat, iar noul autovehicul achiziționat nu poate fi înstrăinat o perioadă minimă de 18 luni. Citește articolul
Chiar dacă nu este vorba direct de asigurări, acest departament ar fi interesat de modul în care sunt gestionate și plătite despăgubirile pentru un număr mare de persoane și de complexitatea procesului de validare a acestor cereri, similar cu procesul de soluționare a reclamațiilor.
Informațiile recente din presă - preluate în cascadă de la o publicație la alta - conform cărora cei care nu și-au mai primit mașina plătită înainte de Revoluție și care nu au fost despăgubiți niciodată până acum, dar pentru care, după 35 de ani, Ministerul Finanțelor a stabilit valoarea despăgubirilor (care vor fi acordate sub forma unui titlu de stat emis de BRD), sunt complet eronate. În realitate, titlul de stat la care face referire presa a fost emis, este adevărat, dar măsura nu are un caracter general, ci se adresează unui singur astfel de păgubit, ”întârziat”. Citește articolul