Când cotele de TVA se schimbă peste noapte... cum supraviețuim fără să greșim? Sesiune aplicată alături de Delia Cataramă. Vezi agenda și participă →
Se ocupă de respectarea tuturor legilor și regulilor, iar acest articol explică cum compania poate naviga prin regulile fiscale legate de prețurile dintre companiile din același grup pentru a evita probleme legale.
Una dintre modalitățile pe care Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) le folosește pentru a face ajustări de prețuri de transfer în urma inspecțiilor fiscale este cea în care optează pentru analiza an pe an, nu pentru analiza multianuală. Conform specialiștilor de la NNDKP, această abordare este întâlnită în cadrul multor controale fiscale. Citește articolul
Acest departament este interesat de cum se rezolvă legal conflictele cu clienții, fără să se ajungă în instanță. Articolul explică proceduri alternative de rezolvare a neînțelegerilor și cum pot deveni acestea obligatorii.
Numărul proceselor dintre consumatori și bănci este la cel mai scăzut nivel din 2015, respectiv din anul înființării Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), potrivit unui comunicat de miercuri al acestuia. Totodată, în ultimii doi ani, durata medie de soluționare a unei înțelegeri amiabile între consumatori și bănci a fost de aproximativ 30 de zile în cadrul CSALB. În plus, potrivit centrului, situațiile în care se șterg sume mari din datoria consumatorilor sunt tot mai dese. De pildă, după cum anunța CSALB în primăvară, peste 445.000 de lei au fost șterși din soldul creditului unui consumator de către o bancă, care a acceptat soluția propusă de centru în cadrul unei proceduri de conciliere. Citește articolul
Modificările aduse responsabilității notarilor pot afecta modul în care sunt considerate valabile actele semnate la notar, ceea ce influențează riscurile legale și obligațiile de conformitate ale companiei.
Schimbând optica de la Ministerul Justiției, Senatul a decis recent să adopte un proiect de lege avansat de Guvern în Parlament ce vizează răspunderea disciplinară a notarilor publici. De unde ministerul propusese ca notarii să răspundă disciplinar și pentru o singură faptă constatată de către organul de control, iar nu doar în situația încălcărilor repetate ale dispozițiilor legale, senatorii au decis ca răspunderea notarilor să fie angajată doar pentru abateri comise cu rea-credință sau gravă neglijență, iar la încadrarea faptelor ca abateri să se ia în calcul inclusiv caracterul repetabil al faptelor și eventualul prejudiciu. Citește articolul
Acest departament se asigură că firma respectă toate legile despre cum sunt plătiți angajații și cum sunt acordate beneficiile, pentru a evita problemele legale și amenzile.
Legislația actuală nu permite angajatorilor să facă diferențe salariale după criterii subiective și aici intră și primele acordate angajaților. De ce dintre mai mulți angajați care fac o muncă de valoare egală doar unii primesc prime la final de an? Aceasta e o întrebare la care angajatorul trebuie să răspundă motivat și având în spate o radiografie obiectivă a lucrurilor. Altfel, poate răspunde pentru discriminare. Citește articolul
Departamentul Juridic este interesat de acest articol pentru a înțelege și a se conforma noilor reguli fiscale care afectează veniturile angajaților și beneficiile acordate, cum ar fi tichetele de masă, și pentru a asigura că toate deciziile de compensare și de modificare a contractelor sunt în linie cu legislația în vigoare.
Eforturile de a atrage și reține angajații pe o piață a muncii tot mai competitivă sunt amplificate în ultimii ani de presiunea inflației asupra bugetelor de salarii și de perspectiva schimbărilor legislative pe care le planifică guvernul. Citește articolul
Este esențial pentru a înțelege exact care sunt drepturile și obligațiile angajatorului și ale angajatului, mai ales când vine vorba de investigații disciplinare și respectarea vieții private, asigurând că firma respectă legea.
Un angajat e cercetat disciplinar pentru o ceartă între vecini. Poate părea începutul unei glume, dacă n-ar fi, de fapt, o realitate dezamăgitoare cu care m-am întâlnit. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie la curent cu toate modificările legislative, inclusiv cu cele referitoare la amenzi, pentru a se asigura că firma respectă noile reguli și pentru a oferi consultanță internă.
Persoanele juridice care primesc amenzi pentru fapte prevăzute de Codul rutier nu vor mai putea să plătească, în termen de 15 zile, jumătate din cuantumul minim al acestora, conform unui proiect de OUG inițiat recent de Ministerul Internelor. Citește articolul
Ajută la înțelegerea noilor reguli fiscale și la asigurarea că firma respectă legea, pentru a evita problemele cu autoritățile.
Firmele care în trecut au avut o profitabilitate bună și care, în contextul introducerii impozitului minim pe cifra de afaceri (IMCA), ar putea face optimizări pentru a plăti doar nivelul minim vor risca să atragă atenția autorităților, spun specialiștii. Cu alte cuvinte, o scădere bruscă a impozitului pe profit plătit ar putea fi interpretată de inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) ca o optimizare care să permită firmelor să plătească mai puțin la stat decât în anii anteriori. Citește articolul
Se asigură că toate contractele de ucenicie și demersurile legale sunt în regulă și că firma respectă toate legile în vigoare, evitând amenzi sau probleme legale.
Angajatorii care nu pot găsi personal calificat îl pot forma ei înșiși, angajând ucenici. Conform legii, pot beneficia de o subvenție în valoare de 2.250 lei, respectând anumite condiții. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu respectarea tuturor legilor și regulilor, iar articolul detaliază noile obligații legale, amenzile și prevederile legislative referitoare la prevenirea și combaterea hărțuirii la locul de muncă.
Încă de când a fost pusă în dezbatere metodologia privind prevenirea și combaterea hărțuirii la locul de muncă, acum circa un an, au apărut discuții legate de obligativitatea acesteia pentru angajatorii mici, mai exact, care au sub 50 de angajați. Recent publicată, metodologia, care vine cu linii de orientare deosebit de utile pentru angajatori în materia situațiilor de hărțuire, dar și cu obligații legate de formare profesională anuală, elaborarea unui ghid și completarea regulamentului intern, este obligatorie pentru absolut toți angajatorii, indiferent de dimensiunea personalului. Citește articolul